علم و تکنولوژی

رمزگشایی از اسرار دنیا تاریک در کوه های شیلی

ایسنا نوشت: رصدخانه ورا روبین که هنوز در مرحله توسعه است، پس از تکمیل شدن می تواند اسرار نهفته را در خصوص دنیا تاریک فاش کند.

24 مهر 1402

کلنگ زنی سومین مجتمع فرهنگی ، گردشگری در جیرفت

مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز گفت: مجتمع فرهنگی، علمی و آموزشی بام بهشت در زمینی به مساحت چهار هکتار و با زیربنای بیش از دو هکتار احداث می گردد.

5 مهر 1402

نقدها و نمرات بسته الحاقی فانتوم لیبرتی سایبرپانک 2077 منتشر شد؛ رستگاری سی دی پراجکت

اولین و آخرین بسته الحاقی بازی سایبرپانک 2077 با عنوان فانتوم لیبرتی (Phantom Liberty) کمتر از چند روز دیگر در دسترس هواداران قرار می گیرد و بدین ترتیب، منتقدان نیز آغاز به انتشار نقدهای خود از آن نموده اند. نقد و آنالیز های اولیه این بسته تا حد زیادی مثبت به نظر...

1 مهر 1402

در آستانه رونمایی آیفون 15، فروشگاه اپل از دسترس خارج شد

زومیت نوشت: در فاصله چند ساعت به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی Wonderlust، فروشگاه آنلاین اپل از دسترس خارج شد.

22 شهریور 1402

قرابت های ایران و روسیه به حفظ دو کشور در برابر تهاجم فرهنگی غرب یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران ، اولین قسمت برنامه زنده سه قسمتی با کاروان فرهنگ: ویژه نمایشگاه کتاب مسکو با موضوع نقش نمایشگاه کتاب مسکو در توسعه و غنای دیپلماسی فرهنگی مابین ایران و روسیه آدینه (دهم شهریور 1402) به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب پخش شد. این...

11 شهریور 1402

ساماندهی دستفروشان تهران بر اساس تحقیقات دانشگاهی ، از تجربیات ترکیه، مغولستان هم استفاده می کنیم

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر از اجرای پروژه فراتحلیلی با همکاری پژوهشگران دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت که برای حل پدیده دستفروشی باید این موضوع دقیقا شناخته و راهکارها آنالیز گردد تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.

8 شهریور 1402

بازی Little Nightmare 3 معرفی گردید؛ تریلر گیم پلی آن را ببینید

مجموعه کابوس های کوچک (Little Nightmares) از سال 2017 وارد دنیای گیمینگ شد. این مجموعه به وسیله شرکت Supermassive Games ساخته شده و توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. نکته اصلی اینجاست که مجموعه کابوس های کوچک یک مجموعه داستان محور با گیم پلی پلتفرمر بوده که عناصر...

1 شهریور 1402

پیشگامان پروانه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را دریافت کرد

نخستین پروانه های یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)، روز سه شنبه، مورخ 24 خرداد، طی مراسمی با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و جمعی از مدیران رگولاتوری، به مدیران عامل هفت اپراتور منتخب...

28 مرداد 1402

نشست ادبی چهارشنبه های آخر ماه در بندرعباس برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، دورهمی اهالی ادبیات هرمزگان تحت عنوان نشست ادبی چهارشنبه های آخر ماه، با خوانش، نقد و آنالیز علمی و تخصصی شعر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

24 مرداد 1402

قیمت گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون امروز شنبه 21 مرداد 1402

خبرنگاران- آیفون 13 پرو مکس یک ترابایت در یکسری از موبایل فروشی ها کمی بیش از 108 میلیون تومان فروخته می گردد. قیمت آیفون 13 پرو مکس نسخه 512 گیگ به مرز 100 میلیون رسیده و فروشنده های موبایل مقرون به صرفه ترین نسخه آیفون 13 پرو مکس که 128 گیگ فضای ذخیره سازی دارد...

21 مرداد 1402

بازی Baldurs Gate 3 نیامده از محبوب ترین بازی های تاریخ استیم شد

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که بازی نقش آفرینی Baldurs Gate 3 به بیش از 814 هزار بازیکن همزمان در پلتفرم استیم رسیده است.

19 مرداد 1402

تخلف چند کارمند نباید به توقف فعالیت پلتفرم منجر گردد

به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرنگاران ، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه(11 مرداد ماه) در جلسه هیئت دولتبه پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

11 مرداد 1402

لندکروزر نو؛ بازهم یک طراحی غیرمنتظره از آسیایی ها!

رویداد های اخیر خودرویی تعدادی طراحی غیر منتظره را به بازار جهانی خودرو معرفی کرد. یکی نسل تازه پرادو که عملا هیچ ارتباطی به قبلی ها نداشت، لکسس جی اکس هم که داستان خود را دارد و دیگری سانتافه 2024 که هنوز هم نتوانسته ایم به درستی شرایط طراحی آن را درک کنیم!

7 مرداد 1402

سرعت شارژ آیفون 15 احتمالاً به 40 وات خواهد رسید!

زومیت نوشت: یک افشاگر می گوید آیفون 15 اپل به لطف فناوری باتری انباشته با توان 40 وات شارژ خواهد شد. توان شارژ آیفون 14 به 20 وات می رسد.

31 تیر 1402

طب سوزنی چیست و چه تأثیر بر بدن دارد؟

همه افراد تصور می نمایند که برای درمان بیماری ها باید حتماً به پزشک طب مدرن مراجعه و از داروهای شیمیایی استفاده نمایند، درحالی که بعضی از بیماری ها را می توان بدون استفاده از این نوع داروها و عوارض ناخوشایند احتمالی آن ها درمان کرد.

30 تیر 1402

عاداتی که به چشمتان آسیب می زند

چشمان شما یکی از زیباترین و مهمترین نعمت های خدادادی است که بر اثر بی توجهی و انجام عادت های ناخواسته ممکن است آسیب به چشم تان وارد کنید. این عادات رایج را پس از مطالعه این بخش کنار بگذارید.

27 تیر 1402

ارتفاع برف در اینجا میزان یک ساختمان 3طبقه است!

یک تیم تحقیقاتی چینی بر این باور است که ارتفاع برف در کوه اورست عمیق تر از آن چیزی است که تصور می شده است، خوانش های راداری که در طول یک سفر در امتداد شیب شمالی گرفته شده نشان می دهد ارتفاع برف در بعضی نقاط بیش از 9 متر است.

19 تیر 1402

انتقاد تند از یک آهنگ پرحاشیه ، چرا در یکی از مراکز فلسفه ایران باید چنین آهنگی ساخته شود؟ ، موسیقی و هنری که باعث مفسده شود باید حرام و ممنوع باشد

موسیقی به عنوان راهی برای تاثیرگذاری بر جامعه و تغییر آن، شناخته می شود. نوعی خاص از موسیقی می تواند جامعه را هدایت کرده و فرهنگ درست ایجاد کند، اما در مقابل، موسیقی بدون ریشه و سطحی نیز می تواند در تربیت جامعه تاثیر منفی بر جای بگذارد.

17 تیر 1402

با تعریق کف دست چه کنیم؟ از علل تا راه حل های خانگی با توجه به مریم گلی!

تعریق یکی از ابزار های اساسی تنظیم دمای بدن محسوب می شود. با این حال تعریق بیش از حد می تواند منجر به آزار فرد و حتی اطرافیان وی شود. در این میان درمان های خانگی ممکن است بسیار کمک کننده باشند، اما تنها پزشک است که می تواند بهترین توصیه ها را در خصوص علل...

13 تیر 1402

اختلال های گوگل ناشی از چیست؟ ، تحریم یا حفاظت از بیگ دیتا

چند روزی است که گوگل به برخی از درخواست ها، خطای دسترسی می دهد. این درخواست ها پیش از این بدون هیچ مسئله ای پاسخ داده می شد.

12 تیر 1402
تعداد: (357)