آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد

به گزارش وبلاگ هاپرسین در خراسان رضوی، در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، امام آدینه، نماینده مردم نیشابور، فیروزه، میانجلگه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، شهردار ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان اجرایی و جمعی از استادان علم و ادب، عطارشناسان و اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد

همزمان با مراسم گلباران نیز نمایشگاه آثار نقاشی های استاد کمال الملک، نمایشگاه کتاب آثار شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، آزادسازی 30 پرنده به نماد سیمرغ، کارگاه خوشنویسی اشعار عطار نیشابوری و کارگاه نقاشی دانش آموزان در محل باغ و آرامگاه مصفای شیخ فریدالدین عطار نیشابوری برپا شد.

به گزارش ایبنا فرید الدین محمد، عطار نیشابوری، فرزند ابراهیم از شاعران و نویسندگان سده ششم وهفتم هجری قمری است و تاریخ به جهان آمدنش را از سال 513 تا 540 هجری قمری دانسته اند.

عطار در روستای کدکن که یکی از بخش های نیشابور بوده، به جهان آمده و در یورش مغولان به نیشابور، در فروردین(نوروز) شهید شده است و زمان شهادت او گویا در سال 618 هجری قمری بوده است. از آثار او، به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرارنامه، مختارنامه(مجموعه رباعیات)، دیوان قصاید و غزلیات و تذکره الاولیاء می توان اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید