آمریکا با رشد کند مالی 2% روبرو شد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، بنابر اعلام دفتر تحلیل مالی آمریکا (BEA)، نرخ سالانه رشد مالی آمریکا در سه ماه سوم 2021 به دو درصد رسید.

آمریکا با رشد کند مالی 2% روبرو شد

اقتصاد آمریکا بنا به مسائل داخلی و بین المللی و بعلاوه چنبره همه گیری ویروس کرونا از جمله سویه دلتا بر این کشور با دشواری روبرو ساخته و رشد مالی آن در سه ماه سوم امسال میلادی به پایین ترین سطح خود، 2 درصد رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر اضافه کرد: بنابر اعلام دفتر تحلیل مالی آمریکا (BEA)، نرخ سالانه رشد مالی آمریکا در سه ماه سوم 2021 به دو درصد رسید.

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: عوامل داخلی همانند ادامه همه گیری و ابتلای بالای افراد به ویروس کرونا بخصوص ویروس سویه دلتا، اختلال در تامین کالاهای اساس، کمبود کارگر و رانندگان کامیون، رشد اندک مشغال و بالا رفتن قیمت ها از جمله مواردی هستند که بر فعالیت و رشد مالی آمریکا اثر گذاشته اند.

این گزارش می افزاید: از ماه جولای تا سپتامبر گذشته، آمریکا تنها با دو درصد رشد مالی روبرو بود که این مقدار ضعیف ترین نرخ رشد از زمان شروع احیای مالی در آمریکا از اواسط سال 2020 میلادی دراین کشور به شمار می رود.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: آمریکایی ها برای خرید کالا و خدمات از جمله خرید خودرو، کمتر هزینه می نمایندو ادامه همه گیری ویروس سویه دلتا، امکان عمومی همانند هتل ها و رستوران ها را همچنان تحت تاثیر منفی مالی این همه گیری قرار داده است.

معضل اختلال در تامین کالا در آمریکا همچنان باقی است

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: هرچند اقتصاد دانان شرایط رشد مالی آمریکا را در سه ماه آخر سال 2021 را خوشبینانه پیش بینی می نمایند اما اختلال در تامین کالاها در تابستان گذشت همچنان غیر قابل حل مانده و با وجودی که ماه اکتبر در حال اتمام است، میلیاردها دلار کالا در بنادر غربی از جمله بنادر استان کالیفرنیا همچنان سرگردان به جای مانده اند.

خالی ماندن قفسه فروشگاه ها در آمریکا

درحالی سی ان ان به رشد کند اقتصاد آمریکا در سه ماه سوم امسال میلادی اشاره نمود که پیشتر نشریه آمریکایی یو. اس. ای تودی (USA Today) درمورخ 26 مهر 1400 گزارش داده بود که تاثیرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی ازجمله آمریکا خود را نشان داد به نحوی که اکنون این کشور با کمبود یا نبود کالاهای اساسی روبرو شده و قفسه های فروشگاه ها دربرخی از ایالات آمریکا خالی مانده است.

تینگ لانگ دای (Tinglong Da) استاد تجارت از دانشگاه جان هاپکینز درباره شرایط وخیم مالی آمریکا به یو. اس. ای تودی گفته بود : نگرانی بر سر تامین زنجیره تامین کالا در داخل آمریکا؛ یک مورد به دلیل باقی ماندن حجم بالایی از کالا در بنادر غربی آمریکا از جمله بنادر کالیفرنیا، کمبود رانندگان کامیون و کارگران در بخش خدمات؛ و آخر، محدودیت هایی که بیماری کووید-19 باعث وبانی آن بوده است.

منبع: عصر ایران

به "آمریکا با رشد کند مالی 2% روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با رشد کند مالی 2% روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید