نحوه اجرای کفپوش بتنی به چه صورت است؟

به گزارش وبلاگ هاپرسین، روش های زیادی برای نصب کف بتنی وجود دارد. که با توجه به نوع کاربری و متریال و ساختار کف قابل تغییر است. کفپوش ها در کنار حفظ نظافت و بهداشت نقش موثری در زیبایی فضا دارند. بنابراین در اجرای کفپوش باید به نکات اجرایی بسیاری دقت کنیم. اگر شما برای فضای مورد نظر خود برترین و مناسب ترین کفپوش بتنی را تهیه کنید ولی نتوانید نصب آن را به طور اصولی و صحیح انجام دهید، بعد از گذشت مدتی کوتاه کفپوش کارایی خود را از دست می دهد. امروز در این مقاله از خانه موزاییک قصد داریم در خصوص نحوه نصب صحیح و اصولی موزاییک بتنی پرسی بپردازیم. شما در صورت رعایت این نکات مهم و کلیدی می توانید از موزاییک های خود بهره بیشتری بگیرید.

نحوه اجرای کفپوش بتنی به چه صورت است؟

آشنایی با کاربرد کفپوش های بتنی

قبل از اینکه نکات اصولی اجرا و نصب کفپوش های بتنی را به شما عزیزان توضیح دهیم بهتر است بدانید که این مصالح در چه مکان هایی کاربرد دارند. بتن ماده ای بسیار مستحکم است و مقاومت سایشی بسیار بالایی دارد. بعلاوه این ماده در برابر فشار و وزن بالا مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین علت برای مکان های پر رفت و آمد گزینه ای عالی است. مکان هایی با تردد زیاد می توانند از کفپوش بتنی استفاده نمایند مثل: پارکینگ ها، ساختمان های اداری، بازارهای روباز و … .

از کفپوش های بتنی می توان برای منطقه ها صنعتی نیز استفاده کرد و می توان به عنوان یک گزینه کاملا ایده آل برای کف کارخانه های صنعتی باشند. کفپوش های بتنی به علت داشتن مزایا و خواص منحصر به فرد در مکان های مختلفی مثل : استخرها، حیاط، سالن غذا خوری و … استفاده کرد. برای خرید انواع موزاییک و موزاییک فرش با برترین قیمت و کیفیت بالا می توانید وارد وب سایت خانه موزاییک شوید.

قبل از اجرا و نصب کفپوش بتنی چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

قبل از اجرا و آغاز هرگونه عملیات باید اقدامات زیرساختی لازم انجام گردد. اگر بخواهیم مهمترین قسمت اجرای نصب کفپوش بتنی و موزاییک را به شما توضیح دهیم همین موضوع زیرسازی است. بنابراین اولین قدم تهیه مصالح و ابزار لازم برای انجام این عملیات می باشد. پس شما در اولین قدم از نصب موزاییک و کفپوش بتنی باید یک فرد استاد کار را برای انجام این عملیات انتخاب کنید. پس در ادامه همراه خانه موزاییک معتبرترین فروشگاه خرید موزاییک فرش باشید تا نصب اصولی این کفپوش را به صورت گام به گام به شما توضیح دهیم.

زیرسازی اصولی به چه روشی باید انجام گردد؟

اولین و مهمترین مرحله در استفاده از انواع کفپوش ها به خصوص کفپوش بتنی، پی ریزی و فونداسیون مناسب یا همان زیرسازی اصولی است. اگر زیر سازی پروژه شما به دست یک فرد غیر متخصص به صورت صحیح و مناسب انجام نگردد، احتمال ترک خوردن یا شکستگی کف موزاییک یا کفپوش بتنی شما وجود دارد. پس نباید این موضوع را علت بر بی کیفیت بودن مصالح دانست، مشکل این موضوع می تواند درست اجرا نشدن زیرسازی محل پروژه باشد.

اولین قدم برای ساختن یک زیرسازی دست و اصولی این است که از یک مخلوط طبیعی برای فونداسیون خود بهره ببرید که شامل سنگ، شن، ماسه و… است. اگر برای پرکردن کف از بقایای و ضایعات ساختمانی مانند گچ استفاده کنیم، قطعا در آینده این کفپوش دچار نشست می گردد و موزاییک بسیار زشت به نظر می رسد. پس داشتن یک مخلوط طبیعی و با کیفیت بالا اولین نکته ای است که باید به آن توجه کرد. در قدم بعدی وقتی که اطمینان حاصل کردید که مخلوط شما مناسب و با کیفیت است باید آب را روی این مخلوط بریزید و روی آن غلطک بزنید تا به خوبی تراکم ایجاد گردد. اگر در پی خرید موزاییک فرش هستید و در پی یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای خرید موزاییک می شد ما به شما مشتریان عزیز خانه موزاییک را معرفی می کنیم.

در مرحله بعدی برای اجرای شیب بندی از وسیله هایی مثل دوربین و شیلنگ تراز یاری می گیرند و با توجه به شیب ایجاد شده ملات ماسه و سیمان ریخته می گردد، تا سطح صاف و اصولی شیب ایجاد گردد. اگر می خواهید محصول شما برترین بازدهی را داشته باشد باید همین نکات ساده و اصولی را رعایت کنید.

نحوه ساخت ملات برای زیر کفپوش بتنی

دو روش برای اجرای کف بتنی وجود دارد که در خصوص هر کدام به تفصیل توضیح داده خواهد شد:

  • به روش خشکه پاشی

در این روش مخلوط سفت نماینده سطح ملات باید به مقدار 4 تا 5 کیلوگرم در متر مربع در دو تا سه لایه روی سطح مورد احتیاج پخش گردد. این لایه ساخته شده شده چیزی حدود 2 الی 4 میلی متر ضخامت دارد. استفاده از وزن کمتر از 4 کیلوگرم ملات در متر مربع توصیه نمی گردد زیرا سنگدانه به سطح بتن فرو می ریزد.

استفاده بیشتر تا 6 کیلوگرم در متر مربع مجاز است اما این افزایش حجم به فرمول بتن و مقدار آب موجود در سازه بتنی بستگی دارد. اگر از روش خشکه پاشی به صورت دستی استفاده می کنید، بهتر است این کار را در دو مرحله انجام دهید. اگر شما برای پخش کردن مواد از دستگاه اسکرد بهره ببرید، از مخلوط سفت نماینده بیشتری می توانید بهره ببرید. حتما توجه کنید که پخش کردن مواد در مرحله دوم باید به صورت دستی انجام گردد تا مصرف مواد مصالح شما بیشتر نگردد.

اطمینان حاصل کنید که سطح بتن رطوبت کافی برای جذب مخلوط سفت شده قبل از خشک شدن را دارد. پس از پاشش هر مرحله از مواد باید آن را ماله کشی کرد. این کار را می توان حدود 15 تا 20 دقیقه پس از پاشیدن پودر انجام داد. توجه کنید که تا حد امکان از مصرف آب زیاد خودداری کنید و تا خشک شدن کامل سطح بتن به ماله کشی ادامه دهید. با این روش سطحی صاف و روشن با شیب مناسب خواهید داشت.

  • روش ملاتی

در روش دوم، روش ملاتی، از ملات دوغاب برای گیرش بتن استفاده می گردد. برای یک متر مربع، 23 کیلوگرم دوغاب ضروری است تا به ضخامت یک سانتی متر برسد. دوغاب از مخلوط کردن 3 تا 5 لیتر آب در کیسه 25 کیلوگرمی پودر سیمان سخت به دست می آید. هنگام پخش دوغاب روی سطح، سطح باید به وسیله لیزر کنترل گردد. فرآیند ماله کشی را می توان زمانی آغاز کرد که دوغاب روی سطح خشک شد.

اگر در ترکیبات مواد شما ناخالصی وجود داشته باشد ملات موزاییک و کفپوش بتنی شما دچار افت کیفیت می گردد. ناخالصی هایی مثل پلاستیک و براده های چوب در سطح ملات می تواند اثرات ناخوشایندی داشته باشند. وجود این زباله ها در ملات موزاییک و کفپوش می تواند باعث ترک خوردگی و لب پریدگی این مصالح شوند. بعضی از خانه ها دارای سیستم گرمایش از کف هستند و اگر این سیستم ها به درستی اجرا شوند، نباید مسئله ای در کفپوش ها ایجاد نمایند. خرید موزاییک فرش با برترین قیمت را از خانه موزاییک بخواهید. برای مشاهده قیمت موزاییک می توانید وارد وب سایت این مجموعه شوید.

کفپوش های بتنی چگونه نصب خواهند شد

پس از طی مراحل فوق، در صورت استفاده از ملات مرطوب برای نصب موزاییک و کفپوش بتنی، بعد از ریخن ملات، باید کفپوش بتنی را به طور کاملا منظم و دقیق کنار یکدیگر قرار دهید و سپس با چکش روی کفپوش ضربه بزنید تا روی ملات شما قالب شوند. اگر از روش ملات خشک برای اجرا کفپوش و موزاییک استفاده می کنید، چیدمان کف های بتنی در کنار یکدیگر به صورت پازلی بسیار ساده و آسان است.

برای اجرا و نصب تمیز و منظم کفپوش به این نکات توجه کنید

به طور کلی، کف هر جایی یکی از مهم ترین قسمت ها برای یک مکان زیبا است. کفپوش های بتنی باید کاملا تمیز نصب شوند زیرا ظاهر این کفپوش ها به صورت پازلی و ساده هستند. به خاطر همین موضوع به شما مشتریان عزیز خانه موزاییک توصیه می کنیم از یک نصاب ماهر و با تجربه برای اجرا و نصب موزاییک و کفپوش های بتنی خود بهره ببرید که بتواند این مصالح را با سلیقه و تمیز کنار هم قرار دهد. زیرا اگر این کار به دست یک فرد بی تجربه باشد قطعا نمی تواند به صورت اصولی و تمیز این کار را انجام دهد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مشتریان با آن روبرو هستند استفاده از استاد کار غیر حرفه ای است که در هنگام اجرا و نصب موزاییک و کفپوش بتنی ملات یا دوغاب ریخته شده روی قطعات را تمیز نمی کند و به همین علت پس از خشک شدن ظاهر بسیار زشتی از خود به جای می گذارند. پس قبل از نصب این کفپوش ها حتما این نکات گفته شده را به فردی که می خواهد کفپوش بتنی را برای شما نصب کند توضیح دهید تا دچار مشکل نشوید.

منبع: فوت و فن

به "نحوه اجرای کفپوش بتنی به چه صورت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اجرای کفپوش بتنی به چه صورت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید