تغییرات در قیمت شکر شروع می گردد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، در نیمه نخست سال قیمت شکر دارای نوسان بوده و از 23 هزار تومان ابتدای سال به 35 تا 40 هزار تومان رسید. در مقطعی از اردیبهشت به مدت کوتاهی شکر در بازار کمیاب شد. در حال حاضر شکر در بسته های یک کیلویی و در بعضی فروشگاه ها 3 کیلویی در حال توزیع است. در آخرین رصد بازار کالا های اساسی هر کیلو شکر بدون بسته بندی (فله) 28 هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می گردد و هر کیلو شکر بسته بندی شده بین 35 تا 40 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

تغییرات در قیمت شکر شروع می گردد

به گزارش مهر، مصرف سالانه شکر هر ایرانی به طور میانگین 24 کیلو گرم بوده و در حال حاضر بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور فراوری و باقی وارداتی است. احتیاج سالانه ایران 2 میلیون و 200 هزار تن برآورد می شود که در این راستا مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی درباره مقدار فراوری شکر عنوان نموده بود، سال گذشته شکر استحصال شده از چغندر قند و نیشکر فراوریی داخل یک میلیون و 440 هزار تن بود سال جاری هم با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی پیش بینی می شود حداقل به این عدد برسیم.

بهمن دانایی، دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران هم درباره توزیع شکر در بازار گفت: کارخانجات قند از دهم شهریور چغندر قند را تحویل گرفته و کار خود را آغاز نموده اند.

در حال حاضر 12 کارخانه مشغول به کار هستند و تا هفته آینده 20 کارخانه دیگر آغاز به کار خواهند کرد و از دهه دوم مهر با ورود نیشکر به کارخانجات، فراوری شکر افزایش خواهد یافت.

دانایی پیش بینی کرد، در 6 ماه دوم سال، یک میلیون و 300 هزار تن شکر در کشور فراوری خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران تاکید نمود: در نیمه دوم سال هیچ گونه کمبودی در تنظیم بازار و تأمین شکر نخواهیم داشت و تا چند روز آینده قیمت شکر به قیمت مصوب باز می شود.

وی اضافه نمود: 29 کارخانه چغندر در سراسر کشور فعال است که تا هفته آینده فعالیت خود را به صورت کامل آغاز می نمایند و 9 کارخانه نیشکر هم از هفته دوم مهر آغاز به کار خواهند کرد.

منبع: فرارو

به "تغییرات در قیمت شکر شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات در قیمت شکر شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید