تجربه گروه بازاریابی جنرال موتورز
به گزارش وبلاگ هاپرسین، جهان با این نوآوری ها متحول می گردد
وقتی که مدیر بازاریابی شرکت جنرال موتورز شدم، جف ایملت، رئیس شرکت دستور داد بخش بازاریابی به قدری پرجنب و جوش و پویا گردد که رشد سازمانی با خود به همراه بیاورد. اما خیلی زود متوجه شدیم که بازاریابی بر تبلیغات و پیغام رسانی تنها تمرکز ندارد. در یک موقعیت استثنایی قرار داشتیم تا نظرات و تیممان را با هم هماهنگ نموده و از جهانی بیرونی بینش و الهام بیشتری کسب کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم در راستا گسترده تری برای بازاریابی مبارزه کنیم. برترین راستا برای رشد سازمانی، ادامه نوآوری هایی بود که جنرال موتورز را همه با آن می شناسند.

می توان این فرمول را برای بازاریابان دیگری که ایجاد ارزش و خلاقیت در کسب و کارشان را در دستور کار قرار داند ، اجرایی کرد. در ادامه با وبلاگ هاپرسین همراه باشید.
شکل دهی سریع به بازار
نوآوری هایی که دنیا را تغییر می دهند، پیش از پذیرش باید توضیح داده شوند. امروز دیگر از طریق تعریف کردن داستان این نوآوری ها در تمام رسانه ها و با استفاده از روش های مختلف از داده های متنوع گرفته تا شبکه های اجتماعی تبدیل به یک کارخانه محتوا شده ایم. چرا که از طریق تعریف داستان های خوب و به وسیله ارتباط با کسانی که به این داستان ها علاقه مشترک دارند، می توانیم بازاری را شکل داده که در آن پیشنهادهای جنرال موتورز قادر هستند ارزش را انتقال دهند. ما منتظر نیازهای مشتریان امروز و آینده بوده و آن را توصیف کنیم.
دعوت از دیگران
ما در پی این نیستیم در جنرال موتورز، تمام مسائل را به تنهایی حل کنیم. همکاری راهی به سوی سرعت و کیفیت هست. معرفی محصولات زیادی از سمت ما از طریق مخترعان Quirky به بازار بوده است. اگر به زمانی که ادیسون زنده بود برگردیم، تنها تعدادی دانشمند بودند که در کوشش برای اختراع دستگاهی بودند که دائما در حال حرکت باشد. امروز اما وقتی یک واحد بازاریابی به نوآوری هایی که در حال اجرا هست، سوخت می رساند، چنین احساسی خلق می گردد. بازاریابی همراه با پویایی همیشگی می تواند معجزه کوچکی لقب گیرد که می توان به آن دست پیدا کرد و برای شرکتی که آینده آن به نوآوری مرتبط است، می تواند تنها راهی روبرو باشد
رفتن به مکان های تازه
بازاریابان جنرال موتورز باید کاشف بوده و در پی جاهای تازه باشند و بعلاوه درک خود را از نیازهای مردم در سراسر دنیا بالا ببرند. اگر بخواهیم در بازار رقابتی دنیا که به سرعت در حال رشد است حضور داشته باشیم باید بدانیم که در بسیاری از نقاط تامین نماینده های قدرت پیاپی هستند. برای مثال، جنرال موتورز در حال حاضر دستگاه های سونوگرافی را عرضه می نماید که قابل حمل و با دوام بالا هستند که به سادگی قابلیت انتقال دارند. استفاده از این دستگاه به سادگی خاموش-روشن کردن است؛ چراغ های سبز و قرمز به عنوان نمایشگر عمل می نمایند. به این ترتیب خانم های باردار در مکان های دوردست نیز خدمات بهتری دریافت می نمایند. برای جنرال موتورز ارزش در اینجا تمام نمی گردد. وقتی که بازاریابان درک این مطلب را داشته باشند که دنیا در چه مسیری قرار گرفته است، درک تازهی از ارزش مصرف نماینده به دست آورده و چگونگی انتقال این ارزش در تمام قسمت های شرکت مدنظر قرار می گیرد.
ارائه کسب و کار و مدل های تازه
بخشی از دستورالعمل بازاریابی در جنرال موتورز پیداکردن راه هایی تازه برای توسعه نوآوری رو به پیشرفت است. این رویکرد در فراوری تجهیزات فوق پیشرفته در جنرال موتورز به طور کامل مشاهده می گردد.
منبع: الی گشت