اختلال های گوگل ناشی از چیست؟ ، تحریم یا حفاظت از بیگ دیتا

به گزارش وبلاگ هاپرسین، چند روزی است که گوگل به برخی از درخواست ها، خطای دسترسی می دهد. این درخواست ها پیش از این بدون هیچ مسئله ای پاسخ داده می شد.

اختلال های گوگل ناشی از چیست؟ ، تحریم یا حفاظت از بیگ دیتا

به گزارش وبلاگ هاپرسین، در این میان، برخی از کاربران این اتفاق را به حساب تحریم های نو گوگل علیه ایران گذاشتند، درحالی که به نظر می رسد اینطور نیست و اصل ماجرا مربوط به رقابت بین غول های فناوری است. آنالیز رادار آروان هم نشان می دهد اختلال گوگل از ابتدای هفته گذشته آغاز شده است.

بعلاوه شرکت ارتباطات زیرساخت این اتفاق را اقدام غیرحرفه ای گوگل و نه تحریم توصیف نموده است.

این شرکت در اطلاعیه خود با عنوان محدودیت نو گوگل برای کاربران ایرانی، عامل اختلال در دسترسی کاربران به این سرویس دهنده نوشته است: در چند روز گذشته، گوگل در اقدامی غیرحرفه ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جست وجوی خود(Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام نموده است.

اگرچه در این اطلاعیه آمده آنالیز ها نشان می دهد این محدودیت ها به صورت تدریجی در حال توسعه است با این حال بر این موضوع تأکید شده که متخصصان شرکت زیرساخت در کوشش برای خنثی کردن این محدودیت نو هستند. بعلاوه برخی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات محدودیت های گوگل را در راستای مقابله با scraping تحلیل می نمایند. درواقع ابزارهای اسکرپینگ اطلاعات و داده هایی را که معمولاً به وسیله بازدید از یک وب سایت در مرورگر قابل دسترسی باشد، گردآوری می نمایند.

یکی از کاربران توییتر در صفحه توییتر خود با اشاره به محدودیت های نو توییتر نوشته است: تحلیل من از این اتفاقات، آغاز یک مرحله نو از محافظت بسیار جدی تر شرکت ها از داده های خود در برابر استفاده رقباست و فکر می کنم این تغییر را موتورهای نسل نو هوش مصنوعی با عطش وافر آنها به داده و قدرت نمایی در امکان تغییر توازن قوا بین غول های فناوری موجب شده اند.

این کاربر بعلاوه یادآوری نموده که اگر گوگل قصد تحریم ایرانی ها را داشت، نخستین کاری که می کرد این بود که مثل Google Cloud Platform کل بلوک های IP متعلق به ایران را که لیست آن معین است محدود می کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اختلال های گوگل ناشی از چیست؟ ، تحریم یا حفاظت از بیگ دیتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال های گوگل ناشی از چیست؟ ، تحریم یا حفاظت از بیگ دیتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید