روزانه 32 نفر در سفر های نوروزی بر اثر تصادف فوت می شوند

به گزارش وبلاگ هاپرسین، رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش 52 درصدی تردد در جاده ها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

روزانه 32 نفر در سفر های نوروزی بر اثر تصادف فوت می شوند

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیان فر در ارایه گزارشی به رییس جمهوری با اشاره به طرح نوروزی 1400پلیس راهور، اظهار کرد: در این طرح 27 هزار همکار در جاده ها با 1491 پایگاه سیار و ثابت و 6200 واحد گشت شبانه روزی در جاده ها در خدمت هم وطنان است. در 51 شهر کشور که شرایط قرمز و نارنجی دارند، 770 نقطه ورود و خروج کشور و 1626 نقطه در بین شهر ها و جاده ها توسط همکاران ما کنترل می شود. تردد در جاده ها نسبت به نوروز سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است، اما نسبت به نوروز 98 تردد ها 16 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در مقایسه با نوروز 99 بار سفر ها به محور های شمالی 105 درصد افزایش داشته است و در محور های چالوس، هراز و قزوین و رشت و محور به سمت اصفهان التهاب تردد دارد.

هادیان فر گفت: در 1248 شهر کشور 273 هزار نفر در قالب نیرو های مرزبان، ترافیکی، انتظامی و... در حال انجام وظیفه اند و تسهیل تردد، کاهش تصادفات برایمان جدی است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیش از 36 میلیون خدمات ترافیکی انتظامی به مردم ارائه شد. افزود: آنچه باعث خوشحالی است این است که تصادفات علیرغم اینکه در سال 96 و 97 افزایش داشته است، در سال 98 کاهش 1.4 تصادفات را شاهد بودیم. همچنین در سال 99 بیش از 2099 هزار نفر فوتی و 74 هزار نفر مجروح کمتر شده است که در این شاخص برنامه ششم توسعه صدرصد تحقق یافت که جای تشکر دارد از رییس سازمان برنامه و وزرای راه، بهداشت و کشور و رسانه ملی.

به گفته وی، آمار تصادفات در مقایسه با نوروز سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است که تصادفات جرحی و خسارتی نیز افزایش داشته اند. در آمار قربانیان نیز برغم اطلاع رسانی ها به طور متوسطه روزانه 32 نفر بر اثر تصادفات جان باختند، ولی نسبت به نوروز 98 در آمار تصادفات شاهد کاهش 46 درصدی هستیم.

منبع: فرارو

به "روزانه 32 نفر در سفر های نوروزی بر اثر تصادف فوت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 32 نفر در سفر های نوروزی بر اثر تصادف فوت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید