کمبود این ویتامین ها باعث سردرد می گردد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، اگر جزو افرادی هستید که به سردردهای مزمن مبتلا هستید، بهتر است بدانید کمبود بعضی ویتامین ها باعث سردرد می گردد و می توانید با مصرف ویتامین ها سردردتان را کاهش دهید.

کمبود این ویتامین ها باعث سردرد می گردد

کمبود هر ماده در بدن می تواند باعث سردرد گردد. ویتامین ها جزو این دسته از مواد هستند. رژیم و سبک زندگی در کمبود این مواد موثرند و عاملی برای سردرد. در این مطلب از وبلاگ هاپرسین با ویتامین های موثر در درمان سردرد آشنا شوید.

ویتامین D

ویتامین D در واقع یک هورمون فراوری شده به وسیله کلیه ها است. بیشتر ما این ویتامین را به وسیله مصرف غذا، مکمل ها و یا در معرض نور خورشید بودن به دست می آوریم. اگر هر کدام از این روش ها کافی نباشد، ممکن است به سردرد دچار شویم اما باید مراقب بود که بیش از حد از ویتامین D استفاده نکرد زیرا تاثیر منفی روی سلامتی دارد.

ویتامین A

این ویتامین برای تسکین سردردهای شدید عالی است اما باید در مقدار مصرف این ویتامین احتیاط کرد زیرا ممکن است موجب سردرد، مسمومیت و تهوع گردد و یا حتی تعادل اعصاب مرکزی را به هم بریزد. ویتامین A در خوراکی هایی مثل هویج، قسمت سبز کاهو، شیر و گوجه فرنگی به وفور یافت می گردد.

کم آبی بدن

کم آبی یکی از مسائل رایج برای ایجاد دردهای فرق دارد. آب در دسترس همه است اما بسیاری خواص آن را نادیده می گیرند. افراد باید در طول روز بدن خود را رطوبت رسانی نمایند. برخی از افراد ساعت ها و ساعت ها هیچ آبی نمی نوشند و در نتیجه با مسائلی مثل سردرد روبرو می شوند.

منیزیم

منیزیم به تنظیم اعصاب و عملکرد عضلات یاری می نماید، قند خون را در سطح متناسب نگه می دارد و فشار خون را نیز تنظیم می نماید. متخصصان بر این باورند که کمبود منیزیم با میگرن مرتبط است. منابع غذایی حاوی منیزیم شامل آجیل ها، دانه های گیاهی، سبزیجات برگ دار سبز، سرلاک، شیر و ماست است.

ویتامین های B

ویتامین های B از سیستم عصبی محافظت می نمایند. این ویتامین ها پیچیده هستند و حاوی فولیک اسید است که برای سیستم عصبی مناسب است و سطح هوموسیستئین را کاهش می دهد که عاملی برای میگرن است. مصرف انواع دیگر ویتامین های B از جمله B1, B2 , B3, B5 , B6 , B12، بیوتین و فولات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته باید مراقب باشید که در این امر زیاده روی نکنید.

سدیم

اگر هنگام ورزش کردن یا هر گونه فعالیت فیزیکی بیش از حد عرق می کنید، ممکن است که با کمبود نمک یا همان سدیم در بدن روبرو باشید که عاملی برای سردرد است. خوشبختانه می توان کمبود سدیم را به راحتی با خوردن نوشیدنی های نمک دار و یا حاوی الکترولیت جبران کرد. کمبود نمک در بدن بعلاوه می تواند به وسیله مسائل ادراری و یا مصرف داروهای خاص ایجاد گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاه سرفه و تنگی نفس شما را درمان می نماید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "کمبود این ویتامین ها باعث سردرد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود این ویتامین ها باعث سردرد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید