10 جاذبه معروف و دیدنی شهر لایپزیگ در آلمان

به گزارش وبلاگ هاپرسین، جاذبه های گردشگری در لایپزیگ

یکی از شهر های بزرگ و مهم آلمان که در استان فدرال زاکسن واقع شده است نیز شهر لایپزیگ است. این شهر که در شرق کشور آلمان نیز واقع شده است یکی از مراکز صنعتی شرق آلمان به شمار می رود و با پیشینه فرهنگی بالا دارای جاذبه های گردشگری زیادی از جمله منظره ها طبیعی، مراکز خرید متعدد و بعلاوه فضاهایی بسیار جالب و هیجان انگیزی برای گذراندن عصرهای طولانی تابستانی می باشد. زیباهایی شهر لایپزیگ به میزان ای زیاد است که به آن لقب پاریس کوچک نیز داده اند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا تعدادی از جاذبه های گردشگری در لایپزیگ آلمان را خدمتتان معرفی کنید؛ در ادامه همراه ما در سفر به کشور آلمان همراه باشید.

10 جاذبه معروف و دیدنی شهر لایپزیگ در آلمان

1- موزه گراسی | Grassi Museum

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در لایپزیگ موزه گراسی است که خود شامل سه موزه دیگر می گردد. موزه هایی که در آن قرار گرفته اند نیز عبارت از موزه فرهنگ شناسی، موزه آلات موسیقی و موزه هنرهای کابردی می گردد و گاهی با عنوان موزه ها در گراسی یا موزه نو گراسی در بین عموم مردم شناخته می شوند. ساختمان های قدیمی تری که در موزه گراسی نیز وجود دارند به کتابخانه شهرداری نیز تبدیل شده اند. موزه گراسی یکی از نقاط اصلی توریسی در شهر لایپزیگ است و اغلب گردشگران سعی می نمایند آن را از دست ندهند.

آدرس: Johannisplatz 5-11, 04103 Leipzig

2- تالار شهر قدیم | new town hall leipzig

ساختمانی افسانه ای در شهر لایپزیک در استان زاکسن آلمان قرار گرفته است که به تالار شهر قدیم معروف است و جزء برترین جاذبه های گردشگری در لایپزیگ نیز محسوب می گردد. این ساختمان در زمان های گذشته مرکز زندگی بوده و در حال حاضر شامل یک موزه بزرگ می گردد. این ساختمان در جنوب غربی ساختمان شهر قدیمی لایپزیگ نیز واقع شده است و زمان ساخت آن در سال 1905 نیز می باشد.

آدرس: Martin-Luther-Ring 4-6, 04109 Leipzig

3- کلیسای سنت نیکولاس | St. Nicholas Church

کلیسایی به نام سنت نیکولاس به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در لایپزیگ است که از قرن 12 تا به حال در این شهر قرار گرفته است و یکی از زیباترین جاذبه های این شهر می باشد. این کلیسا در قرن 16 میلادی تبدیل به کلیسایی با سبک گوتیک شد و المان هایی از سبک معماری باروک به مانند برج نیز به آن اضافه شد. در قرن 18 میلادی چند نمونه از آثار یوهان سباستین باخ در این کلیسا نیز به اجرا در آمد. کلیسای سنت نیکولاس، معروف ترین کلیسای لایپزیگ است که در گذشته هر دوشنبه برای اعتراض به حکومت کمونیستی، محل برگزاری تظاهرات صلح آمیز بوده است. از سال 1989 تا 1991 میلادی با تظاهرات دوشنبه ها، معروفیت ملی کلیسا افزایش یافت، زیرا کلیسای سنت نیکولاس، مرکز این تظاهرات بود. از لحاظ ظرفیت نیز، یکی از بزرگترین کلیساها در ساکسونی به شمار میرود.

آدرس: Nikolaikirchhof 3, 04109 Leipzig

4- کلیسای سنت توماس | St. Thomas Church

کلیسای دیگر در این شهر وجود دارد که جز جاذبه های گردشگری در لایپزیگ است و نام آن کلیسای سنت توماس است. جالبه که بدانید در کلیسای سنت توماس هم یوهان سباستین باخ به عنوان مدیر موسیقی فعالیت داشته و از سال 1723 میلادی تا زمان مرگش در سال 1750 میلادی، در آن مشغول به کار بوده است.

آدرس: Thomaskirchhof 18, 04103 Leipzig

5- دانشگاه لایپزیگ | Leipzig University

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در شهر لایپزیگ آلمان قرار گرفته است که این روزها از آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری لایپزیگ نیز یاد می گردد. این دانشگاه تاریخچه ای باورنکردنی و فوق العاده ای دارد. جالبه بدانید که بسیاری از افراد سرشناس جهان در این دانشگاه تحصیل که از جمله آن ها می توان به یوهان ولفگانگ گوته، فریدریش نیچه، ریشارد واگنر، آنگلا مرکل و بسیاری از برندگان جایزه های جهانی به ویژه جایزه نوبل در زمینه های شیمی، فیزیک و ادبیات نیز اشاره نمود.

6- سالن کنسرت گواندهاوس | Neues Gewandhaus

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در لایپزیگ آلمان سالن کنسرت گواندهاوس است که در سال 1781 میلادی به وسیله معماری به نام یوهان کارل فریدریش ساخته شده و از آن به عنوان اولین سالن کنسرت در این شهر یاد می گردد. سالن دوم کنسرت گواندهاوس به وسیله معماری به نام مارتین گروپیوس طراحی شد و در سال 1884 میلادی نیز افتتاح شد. این سالن نیز شامل یک سالن کنسرت اصلی و یک سالن موسیقی بود که در بمب گذاری جنگ جهانی دوم بین سال های 1943 و 1944 میلادی آتش گرفت و نابود شد.

آدرس: Augustusplatz 8, 04109 Leipzig

7- بنای یادبود نبرد ملت ها | Monument to the Battle of Nations

پیش از جنگ جهانی اول در شهر لایپزیک نبردی بین نیروهای ائتلافی روسیه، پروس، اتریش و سوئد با رهبری تزار روس الکساندر اول و پرنس شوارتزِنبرگ و ارتش فرانسه با رهبری ناپلئون اول درگرفت. این جنگ با حضور بیش از 600 هزار سرباز صورت گرفت نیز به بزرگترین نبرد پیش از نبردهای های جنگ جهانی اول نیز محسوب می گردد. در این نبر ارش فرانسه باخت و و بعلاوه ارتش ناپلئون هم برای اولین بار دچار شکست شد. نیروهای ائتلاف برای تکمیل پیروزی های خود در اوائل سال بعد به فرانسه حمله کردند و به این ترتیب ناپلئون مجبور شد که از قدرت کناره گیری کند. پس از کناره گیری، وی در ماه می سال 1814 میلادی به جزیره البا تبعید شد. از همین برای زنده نگه داشتن این نبرد بنای یادبودی از نبرد ملت ها که یادآور شکست ناپلئون در لایپزیگ بود نیز در این منطقه ساخته شد.

8- بازار کریسمس لایپزیگ

اگر شما هم همانند تعداد بسیار زیاد دیگری از گردشگران علاقه مند به خرید می باشید می توانید در بازار کریسمس لایپزیگ هرچه را که احتیاج دارید تهیه کنید؛ از مایحتاج روزمره خود گرفته تا تهیه سوغاتی و یادگاری از آلمان. بازار کریسمس این شهر از بزرگترین و باشکوه ترین بازارها در سراسر آلمان است که با مساحتی در حدود 860 متر مربع و 260 اتاقک فروش از گردشگران و خریداران استقبال می نماید.

9- دشت های سرسبز لایپزیگ

اگر علاقه مند به طبیعت هستید باید به شما بگوییم که لایپزیگ از سرسبزترین و زیباترین شهرهای آلمان است که با توجه به آب و هوای بسیار مطبوعی که دارد، گشت و گذار برای گردشگران در این شهر را به سفری فراموش نشدنی برای آنها تبدیل می نماید. دشت های سرسبز و پهناور شهر لایپزینگ می توانند به شما آرامش و حال خوب وصف نشده ای بدهند.

10- رستوران های لایپزیگ

یکی از لذت بخش ترین قسمت های هر سفر مربوط می گردد به شکم گردی و خوردن غذاهایی که در آن شهر یا کشور بیشتر محبوب و پرطرفدار هستند. آلمانی ها یک خصوصیت جالبی دارند این است که به سلامت غذا در کنار طعم آن نیز اهمیت می دهند و ما پیشنهاد می کنیم که حتما در سفر به این شهر به رستوران آن بروید چرا خود جزء جاذبه های گردشگری لایپزیگ نیز به شمار می فرایند. این پیشنهاد را هم به یاد داشته باشید، که از پنیر دودی و سالاد سیب زمینی در وعده های غذایی خود نیز میل کنید.

منبع: www.planetware.com

منبع: الی گشت

به "10 جاذبه معروف و دیدنی شهر لایپزیگ در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه معروف و دیدنی شهر لایپزیگ در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید