تصویب طرح تازه برای اجاره بها ، کشف نرخ اجاره منطقه ای شد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، با تصویب مجلس، وزارت راه و شهرسازی مکلف به کشف بازه قیمت و اجاره بها به صورت منطقه ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهرها شد.

تصویب طرح تازه برای اجاره بها ، کشف نرخ اجاره منطقه ای شد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه و در ادامه آنالیز جزئیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی ماده 9 این طرح را تصویب کردند.

ماده 9- وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت کشور، شهرداری ها، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با بهره گیری از ظرفیت سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور با اولویت استفاده از فناوری های نوین نظیر هوش مصنوعی و در نظر گرفتن ملاک هایی از جمله موقعیت جغرافیایی، سن بنا، طبقه، تراکم، مصالح ساختمانی، فاصله از خدمات رفاهی، آموزشی، معاملات صورت گرفته مشابه اقدام به کشف بازه قیمت و اجاره بها به صورت منطقه ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهرها کند.

این اطلاعات باید به صورت برخط و رایگان در اختیار عموم مردم قرارگیرد. آیین نامه اجرایی این ماده مشتمل بر چارچوب مشارکت دستگاه های همکار ظرف مدت سه ماه به وسیله وزارت راه و شهرسازی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصویب طرح تازه برای اجاره بها ، کشف نرخ اجاره منطقه ای شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح تازه برای اجاره بها ، کشف نرخ اجاره منطقه ای شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید