جوایز دومین دوره یوسرن به دانشمندان برگزیده اهدا شد

به گزارش وبلاگ هاپرسین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، همایش شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن که برای نخستین بار از 8 تا 10 نوامبر 2016 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با حضور برنده نوبل پزشکی جان گوردون برگزار گردیده بود؛ در سال دوم در شهر خارکیف اوکراین و به میزبانی دانشگاه های اوکراینی برگزار گردید.

جوایز دومین دوره یوسرن به دانشمندان برگزیده اهدا شد

دانشگاه ملی پزشکی خارکیف، دانشگاه ملی داروسازی، دانشگاه پلی تکنیک، دانشگاه کارازین خارکیف، کنسرسیوم دانشگاهی خارکیف و استانداری خارکیف در نوامبر 2017 میزبان دانشمندان برتر و دانشمندان جوان سراسر دنیا بودند.

مراسم افتتاحیه کنگره در روز اول با سخنرانی و خوشامدگویی جولیا سیتلیچنا، استاندار خارکیف، دکتر نیما رضایی رئیس و موسس یوسرن و معاون بین الملل دانشکده پزشکی تهران، لودمیلا بلووا رئیس کنسرسیوم دانشگاهی خارکیف، ویل باکیروف رئیس دانشگاه کارازین و با حضور ولادیمیر لیسویی رئیس دانشگاه ملی پزشکی، یوگن سوکول رئیس دانشگاه پلی تکنیک و آلا کتویتسکا رئیس دانشگاه داروسازی شروع شد.

سپس دانشمندان برتر از کشورهای کانادا، آلمان، آمریکا، ایتالیا، ایران، اسلوونی و انگلستان به ارائه سخنرانی در حیطه های مختلف علمی پرداختند.

برنامه علمی کنگره یوسرن که هرساله باهدف از میان برداشتن مرز بین علوم برگزار می گردد سال جاری با تکیه بر حیطه تکامل در علوم مختلف تهیه شده بود و سخنرانان به ارائه سیر تکاملی و تحول در زمینه های مختلف ازجمله اکوسیستم، علوم تغذیه، کهکشان ها، ژن های انسانی، انرژی های تجدید پذیر، بیماری های سیستم ایمنی، بیماری های اعصاب و روان، تشخیص سرطان، نانوذرات و همکاری های جوامع انسانی پرداختند.

در روز اول، خارکیف میزبان مراسم سومین جشنواره نقاشی برای بچه ها بیمار نیز بود. این جشنواره بین المللی برای سومین سال متمادی با شرکت بیش از هزار و 400 کودک و نوجوان از سراسر دنیا با هدف حمایت روانی از بچه ها بیمار و با پرپایی نمایشگاه آثار برگزیده در 30 شهر دنیا برگزار گردیده است و در مراسم اختتامیه رتبه های اول تا سوم برگزیده در چهار گروه سنی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در روز دوم کنگره یوسرن 4 دانشگاه خارکیف به صورت موازی و همزمان میزبان شرکت کنندگان و سخنرانان کنگره یوسرن بودند.

در دانشگاه کارازین پروفسور کاپاچیولی از دانشگاه ناپل ایتالیا سخنرانی عمومی در حیطه امکان وجود حیات در کرات دیگر را ارائه داد و سپس 5 پژوهشگر جوان به ارائه نتایج تحقیقات خود در حیطه های فیزیک، نجوم، پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت پرداختند. این برنامه با برگزاری پنل علمی با موضوع تعادل میان جمعیت و منابع به خاتمه رسید.

در دانشگاه پلی تکنیک پروفسور دانیل پائولی در باب علوم زمین شناسی و اقیانوس ها و پروفسور تیتریسی به ارائه نتایج تحقیقات در حیطه ایجاد کربن از بیومس ها پرداختند. سپس سخنرانی دانشمندان جوان به صورت شفاهی و ارائه پوستر انجام شد.

در دانشگاه داروسازی پروفسور مارکوس فیشر از آلمان در خصوص ساخت ویتامین B12 و پروفسور کودا از ایتالیا در خصوص تشخیص سرطان با استفاده از نانو ذرات سخنرانی کردند. ادامه برنامه با سخنرانی و ارائه پوستر دانشجویان و پژوهشگران جوان ایرانی واوکراینی دنبال شد.

دانشگاه پزشکی خارکیف در دو بخش میزبان سخنرانی پروفسور ایچلر در زمینه یافتن ژن های موثر در ایجاد تأخیر رشد عصبی، پروفسور قاضی الدین از آمریکا در زمینه یافتن بیومارکرهای اوتیسم، پروفسور پرک از اسلوونی در زمینه تحول در نظریه بازی ها و نحوه استفاده از آن، و کارگاه نگارش کتاب با همکاری انتشارات بین المللی با تدریس دکتر نیما رضائی بود. ارائه پوستر و سخنرانی دانشمندان جوان در این دانشگاه نیز دنبال شد.

در روز سوم کنگره یوسرن مصادف با روز دنیای علم در خدمت صلح و توسعه مراسم اختتامیه کنگره و اهدای جوایز سالانه یوسرن در 5 حیطه اصلی علوم نظری و ریاضی، فیزیکی، زیستی، پزشکی و اجتماعی برگزار گردید.

در سال 2017 بیش از 5 هزار و 500 دانشمند و پژوهشگر جوان زیر 40 سال برای دریافت جایزه یوسرن کاندید بودند و به رقابت پرداختند.

داوری این رقابت علمی که با شروع سال میلادی 2017 کلید خورده بود توسط اعضای بورد علمی شبکه یوسرن شامل دانشمندان یک درصد برتر از سراسر دنیا و برندگان جایزه نوبل انجام شد.

طی انجام دور اول داوری تعداد 103 متقاضی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و با انجام دور بعدی مجموعاً 20 نامزد برتر در 5 حیطه علمی تعیین شدند و با انجام آخرین مرحله داوری 5 برنده نهایی جایزه یوسرن 2017 تعیین شد.

برندگان جایزه یوسرن 2017 به تفکیک رشته:

پروژه Multilayer structure and dynamics of the physical world: modeling the complexity of systems of systems توسط Manlio De Domineco با 86 مقاله و h index 29 برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم formal شد.

پروژه The design of efficient and low cost electrocatalysts catalysts without the use of critical metals توسط Maria Magdalena Titirici با 112 مقاله و h index 53 برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم فیزیکی شد.

پروژه Hybrid immune-eluding nanocrystals as smart and active theranostic weapons against cancer -TrojaNanoHorse توسط Valentina Alice Cauda با 77 مقاله و h index 26 برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم زیستی شد.

پروژه Brain dynamics and flexible behavior in autism and attention-deficit/hyperactivity disorder توسط Lucina Qazi Uddin با 82 مقاله و h index 40 برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم پزشکی شد.

پروژه Transitions towards cooperation in human societies توسط Matjaz Perc با 266 مقاله و h index 66 برنده جایزه یوسرن در زمینه علوم اجتماعی شد.

در خاتمه میزبانی کنگره و جشنواره اهدای جوایز یوسرن در سال 2018 از میان 4 کشور نامزد، به ایتالیا تعلق گرفت.

شبکه دنیای آموزش و پژوهش هاس علمی یوسرن در حال حاضر بیش از 5 هزار و 600 عضو از 65 کشور دنیا دارد و بیش از 300 دانشمند یک درصد برتر دنیا شامل 14 برنده جایزه نوبل و ابل جزو بورد مشاورین این شبکه علمی است. دکتر نیما رضایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران موسس این شبکه دنیای است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جوایز دومین دوره یوسرن به دانشمندان برگزیده اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوایز دومین دوره یوسرن به دانشمندان برگزیده اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید