فعالیت 12 اقامتگاه بوم گردی در اردستان

به گزارش وبلاگ هاپرسین، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: تا به امروز 12 اقامتگاه بوم گردی متعلق به بخش خصوصی در روستاها و منطقه ها شهری شهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است.

فعالیت 12 اقامتگاه بوم گردی در اردستان

به گزارش وبلاگ هاپرسین، نرگس بهشاد، روز سه شنبه، چهارم مهر در حاشیه افتتاح یک خانه بوم گردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا به امروز 12 اقامتگاه بوم گردی متعلق به بخش خصوصی در روستاها و منطقه ها شهری شهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است. البته تعدادی نیز به علت عدم دریافت مجوزهای لازم به صورت غیر رسمی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به افتتاح اقامتگاه بوم گردی جواهر ماندگار در روستای کسوج اردستان، اضافه نمود: این اقامتگاه با سرمایه گذاری دو میلیارد و 256 میلیون تومان بخش خصوصی توانسته زمینه اشتغال پنج نفر را به صورت مستقیم ایجاد کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان توضیح داد: با توجه به پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایت هایی که از بخش خصوصی می گردد در چند سال گذشته استقبال خوبی از راه اندازی خانه های بوم گردی در این شهرستان شده است و اکنون حدود شش اقامتگاه بوم گردی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تعدادی از آن تا سرانجام سال به بهره برداری برسد.

بهشاد با بیان اینکه این خانه ها عمدتاً در روستا و منطقه ها شهری قرار دارند که بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ نموده و صاحبان آنها با تغییر کاربری اقدام به ایجاد خانه بوم گردی می نمایند، گفت: ارائه تسهیلات بانکی برای خانه های بوم گردی طبق نقشه و طرح های توجیهی هر خانه خواهد بود که با حمایت و تأییدیه اداره میراث فرهنگی به آنها تعلق می گیرد.

وی با اشاره به نقش اقامتگاه های بوم گردی در رونق گردشگری روستاها و شهرهای کم جمعیت، گفت: هر اقامتگاه بوم گردی به طور مستقیم برای پنج تا هشت نفر اشتغال زایی می نماید و اقامتگاه های بوم گردی شهرستان اردستان تا به امروز برای بیش از 60 نفر اشتغال ایجاد کردند.

منبع: دنیای سفر

به "فعالیت 12 اقامتگاه بوم گردی در اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 12 اقامتگاه بوم گردی در اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید