برترین فیلم های عاشقانه؛ نتفلیکس سال 2020

به گزارش وبلاگ هاپرسین، بی شک مهمترین رویدادی که سال 2020 میلادی را تحت تأثیر قرار داد، شیوع گسترده کروناویروس در دنیا و تغییرات گسترده ناشی از این بزرگترین همه گیری قرن 21 بود.

برترین فیلم های عاشقانه؛ نتفلیکس سال 2020

شیوع و تلفات بالای این ویروس تازه، سبب شد تا بسیاری از رفتار های اجتماعی و مالی انسان ها، در پی اعمال محدودیت های مربوط به فاصله اجتماعی، دچار تحولاتی عمیق شود و بسیاری از اعمال و رفتار های عادی سال های قبل ما، امروز غیر عادی جلوه می دهد.

یکی از زمینه های که به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا ویروس نهاده شد، صنعت سینما و رفتار های مخاطبان این صنعت بود. با توسعه شیوع جهانی کروناویروس تازه، بسیاری از سینما ها تعطیل شد و مردم هم به نوبه خود، مراجعه به این مکان های تجمع را کاهش دادند. این امر اگر چه به شدت صنعت سینما را دچار مشکل ساخت، اما از سویی دیگر فضا های تازهی را برای این صنعت مهیا کرد که فضای مجازی یکی از این عرصه ها بود که اتفاقاً به سرعت در میان مخاطبان سینما، جا افتاد.

شرکت نتفلیکس (Netflix) یکی از فعالان صنعت سینما بود که با ظهور این همه گیری جهانی، به سرعت توانست از امکانات فضای مجازی برای توسعه خود بهره برداری کند. این شرکت که در سال 1997 و در ایالات متحده تأسیس شده بود، در ابتدا به توزیع دی وی دی فیلم ها مشغول بود، تا اینکه در سال 2007 با توسعه استفاده از اینترنت، فعالیت خود را به این فضا منتقل کرد. تا سال 2011 این شرکت بیش از 20 میلیون کاربر در ایالات متحده و در همین حدود کاربر در سراسر جهان داشت. در آوریل 2020 هم زمان با جهانگیری کروناویروس و در پی آن اعمال گسترده سیاست های قرنطینه و خانه نشینی اجباری مردم، نتفلیکس اعلام نمود نزدیک به 16 میلیون مشترک تازه جذب کرده است و مجموع مشتریان این شرکت آمریکایی به بیش از 182 میلیون مشترک در سراسر جهان، از جمله 69 میلیون مشترک در ایالات متحده رسیده است.

این پیروزیت ها سبب شد که شرکت نتفلیکس با رویای جهانی شدن بیش از پیش خود، به طور مستقیم در فراوری فیلم های مختلف مشارکت داشته باشد و بعضی از فیلم های این شرکت، همانند روما (2018)، حتی توانست در زمینه های مختلف، جوایز اُسکار را از آن خود نمایند. هم اکنون این شرکت سودای جهانی شدن خود را با ساخت و سرمایه گذاری در سریال هایی در هند، مکزیک، و دیگر کشور ها آغاز کرده است و به واسطه مشترکان بالای خود در فضای مجازی و آنلاین، به یکی از مراجع ارزشمند ارزش گذاری فیلم و سریال ها تبدیل شود. بر همین اساس در اینجا قصد داریم تا شما را با پُر بیننده ترین فیلم های سینمایی رُمانتیک این شبکه، در سال 2020 که سال همه گیری کروناویروس هم به تعداد می رود، آشنا سازیم.

پُربیننده ترین فیلم های رُمانتیک نتفلیکس در سال 2020

1. انجمن ادبی و پای پوست سیب زمینی گرنزی/ The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society

کارگردان: مایک نویل

سال ساخت: 2018

امتیاز: IMDb 7.4

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

گرنزی، جزیره ای در کانال مانش و خلیج نرماندی، در نزدیکی سواحل فرانسه و متعلق به بریتانیا است. اما اگر نام عجیب و غریب این فیلم، فکر شما را درگیر کرده است، باید بگوییم که این نام مستعار گروهی بود که در این جزیره تحت اشغال آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، برضد اشغالگران فعالیت می کردند. داستان اصلی فلیم در سال 1946 رخ می دهد که یک نویسنده به نام جولیت اشتون (با بازی لیلی جیمز) به گرنزی سفر می نماید تا درباره جامعه و بنیانگذار مفقود انجمن ادبی و پای پوست سیب زمینی، یعنی الیزابت مک کنا (با بازی جسیکا براون فایندلی)، اطلاعات بیشتری کسب کند. در طی این سفر، جولیت احساساتی نسبت به یک ساکن گرنزی به نام داوسی آدامز (با بازی میشیل هویزمن) پیدا می نماید که موضوع داستان فیلم است. این فیلم به طرز ماهرانه ای عناصر عاشقانه خود را با رمز و راز متعادل می نماید و بسیار خوش ساخت است.

2. شناور (سرگردان) / Adrift

کارگردان: بالتاسار کورماکور

سال ساخت: 2018

امتیاز: IMDb 6.6

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

فیلم شناور براساس داستان واقعی زوجی جوان و عاشق پیشه به نام های تامی اولدام (با بازی شایلن وودلی) و ریچارد شارپ (با بازی سم کافلین)، ساخته شده است. وقتی ریچارد استخدام می شود تا با قایق بادبانی به سان دیگو برود، تامی تصمیم می گیرد تا او را در این سفر سرنوشت ساز همراهی کند. سفر دریایی به خوبی آغاز می شود، اما وقوع نابهنگام طوفان ریموند، کشتی آن ها را ویران، و این دو زوج را در دریا سرگردان می نماید. دستان فیلم، کوشش این زوج جوان برای نجات از این شرایط سخت است، در حالی که قایق آن ها آسیب دیده و ارتباط رادیویی و مواد غذایی هم ندارند. بازی فوق العاده شایلن وودلی، قسمت اعظم بار این فیلم را بر دوش می کشد هرچند که نباید از بازی تکمیلی ریچارد شارپ در خلق صحنه های زیبا غافل شد.

3. آنا کارنینا/ Anna Karenina

کارگردان: جو رایت

سال ساخت: 2012

امتیاز: IMDb 6.6

کشور سازنده: بریتانیا

زبان فیلم: انگلیسی

آنا کارنینا، اثر لئو تولستوی، به اسم یکی از عظیمترین رمان های ادبیات روسیه به تعداد می رود که منشأ اصلی بسیاری از فیلم های اقتباسی جهان، از جمله ساخته جو رایت در سال 2012 است. داستان اصلی رمان، روایت عشق یک زن اشراف زاده روسی (آنا)، به یک افسر سواره نظام به نام کنت ورونسکی است. اما جو رایت تصمیم می گیرد که چند تغییر غیرمعمول در این داستان مشهور ایجاد کند. تراژدی اصلی دست نخورده باقی می ماند، اما راستا متفاوتی برای روایت این ماجرای عاشقانه ایجاد می شود. آنا و ورونسکی را به شخصیت هایی بیش از حد درگیر و مجذوب خویش تبدیل می نماید که الزاماً قابل دوست داشتن نیستند. این تغییرات، رنگ و بوی تازه به داستان قدیمی تولستوی می دهد که بننده احساس می نماید با موضوعی تازه روبرو شده است.

4. تسخیر/ Possession

کارگردان: نیل لابیت

سال ساخت: 2002

امتیاز: IMDb 6.3

کشور سازنده: ایالات متحده، بریتانیا

زبان فیلم: انگلیسی

فیلم تسخیر درباره دو محقق، به نام های رولاند میشل (با بازی آرون اکارت) و مود بیلی (با بازی گوینت پالترو) است که قصد دارند رمز و راز و نکات دلهره آور یک شعر عاشقانه عصر ویکتوریا را کشف نمایند. این شعر مربوط به انگلستان دوره ویکتوریا و رابطه عاشقانه دو شاعر به نام های راندولف هنری آش (با بازی جرمی نورتهام) و کریستابل لاموت (با بازی جنیفر اِله) است. درگیری های و مسائل عاشقانه راندلوف و کریستابل، باعث شده است تا این دو محقق جوان هم درگیر شده و دچار یک رابطه احساسی شوند.

5. تضمینی برای امنیت نیست/ Safety Not Guaranteed

کارگردان: کالین ترورو

سال ساخت: 2012

امتیاز: IMDb 7

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

داستان فیلم از یک آگهی عجیب در روزنامه آغاز می شود؛ در این آگهی کوتاه روزنامه آمده: به شخصی برای همراهی در سفر به گذشته نیازمندم. این آگهی شوخی نیست. بعد از بازگشت دستمزد خود را خواهید گرفت. باید برای خودتان سلاح بیاورید. من پیش از این تنها یک بار این کار را انجام داده ام. تضمینی برای امنیت نیست. با این حال نباید تصور کرد که با یک فیلم علمی تخیلی روبرو هستیم، بلکه داستان اصلی فیلم، حول محور آشنایی دو عضو طرد شده اجتماع با یکدیگر می چرخد. داریوس (آبری پلازا) در یکی از روزنامه های سیاتل دوره کارآموزی می گذارند. وظیفه او انجام دادن کار های پستی ست که دستمزدی هم بابت آن نمی گیرد. وقتی سعی می نماید در یک کافی شاپ به اسم پیشخدمت مشغول به کار شود، آگاه می شود که به دلیل روابط عمومی پایین و رفتار عبوسانه اش کسی تمایلی به استخدام او ندارد. هنگامی که خبرنگاری به نام جف (جیک ام. جانسون) او و کارآموز دیگری به نام آرانو (کاران سونی) را انتخاب می نماید تا نویسنده آگهی روزنامه را پیدا نمایند و گزارشی تهیه نمایند، راستا زندگی داریوس تغییر می نماید. جف انگیزه دیگری هم دارد؛ او میخواهد با یکی از همکلاسی های قدیمی دوران دبیرستانش که اخیراً در وب سایت فیس بوک همدیگر را پیدا کرده اند، رابطه عاشقانه ای آغاز کند. بدین ترتیب این داریوس است که باید با کنت (مارک دوپلاس)، فرد آگهی دهنده، ارتباط برقرار کند و او را متقاعد کند که از تمام خصوصیات لازم برای همراهی در سفر به گذشته برخوردار است.

6. گرد ستاره/ Stardust

کارگردان: متیو وان

سال ساخت: 2007

امتیاز: IMDb 7.6

کشور سازنده: ایالات متحده، بریتانیا

زبان فیلم: انگلیسی

گرد ستاره فیلمی است که بر اساس رمان گرد ستاره نوشته نیل گیمن ساخته شده است. داستان درباره پسری به نام تریستان است که از نسل پادشاهان است، اما خود به این ماجرا واقف نیست. همزمان یک ستاره دنباله دار سقوط می نماید و تریستان عاشق دختری به نام ویکتوریا شده که این ویکتوریا از تریستان می خواهد تا برای به دست آوردن تکه ای از آن ستاره به سرزمین افسانه ها برود. اما در این میان گرفتار منازعه با جادوگران و دیگری نیرو های منفی می شود.

7. او/ Her

کارگردان: اسپایک جونز

سال ساخت: 2013

امتیاز: IMDb 8

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

فیلم کمدی، درام، رمانتیک و علمی-تخیلی او که اسپایک جونز نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت، در خصوص شخصیتی درون گرا و منزوی با نام تئودور توامبلی است که با یک سیستم عامل هوشمند رایانه ای که دارای صدا و شخصیت یک زن است، رابطه عاطفی برقرار می نماید. ماجرای فیلم در سال 2025 رخ می دهد. تئودور توامبلی (خواکین فینیکس) که مردی درون گرا و منزوی است، در شرکتی کار می نماید که نامه های زیبا و عاطفی برای متقاضی هایی که خود قادر به نگارش چنین نامه هایی نیستند، می نویسد. او زیاد شاد نیست، چون در آستانه طلاق از همسرش کاترین (رونی مارا)، زنی که از دوران کودکی با هم عظیم شده اند، قرار گرفته است. تئودور نرم افزاری گویا دارای هوش مصنوعی خریداری می نماید، نرم افزار به گونه ای طراحی شده تا با صاحب خود تطابق پیدا کرده و به روز شود. تئودور صدای زنانه را برای نرم افزار انتخاب می نماید و نرم افزار (اسکارلت جوهانسون) خود را سامانتا معرفی می نماید. تئودور از قابلیت های سامانتا در شناخت حالت های روحی انسان شگفت زده می شود. سامانتا در گفتگوهایش با تئودور شخصیتی زنانه از خود بروز می دهد، همواره در دسترس است و با علاقه و دقیق به حرف های تئودور گوش فرا می دهد. اما این عشق مجازی، به زودی مسائل خود را هم نمایان کرد که داستان فیلم هم حول محور این مسائل است.

8. دفترچه امیدبخش/ Silver Linings Playbook

کارگردان: دیوید او. راسل

سال ساخت: 2012

امتیاز: IMDb 7.7

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

پاتریزیو سولیتانو (بردلی کوپر) پس از آنکه به وسیله مادرش از آسایشگاه روانی (دارای بیماری دوقطبی) به خانه باز می شود، تصمیم می گیرد که سبک زندگی خود را عوض کرده و گذشته ها را فراموش کند. او که به خاطر حمله به همکارشان در مدرسه که در خانه اش با همسر او مشغول عشق بازی بود، به آسایشگاه روانی منتقل شده بود، پس از بازگشت کوشش می نماید که همسرش را دوباره بدست آورد. در این بین او با خواهر دوست همسرش، تیفانی (جنیفر لاورنس) روبه رو می شود که به تازگی شوهر خود را در یک حادثه از دست داده است. در این بین رابطه ای محبت آمیز میان این دو بر قرار می شود و تیفانی سعی می نماید به پاتریزیو نزدیک شود تا به یاری او بتواند در مسابقه پایکوبی باله شرکت کند.

9. داستان ازدواج/ Marriage Story

کارگردان: نوآ بامباک

سال ساخت: 2019

امتیاز: IMDb 8

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

چارلی یک کارگردان تئاتر پیروز در نیویورک است. نیکول هم بازیگری است که عمده معروفیت خود را مدیون بازی در یک فیلم نوجوانانه درجه دوم است. چارلی و نیکول بعد از مدتی آشنایی و همکاری، با یکدیگر ازدواج کرده و به لس آنجلس نقل مکان می نمایند. بعد از گذشت چندین سال، چارلی و نیکول تصمیم به طلاق از یکدیگر می گیرند در حالی که یک پسر هشت ساله دارند. مراحل طلاق گرچه ابتدا ساده و محبت آمیز به نظر می رسد، اما هردو را وارد شرایطی می نماید که پیش بینی آن را نکرده بودند.

10. همواره شایدِ من باش/ Always Be My Maybe

کارگردان: نهناتچکا خان

سال ساخت: 2019

امتیاز: IMDb 6.8

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

ساشا و مارکوس که در دوران کودکی دوستان صمیمی یک دیگر بوده اند، دست زمانه آن ها را به مدت پانزده سال از یکدیگر جدا می نماید. ساشا (علی وونگ) در این مدت تبدیل به یک آشپز عظیم و مشهور می شود، اما مارکوس (پارک رندال) در این مدت به حرفه پدری خود، یعنی نصب کولر های گازی در سان فرانسیسکو، مشغول بوده است. هنگامی که ساشا از نامزد خود به دلیل به تعویق انداختن مکرر مراسم ازدواج جدا می شود، تصمیم می گیرد به سان فرانسیکو برود تا فضای تازهی را تجربه کند، اما همین جاست که دوباره سرنوشت او را با مارکوس پیوند می دهد. داستان فیلم درباره عشق این دو به یکدیگر و مسائل موجود در این راستا است.

11. هاواردز اِند/ Howards End

کارگردان: جیمز ایوری

سال ساخت: 1992

امتیاز: IMDb 7.4

کشور سازنده: ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن

زبان فیلم: انگلیسی

سال 1910، هلن (بونهم کارتر) و مارگارت اشلگل (تامپسن) با برادرشان، تیبی (راس ماگنتی) با خانواده ویلکاکس آشنا می شوند. خانم ویلکاکس (ردگریو) با مارگارت طرح دوستی می ریزد و هنگام مرگ وصیت می نماید که ملک روستایی هواردز اند به مارگارت برسد. اما هنری ویلکاکس (هاپکینز) و بچه هایش وصیت نامه را از بین می برند و پس از چندی هنری به مارگارت پیشنهاد ازدواج می دهد.

12. شخصی عظیم/ Someone Great

کارگردان: جنیفر رابینسون

سال ساخت: 2019

امتیاز: IMDb 6.2

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

جنی یک روزنامه نگار مشتاق حوزه موسیقی است که به تازگی در شغل رویایی خود پذیرفته شده و قرار است به سانفرانسیسکو نقل مکان کند. این در حالی است که نامزد جنی از این شرایط چندان شاد نیست و تصمیم گرفته که رابطه اش با جنی را تمام کند. جنی برای التیام قلب شکسته اش، دو تن از برترین دوستانش به نام های ارین و بلیر را دور هم جمع می نماید تا برای آخرین بار یک ماجراجویی هیجان انگیز را در نیویورک به انجام برسانند. این فیلم که به وسیله جنیفر کیتان رابینسون نوشته و کارگردانی شده است، یک داستان صمیمانه و خنده دار از روابط دستانه و عشق را به تصویر می کشد. این فیلم بعلاوه به ما نشان می دهد که خارج شدن از دهه 20 سالگی عمر و وارد شدن به دوران عظیمسالی چگونه است.

13. درباره زمان/ About Time

کارگردان: ریچارد کرتیس

سال ساخت: 2013

امتیاز: IMDb 7.8

کشور سازنده: بریتانیا

زبان فیلم: انگلیسی

تیم (دامنل گلیسون) که فردی اهل کورنوال است متوجه می شود که می تواند در زمان سفر کند و اتفاقاتی که برای جهان و زندگی خودش اتفاق افتاده را تغییر دهد. اما تصمیم او برای سفر در زمان و تغییر زندگی اش به واسطه پیدا کردن یک عشق رویاهایش به آن راحتی که فکر می نماید، پیش نمی رود.

14. جورش کن/ Set It Up

کارگردان: کلایر اسکنلون

سال ساخت: 2018

امتیاز: IMDb 6.5

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

این فیلم داستان دو دستیار جوان را روایت می نماید که در نیویورک کار می نمایند و هر دو دارای رئیس های بسیار سخت گیر و سخت کوشی هستند. از آنجایی که این دو تمام اخلاقیات رئیس های خود را می دانند، کوشش می نمایند که یک رابطه عاشقانه میان رئیس های خود ایجاد نمایند. هدف آن ها از این کار دستیابی به زندگی راحت تر و آسوده تری است. در حین اینکه این دو سعی می نمایند رابطه روسای خود را پایدار نگه دارند، متوجه می شوند که ممکن است شریک زندگی مناسبی برای هم باشند.

15. ایبیزا/ Ibiza

کارگردان: آلکس ریچانبچ

سال ساخت: 2018

امتیاز: IMDb 5.2

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان فیلم: انگلیسی

داستان فیلم در خصوص یک زن مجرد 30 ساله به نام هارپر است که باید برای یک ماموریت کاری مهم به بارسلون اسپانیا برود. در این میان، دو تن از صمیمی ترین دوستان هارپر هم تصمیم می گیرند که به همراه او به اسپانیا سفر نمایند، اما در ادامه، آن ها کار را ول می نمایند و به ایبیزا می فرایند تا یک دی جی معروف را پیدا نمایند.

منبع: فرارو

به "برترین فیلم های عاشقانه؛ نتفلیکس سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های عاشقانه؛ نتفلیکس سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید