این مرد زبانش سبز شد و مو در آورد!

به گزارش وبلاگ هاپرسین، زبان مردی اهل اوهایو آمریکا به علت یک عارضه جانبی نادر سیگار کشیدن و مصرف یک دوره آنتی بیوتیک سبز و مودار شد.

این مرد زبانش سبز شد و مو در آورد!

به گزارش وبلاگ هاپرسین، این مرد 64 ساله چند هفته پس از اینکه متوجه شد زبانش آغاز به تغییر رنگ نموده است به یک کلینیک مراقبت های اولیه رفت.

حدود سه هفته قبل از مراجعه به پزشک، این مرد یک دوره آنتی بیوتیک کلیندامایسین را برای عفونت لثه گذرانده است.

او بعلاوه گفت که سیگاری است. تعیین نیست که او چه مدت سیگار کشیده است، و تعیین نیست آیا این شرایط به طور خاص ناشی از سیگار کشیدن، مصرف آنتی بیوتیک یا ترکیبی از این دو بوده است.

اما تحقیقات قبلی نشان می دهد که سیگار می تواند تأثیر ماندگاری بر سلامت دهان داشته باشد، از جمله ایجاد پلاک و باکتری. در همین حال، آنتی بیوتیک ها می توانند میکروبیوم دهان را تغییر دهند، باکتری ها را تغییر داده و به آن ها اجازه تجمع روی زبان را می دهند.

پزشکان تشخیص دادند که این مرد دارای زبان مودار است، شرایطی که تعیینه آن یک پوشش غیرعادی در سطح بالایی زبان است که به آن ناحیه پشتی نیز می گویند.

زبان مودار به دلیل تجمع تماس های پوستی مرده در قسمت هایی از زبان که حاوی جوانه های چشایی هستند، به نام پاپیلا ایجاد می گردد. سپس پاپیلا ها از حالت طبیعی بلندتر می شوند و زبان را مودار می نمایند. آن ها بعلاوه مواد دیگری مانند باکتری ها و مخمر ها را به دام می اندازند.

معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد، اگرچه در بعضی موارد احساس سوزش در زبان وجود دارد. این ناشی از تجمع باکتری و مخمر در سطح زبان است.

زبان مودار بیش از یک نفر از هر 10 آمریکایی را مبتلا می نماید و نسبتاً بی ضرر است. زبان مودار در هر سنی ممکن است ایجاد گردد، اما بیشتر در سنین بالاتر دیده می گردد. بعلاوه در مردان شایع تر از زنان است. این پرز ها اگر به طور مرتب خراشیده نگردد، می تواند رشد چشمگیری داشته باشند.

آموزشگاه پزشکی دهان آمریکا نیز در این خصوص نوشته است: زبان مودار ممکن است بسته به دلیل خاص و سایر عوامل مانند دهان شویه ها یا حتی آب نبات، قهوه ای، سفید، سبز یا صورتی به نظر برسد و به دلیل بهداشت نامناسب دهان و دندان ایجاد می گردد و به طور کلی بزرگسالان بالای 40 سال را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: فرارو

به "این مرد زبانش سبز شد و مو در آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مرد زبانش سبز شد و مو در آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید