ابداع محقق ایرانی از خشکی چشم جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ هاپرسین، صنعت فراوری لنزهای تماسی (CL) در جهت ارتقای تجربه استفاده از این محصولات گام های بزرگی برداشته است.

ابداع محقق ایرانی از خشکی چشم جلوگیری می نماید

با این وجود بسیاری از افرادی که از این لنزها استفاده می نمایند، از خشکی چشم رنج می برند که به خشکی چشم ناشی از لنز تماسی(CLIDE) مشهور است.

علت این امر نیز کاهش اندازه اشک، ناپایداری لایه اشکی، افزایش اسمولاریته اشک و در پی آن التهاب و در نتیجه ناراحتی چشمی است.

به همین دلیل گروهی از محققان با یاری روح اله نصیری، الهام داوودی و احسان حق احتیاج در پژوهشی نو نازک شدن لایه اشکی بین لنز و سطح چشم را آنالیز کردند و برای این منظور طرح اولیه لنز تماسی با ریز کانال هایی که اشک را از لایه اشکی پیش عدسی(PrLTF) به سطح چشمی روی عدسی می برد، مطالعه کردند.

این تحقیق نشان داد یک سیستم که پلک زدن را تقلید می نماید با یاری هیدروژل میکروسیال پلی (2-هیدروکسی اتیل متاکریلات) (پلی (HEMA)) با میکروکانال های یکپارچه به ایجاد جریان در میکروکانال ها یاری می نماید.

این پژوهش نشان داد انتقال اشک از لایه اشکی پیش عدسی به سطح چشمی روی عدسی با یاری حرکت پلک با فشار 0.1تا 5 کیلوپاسکال (مشابه فشار پلک انسان) امکانپذیر است.

البته شبیه سازی هایی برای پشتیبانی از این فرضیه نیز انجام شد. تحقیق مذکور امکان توسعه لنزهای تماسی با ریز کانال هایی را نشان داد که با انتقال اشک به سطح لنز چشمی، احتمال خشکی چشم ناشی از لنز تماسی به حداقل می رسد یا ازبین می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ابداع محقق ایرانی از خشکی چشم جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع محقق ایرانی از خشکی چشم جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید