اخبار صنعت

سامانه بارشی با توپ و تشر در راه این استان ها!

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی از کاهش 5 تا 8 درجه ای دما طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بعضی استان های اطلاع داد.

9 مهر 1402

تغییرات در قیمت شکر شروع می گردد

در نیمه نخست سال قیمت شکر دارای نوسان بوده و از 23 هزار تومان ابتدای سال به 35 تا 40 هزار تومان رسید. در مقطعی از اردیبهشت به مدت کوتاهی شکر در بازار کمیاب شد. در حال حاضر شکر در بسته های یک کیلویی و در بعضی فروشگاه ها 3 کیلویی در حال توزیع است. در آخرین رصد بازار...

31 شهریور 1402

خاص ترین ساختمان اداری جهان که با الهام از بال حشرات ساخته شده

این پروژه که Fab Lab نام دارد در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. استودیوی معماری راث این فضا را به یک فضای اداری خاص و منحصر به فرد تبدیل نموده است.

18 شهریور 1402

مسائل خرید تابلو برق مقرون به صرفه و بی کیفیت

تابلو برق به عنوان یک قسمت اساسی از سیستم برق ساختمان ها و صنعت، نقش حیاتی در تأمین امنیت و عملکرد صحیح شبکه برق دارد. خرید تابلو برق ریتال و تابلو برق اینورتر مقرون به صرفه و بی کیفیت می تواند به مسائل جدی و خطرات احتمالی منجر گردد. در این مقاله، به آنالیز...

18 شهریور 1402

متفاوت ترین خیابان جهان اینجاست

روستایی در اروپا وجود دارد که تمام 6000 ساکن آن در یک خیابان زندگی کنند. روستای سوووشووا (Sułoszowa) در جنوب لهستان محل زندگی جامعه ای است که در امتداد یک خیابان 9 کیلومتری حضور دارند. این یکی از طولانی ترین خیابان ها در لهستان نیز محسوب می شود.

12 شهریور 1402

مرگبارترین حشرات جهان ؛ اگر نزدیک این حشرات شوید سرنوشت تان مرگ است

محققان و دانشمندان می گویند حشرات متنوع ترین جانوران روی زمین هستند.در جهان امروز، تقریبا 900هزار گونه حشره زندگی می کند که تقریبا 80درصد گونه جانوری جهان را تشکیل می دهند.

4 شهریور 1402

پیشگامان پروانه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را دریافت کرد

نخستین پروانه های یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)، روز سه شنبه، مورخ 24 خرداد، طی مراسمی با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و جمعی از مدیران رگولاتوری، به مدیران عامل هفت اپراتور منتخب...

28 مرداد 1402

برگزاری مسابقه استارتاپی گردشگری MICE از سوی سازمان جهانی گردشگری

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برگزاری مسابقه استارتاپی گردشگری MICE از سوی سازمان جهانی گردشگری صورت می گیرد.

23 مرداد 1402

بورک مشوک میرجاوه غذای ملی شد

فرهنگ غذا در سیستان و بلوچستان تنوع و گستردگی بی نظیری دارد به گونه ای که 31 غذای محلی در لیست آثار ناملموس کشور قرار گرفته و فرصت مطلوبی را برای معرفی این میراث ناملموس به گردشگران داخلی و خارجی فراهم نموده است.

16 مرداد 1402

موشک پیشرفته جنگنده پنهان کار روسیه شگفتی ساز شد، عکس

اسپوتنیک نوشت: برای سوخو 57 موشک های کوتاه برد جدیدی ساخته شده است که از مدل های پیشرفته غربی جلوتر است.

15 مرداد 1402

بیف استروگانف روسی را چطور بپزیم؟

بیف استراگانف!، نامش آدم رو یاد یک رمان میندازه: میشل استروگف! اما اشتباه نکنید این نام یک غذاست که خیلی هم خوشمزه است مثل همان داستان روس که دلچسبی خاص خودش را دارد.

14 مرداد 1402

رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد

ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد.

26 تیر 1402

قطعی برق در تابستان آغاز می گردد؟

سخنگوی صنعت برق گفت: به علت افزایش دمای هوا رکورد مصرف برق به 71500 مگاوات رسید، ولی شبکه سراسری برق پایدار است و خاموشی برنامه ریزی شده ای را در دستور کار نداریم.

19 تیر 1402

از این مقدار بیشتر نمک در روز استفاده نکنید

نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد حدود 80 درصد از بزرگسالان در این کشور به درستی نمی دانند حداکثر میزان مصرف روزانه نمک چقدر است؟

7 تیر 1402

هاچبک اروپایی تازه بازار ایران چه مشخصاتی دارد؟

گجت نیوز نوشت: به زودی خودروهای وارداتی وارد بازار خواهند شد و اشکودا فابیا یکی از هاچ بک هایی است که در صف ورود قرار گرفته است. مشخصات این خودروی اروپایی چیست؟

4 تیر 1402

شیوع بیماری قارچی چالش جدی در جنگل های شمال

شیوع نوعی بیماری قارچی در نقاطی از رویشگاه های سوزنی برگ در جنگل های شمال چالشی که به تاکید کارشناسان باید از توسعه آن جلوگیری کرد.

4 تیر 1402

100 میلیارد برای 2 ستاره مد نظر نکونام ، نگرانی بزرگ برای ستاره خارجی آبی ها

نکونام که دوران فوتبالش را در استقلال گذرانده و در سطوح ملی و باشگاهی مربیگری نموده مسائل تیم را به خوبی می داند.

3 تیر 1402

جواد نکونام به درد استقلال می خورد؟

یک سال قبل در چنین روز هایی خبر جدایی فرهاد مجیدی از استقلال شنیده شد. آن روز ها جواد نکونام گزینه اول جانشینی فرهاد بود و به نظر می رسید که اکثریت هواداران استقلال نیز او را یک انتخاب ایده آل برای تیم شان می دانند. نکو آن روز ها ترجیح داد در فولاد بماند...

25 خرداد 1402

خداحافظی ایرانی ها با یک خوراکی معین کننده

در حالی که قیمت مصوب شکر 18 هزار تومان معین شد و قیمت عرضه آن در بنکداری ها 19 هزار و 500 تومان بود، اما دلالان به هر نرخی که می خواستند قیمت شکر را معین می کردند به طوری که الان شکر با قیمت 35 هزار تومان هم در بنکداری ها پیدا نمی گردد.

24 خرداد 1402

ابداع محقق ایرانی از خشکی چشم جلوگیری می نماید

به گزارش خبرنگاران، صنعت فراوری لنزهای تماسی (CL) در جهت ارتقای تجربه استفاده از این محصولات گام های بزرگی برداشته است.

21 خرداد 1402
تعداد: (306)