بازی Baldurs Gate 3 نیامده از محبوب ترین بازی های تاریخ استیم شد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که بازی نقش آفرینی Baldurs Gate 3 به بیش از 814 هزار بازیکن همزمان در پلتفرم استیم رسیده است.

بازی Baldurs Gate 3 نیامده از محبوب ترین بازی های تاریخ استیم شد

سومین بازی سری Baldurs Gate که بر اساس آثار نقش آفرینی رومیزی Dungeons & Dragons ساخته شده، با وجود آمار ذکر شده به نهمین بازی برتر استیم از این نظر تبدیل می گردد. طبق ارقام منتشر شده در SteamDB، این بازی در آخر هفته به نمودارهای استیم هجوم آورد و ایپکس لجندز را از 10 بازی برتر به بیرون راند. علی رغم این واقعیت که Baldurs Gate 3 سال ها است که به صورت دسترسی زودهنگام در دسترس بوده، عرضه مناسب بازی در روز 3 آگوست (12 مرداد) امسال سروصدای زیادی را به همراه داشت.

ظاهرا مقدار موفقیت بازی استودیوی لاریان (Larian) را شگفت زده نموده است. این توسعه دهنده بلژیکی برای بازی های نقش آفرینی خود در سری Divinity هواداران زیادی دارد، اما این استودیو قبلا هرگز به این مقدار مورد توجه قرار نگرفته است. سوئن وینکه (Swen Vincke)، بنیان گذار و مدیر عامل استودیو، در توییتی بیان نموده بود که باید برای مدتی از تیم فناوری اطلاعات دور بماند زیرا آن ها باید انتظار حداکثر 100 هزار نفر بازیکن یا بیشتر را داشته باشند.

قابل ذکر است که Baldurs Gate 3 در کنار سایبرپانک 2077، الدن رینگ و هاگوارتز لگسی یکی از چهار بازی تک نفره و پولی در بین 10 بازی برتر استیم است و به احتمال زیاد در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور) یعنی زمانی که استارفیلد منتشر می گردد، پنجمین بازی به آن ها ملحق خواهد شد.

لازم به ذکر است که استودیوی لاریان عرضه بازی Baldurs Gate 3 روی رایانه های شخصی را یک ماه جلو انداخت تا از سروکله زدن با حماسه علمی تخیلی بتسدا جلوگیری گردد؛ تصمیمی که به نظر نتیجه خوبی داشته است. در همین حال، نسخه پلی استیشن 5 بازی همزمان با استارفیلد و برای هوادارانی که نمی توانند این اثر انحصاری مایکروسافت را روی کنسول خود تجربه نمایند، منتشر خواهد شد.

در نهایت دارندگان ایکس باکس برای تجربه جدیدترین نقش آفرینی لاریان احتمالا باید تا سال 2024 منتظر بمانند. طبق گفته سازندگان این تاخیر به علت این است که حالت کوآپ و اسپلیت اسکرین بازی روی کنسول ایکس باکس سری اس احتیاج به بهینه سازی بیشتری دارد.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Baldurs Gate 3 نیامده از محبوب ترین بازی های تاریخ استیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Baldurs Gate 3 نیامده از محبوب ترین بازی های تاریخ استیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید