خبرنگاران رکاب زنی برای حفظ سلامت از شمال تا جنوب

به گزارش وبلاگ هاپرسین، بندرعباس- خبرنگاران- در راستای تحکیم حفظ سلامت و دوری از کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی رکاب زنان از شمال به جنوب روز شنبه وارد بندرعباس شدند.

خبرنگاران رکاب زنی برای حفظ سلامت از شمال تا جنوب

به گزارش وبلاگ هاپرسین، سه تن از دوچرخه سواران گردشگر ایرانی با شعار صلح و دوستی برای حمایت از کادر درمان و پرستاران مدافع سلامت،با دوچرخه مسافت طولانی هفت هزار کیلومتری دور ایران را رکاب خواهند زد تا پیام خود را به جهانیان و مردم کشورمان برسانند.

این گروه کار خود را از روز ملی هوای پاک 29 دی ماه از آستارا آغاز کردند و طی سه ماه در استان های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، یزد، کرمان، بوشهر، هرمزگان، فارس و خوزستان ایلام را رکاب می زنند.

دو چرخه سواران برای حفاظت ازمحیط زیست پس از ورود به بندرعباس 50 اصله نهال دردانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی ، هلال احمر و اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان کاشتند و بیش از 2هزار اصله نهال درشهرها می کارند.

همچنین ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای کاهش آلایندگی در شهرها، حمایت از بچه ها کار و بی سرپرست، حمایت از کادر درمان و پرستاران ،انسان دوستی، حفظ منابع طبیعی و رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر شعارهای این تیم سه نفره دوچرخه سواری است و اعتقاد دارند می توان با همکاری مردم و به ویژه مسوولان این شعارها را محقق کرد.

آنها به طور متوسط روزانه بیش از 200 کیلومتر را رکاب خواهند زد تا راستا سخت و طاقت فرسای دور ایران را نزدیک به هفت هزار کیلومتراست در مدت سه ماه طی کنند و هم اینک در بندرعباس به سر می برند، فردا به جزیره قشم و سپس از بندرچارک به جزیره کیش می فرایند.

این دوچرخه سواران که با هزینه شخصی خود رکاب می زنند،گفتند: مسوولان باید برای تحقق شعاریمان دراستان ها برای کاشتن نهال مارا همراهی کنند و نهال بکارند، همانطور که مردم خوب همکاری و مهمان نوازی می کنند.

دوچرخه سواری مختص جنسیت خاصی نیست

بانوی دوچرخه سوار اهل شهرستان شهریار با بیان اینکه باید نگاه برخی از مردم و مسوولان را برای اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری تغییر دهیم در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ هاپرسین گفت: دوچرخه سواری مختص جنسیت خاصی نیست و این نگاه بهتر است تغییر کند.

پروین حیدری ادامه داد: سالهای زیادی است که برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری رکاب می زنم و با دوچرخه سواری می توان هوای شهرها را از آلودگی، آلایندی و ترافیک نجات داد.

وی که فرهنگی و نایب رییس هیات دوچرخه سواری شهرستان شهریار است می گوید: می خواهیم در راستا خود به شهرهای مختلف با کاشت نهال برای آیندگان محیطی پاک بسازیم که به راحتی بتوان نفس کشید.

این فرهنگی دوچرخه سوار به ایثارگری کادر درمان و پرستاران که جانشان را برای مردم در دوران کرونایی از دست دادند، اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک با این ویروس بسیار خطرناک مبارزه کنیم تا این فرصت برای کادر درمان و پرستاران جان بر کف فراهم شود تا بتوانند به زندگی خود برسند.

حیدری که به همراه همسرش کیوان حق شناس این سفر طولانی را می پیماید، گفت: از دیگر اهداف ما در سفر به دور ایران این است که نگاه مردم را به سمت بچه ها کاراین قشرآسیب پذیر بکشانیم و با کمک خیرین دست این بچه ها را بگیریم.

حق شناس که فرهنگی بازنشسته و اهل شهرستان شهریار است،نیز گفت: چندین سال است که با دوچرخه رکاب می زنم با این هدف که بتوان پیام خود را که صلح دوستی است و همچنین حمایت از کادر درمان و پرستاران و حفظ محیط زیست به گوش مردم و مسوولان برسانم.

وی ادامه داد: طی این مسافت طولانی که قرار است به دور ایران سفر کنیم علاوه بر اینکه سفیران صلح دوستی هستیم می کوشیم در تمام شهرهای راستا خود با کاشتن چندین نهال درخت محیطی با هوای پاک را برای هموطنان فراهم کنیم.واعتقاد داریم شعارمان که تحقق و صلح دوستی درتمام دنیاست بر قرارشود.

دوچرخه سوار آستارایی: اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری ازاهداف ما است

کرامت عزیز زاده : دوچرخه سوارآستارایی که سابقه سفربه چندین کشوراروپایی وآسیایی دارد هم به خبرنگاروبلاگ هاپرسین گفت: به عنوان سفیران سلامت، اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری از اهداف ما است و می کوشیم در این سفرها پیام آور کادر درمان و پرستاران باشیم که با نثار جان خود با ویروس کرونا مبارزه می کنند.

فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خودرو و حفظ سلامت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم به هنگام کاشت نهال توسط دوچرخه سواران در محوطه این دانشگاه گفت: فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خودرو و یاد آوری مردم به حفظ سلامت بویژه در دوران کرونایی ، یک کار ارزشمند این گروه است.

دکتر فاطمه نوروزیان دراین باره افزود: ضمن حمایت از دوچرخه سواران که پیام رسان حفظ محیط زیست و سلامت جامعه هستند ، به نشانه احترام به این کار بزرگ ، چند درخت مثمر و متناسب با شرایط آب وهوایی این استان بدست رکاب زنان کاشته شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رکاب زنی برای حفظ سلامت از شمال تا جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکاب زنی برای حفظ سلامت از شمال تا جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید