رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد.

رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد

رحیم شوقی، شهردار رشت در حاشیه ملاقات با جزوپه پرونه، سفیر کشور ایتالیا در ایران، رشت را بزرگترین شهر شمال ایران و از شهرهای با مزیت ویژه توریستی خواند و گفت: سالانه بویژه در فصول بهار و تابستان، تعداد بسیار زیادی مسافر و توریست خارجی از کشورهای مختلف وارد شهر رشت می شوند.

وی با بیان اینکه رشت به شهر اولین ها معروفیت دارد، گفت: نوع اقلیم و شرایط جغرافیایی شهر رشت از طرفی آب و هوای شبه مدیترانه ای که مشابه اروپا و بعضی از شهرهای کشور ایتالیاست، باعث شده مقدار بارندگی رشت چندین برابر فلات مرکزی ایران باشد که این امر قطعا از چهره شهر و سرسبزی آن پیداست.

شهردار رشت ادامه داد: شهرداری رشت از توسعه و تعمیق ارتباطات و همکاری خود در بخش های سرمایه گذاری با شهرهای مختلف کشور ایتالیا استقبال می نماید.

شوقی ضمن اشاره به جای گرفتن نام رشت در بین شهرهای خلاق خوراک دنیا در سازمان دنیای یونسکو اضافه کرد: تنوع خوراک شهر رشت در کشور ایران بی نظیر است؛ به طوری که بیش از 400 نوع غذا در آن شناسایی شده است. بنابراین در این زمینه هم امکان همکاری مشترک بین رشت و شهرهای مختلف کشور ایتالیا وجود دارد.

وی توضیح داد: شهرداری رشت آماده است تا با هماهنگی مجموعه مالی سفارت ایتالیا، ظرفیتهای این شهر را بویژه در حوزه های مالی، بلندمرتبه سازی، معماری و شهرسازی در اختیار سرمایه گذاران ایتالیایی قرار دهد و در این مسیر هرگونه همکاری که لازم باشد از صدور مجوز گرفته تا هماهنگی بین دستگاه های مختلف را انجام خواهد داد.

شهردار رشت از آنالیز و مطالعات خواهرخواندگی رشت و شهر پالرموی ایتالیا اطلاع داد و اضافه کرد: سفیر ایتالیا خواهان ایجاد زیرساختهای لازم برای افزایش مناسبات مالی و توریستی این دو شهر شد.

جوزفه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران نیز در این ملاقات با اشاره به ظرفیتهای جغرافیایی رشت و زیرساختهای توریستی این شهر از آمادگی کشورش برای پیوند خواهرخواندگی شهر پالرموی ایتالیا با رشت اطلاع داد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها با شهر رشت عنوان نمود: شهر رشت از حیث آب و هوایی و جغرافیایی با شهرهای اروپایی و ایتالیا مشترکات زیادی دارد و به نظر می رسد میتوان فعالیتهای مالی و تجاری بین رشت و شهرهای ایتالیا را توسعه بخشید.

پرونه با اشاره به سابقه فرهنگی، هنری و اهمیت مالی، تجاری، صنعتی و کشاورزی کشور ایتالیا توضیح داد: در طول تاریخ، ایتالیا همیشه روابط نزدیکی به ویژه از حیث مالی با ایران داشته است و امروز هم این بستر همکاری بین شرکتهای ایتالیایی و ایرانی به خوبی فراهم است.

سفیر کشور ایتالیا ضمن دعوت از شهردار رشت برای سفر به این کشور جهت بازدید از بخشهای مالی آن اظهار داشت: شهر رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه تجاری و توریستی دارد و می تواند به مرکز مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا تبدیل گردد.

منبع: همگردی

به "رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید