معماری و عمران

خاص ترین ساختمان اداری جهان که با الهام از بال حشرات ساخته شده

این پروژه که Fab Lab نام دارد در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. استودیوی معماری راث این فضا را به یک فضای اداری خاص و منحصر به فرد تبدیل نموده است.

18 شهریور 1402

چهارمین نشست درآمدی بر شناخت فرهنگ و هنر ایران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، چهارمین نشست از دوره آموزشی مطالعات ایران شناسی با رویکرد درآمدی بر شناخت فرهنگ و هنر ایران با حضور ابوالعلا سودآور در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می گردد.

4 مرداد 1402

تصاویری زیبا از معبد هزار بطری

وات پا ماها چدی کاایو شبیه هیچ کدام از معبدهای جهان نیست؛ این مکان عجیب که به معبد هزار بطری معروف شده، یکی از معابد عجیب جهانست که در ساخت آن به جای استفاده از مصالح معمولی مثل آجر و... از هزاران بطری به رنگ های گوناگون استفاده شده است.

1 مرداد 1402

نید فور اسپید موست وانتد احتمالا بازسازی می گردد

طبق جدیدترین شایعات منتشر شده، بازسازی یکی از برترین و محبوب ترین نسخه های سری نید فور اسپید (Need for Speed) یعنی Most Wanted در حال توسعه است.

28 تیر 1402

رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد

ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، رشت فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های تجاری و گردشگری دارد.

26 تیر 1402

اختلال های گوگل ناشی از چیست؟ ، تحریم یا حفاظت از بیگ دیتا

چند روزی است که گوگل به برخی از درخواست ها، خطای دسترسی می دهد. این درخواست ها پیش از این بدون هیچ مسئله ای پاسخ داده می شد.

12 تیر 1402

کارهایی که برای خوش تیپ بودن باید انجام دهید

خوش تیپ بودن نه کار سختی است و نه لزوما هزینه زیادی می طلبد. اصول خوش تیپی را که بدانید و رعایت کنید، به سادگی به فردی خوش پوش و شیک تبدیل می شوید.

1 تیر 1402

تصویب طرح تازه برای اجاره بها ، کشف نرخ اجاره منطقه ای شد

با تصویب مجلس، وزارت راه و شهرسازی مکلف به کشف بازه قیمت و اجاره بها به صورت منطقه ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهرها شد.

23 خرداد 1402

گورستان تازه در تهران ساخته خواهد شد ، آنالیز 2 نقطه در غرب و شرق مرکز

به گفته معاون خدمات شهری شهردای تهران دو نطقه در شرق و غرب تهران برای ایجاد گورستان نو مورد آنالیز قرار گرفته است.

25 اردیبهشت 1402

سیمپسون ها پا روی زمین گذاشتند!، عکس

هوش مصنوعی شخصیت های یک مجموعه تلویزیونی محبوب در دنیای واقعی را به تصویر کشید.

13 اردیبهشت 1402

نحوه اجرای کفپوش بتنی به چه صورت است؟

روش های زیادی برای نصب کف بتنی وجود دارد. که با توجه به نوع کاربری و متریال و ساختار کف قابل تغییر است. کفپوش ها در کنار حفظ نظافت و بهداشت نقش موثری در زیبایی فضا دارند. بنابراین در اجرای کفپوش باید به نکات اجرایی بسیاری دقت کنیم. اگر شما برای فضای مورد...

9 اردیبهشت 1402

خواب هایی که داستان می شوند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، شهری از خواب مجموعه داستانی به هم پیوسته با المان های تکرارشونده است که در حال و هوایی مالیخولیایی در پی هم می آیند و یکدیگر را تکمیل می نمایند.

31 فروردین 1402

راهنمای کامل ارسال تیرآهن از بنگاه های آهن آلات

همه می دانند که کیفیت محصولات خریداری شده می تواند تاثیرات زیادی بر روی کیفیت نهایی پروژه شما داشته باشد؛ حالا پروژه شما می خواهید چیزی به مانند کشاورزی باشد و یا ساختمان سازی. تیرآهن دقیقا یکی از همان مواردی است که باید در زمان خرید، برترین آن را خریداری...

21 فروردین 1402

الماسیه، گذرگاهی برای شاه و شاهزادگان، اینجا دالان بهشت بود

سردر الماسیه یکی از زیباترین گذرگاه های عهد قاجار همین خیابان باب همایون است که به واسطه زیبایی و دل انگیزی محفل جشن ها و مراسم های شادمانی ناصرالدین شاه بود.

19 فروردین 1402

برای بازسازی خانه های قدیمی چه باید کرد؟

شاید شما هم پس از سال ها زندگی کردن در یک خانه به این نتیجه برسید که محل سکونت شما بسیار قدیمی و کهنه شده است و احتیاج به بازسازی دارد. شاید هم قصد دارید تا یک خانه به اصطلاح کلنگی را خریداری کنید؛ سپس آن را بازسازی کنید و در آن ساکن شوید. در هر صورت تبدیل...

26 اسفند 1401

خیابان شکوفه های گیلاس آلمان ، نمونه ای از جاذبه های شهر بن آلمان

اگر چه بسیاری از مردم، هنگام شنیدن کلمه فستیوال شکوفه گیلاس به ژاپن فکرمی نمایند، اما شما این شکوفه های زیبا را در سرتاسر جهان خواهید یافت. به نظر من، بعضی از رمانتیک ترین شکوفه ها در هیراستراسه ، مشهور به خیابان شکوفه گیلاس آلمان، در بن آلمان یافت می...

7 بهمن 1401

کشتی غرق شدۀ قرون وسطایی؛ بزرگترین پازل سه بعدی جهان!

ولزی ها در حال حاضر هزاران الوار 500 ساله دارند که باید با سر هم کردن آن ها، یک کشتی غرق شدۀ قرون وسطایی را دوباره سرپا نمایند! این ماموریت به عنوان بزرگترین پازل سه بعدی جهان توصیف شده است.

5 بهمن 1401

سفری مجذوب کننده به شهرستان بهاباد در استان یزد

دهکده گردشگری صادق آباد، رودخانه شور، کاج وحشی بنستان، کوه ریگ و آسمان تاریک شرق بهاباد را می توان از اماکن دیدنی بهاباد نام برد. از مهم ترین صنایع دستی شهرستان بهاباد می توان به گیوه چینی و تخت کشی، اسی ریسی نخ ریسی، کار بافی، گلیم بافی، نمد مالی و......

1 بهمن 1401

کشف تالار بزرگ وایکینگ ها در دانمارک

باستان شناسان در دانمارک بقایای یک تالار بزرگ وایکینگ ها را کشف کردند.

24 دی 1401

آتشکده نیاسر در کاشان و سرگذشت چهارطاقی ها!

کاشان از شهرهای قدیمی و تاریخی ایران است که دارای آثار تاریخی و مکان های گردشگری بسیار است. آتشکده نیاسر در کاشان به شکل چهارطاقی است که می توان گفت از جمله بناهای چهارطاقی بسیار قدیمی، سالم و بزرگ ایران است. در ادامه این مطلب به معرفی پلان آتشکده نیاسر...

18 دی 1401
تعداد: (126)