شمار مبتلایان از 50 میلیون نفر گذشت، وعده بایدن برای تشکیل یک واحد بحران

به گزارش وبلاگ هاپرسین، ایران در حال حاضر در جدول جهانی کشورهای درگیر با کرونا، رتبه چهاردهم را در بین کشورهای پرمبتلا و رتبه نهم را به عنوان دارنده بیشترین شمار قربانیان دارد.

شمار مبتلایان از 50 میلیون نفر گذشت، وعده بایدن برای تشکیل یک واحد بحران

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از 50 میلیون و 377 هزار و 800 نفر و شمار قربانیان آن به بیش از 1 میلیون و 258 هزار نفر رسید.

به گزارش یورونیوز، در صدر جدول جهانی کشورهای گرفتار به کووید19، همچنان نام ایالات متحده آمریکا دیده می شود که با بیش از 10 میلیون و 186 هزار مبتلا و 243 هزار و 290 قربانی، بیش از هر کشوری در جهان در جریان این بحران، تلفات انسانی داشته است.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا در جریان سخنرانی شنبه شب خود خاطرنشان کرد که قصد دارد برای مقابله با شیوع این بیماری، یک واحد بحران، متشکل از متخصصان و دانشمندان تشکیل دهد تا طرحی جامع برای مهار این بیماری تهیه شود. او خاطرنشان کرد که این واحد، از 20 ژانویه 2021 میلادی مصادف با روز ادای سوگند او، کار خودش را رسما آغاز خواهد کرد.

پس از آمریکا، پنج کشوری که بیشترین آمار مبتلایان را در جهان دارند عبارتند از: هند، برزیل، روسیه، فرانسه، اسپانیا.

پنج کشوری که پس از آمریکا بیشترین آمار قربانیان کووید19 را داشته اند نیز عبارتند از: برزیل، هند، مکزیک، بریتانیا و ایتالیا.

کرونا در ایران

آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تا نیمروز یکشنبه 8 نوامبر (18 آبان) به 682 هزار و 486 نفر و شمار جانباختگان این بیماری به 38 هزار و 291 نفر رسید. هم اکنون 5523 بیمار نیز در شرایط شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تنها در شبانه روز گذشته 9 هزار و 236 مورد جدید ابتلا تأیید شده و در همین مدت 459 نفر نیز از این بیماری جان باخته اند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در جریان نشست خبری روز یکشنبه خود خاطرنشان کرد که استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان همچنان در شرایط قرمز قرار دارند.

ایران در حال حاضر در جدول جهانی کشورهای درگیر با ویروس کرونا، رتبه چهاردهم را در بین کشورهای پرمبتلا و رتبه نهم را به عنوان دارنده بیشترین شمار قربانیان این بیماری دارد.

شرایط شیوع کرونا در افغانستان

در افغانستان نیز طی شبانه روز گذشته 126 نفر به آمار مبتلایان و 6 نفر به فهرست قربانیان کووید19 اضافه شد و به این ترتیب شمار مبتلایان کرونا در سراسر این کشور به 42 هزار و 159 نفر و شمار قربانیان آن به 1562 نفر رسید. هم اکنون افغانستان در جدول جهانی کشورهای درگیر با ویروس کرونا در رتبه 58 قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران

به "شمار مبتلایان از 50 میلیون نفر گذشت، وعده بایدن برای تشکیل یک واحد بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان از 50 میلیون نفر گذشت، وعده بایدن برای تشکیل یک واحد بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید