جزئیات دریافت مجوز فعالیت برای ون کافه ها ، فقط 85 ون کافه مجوزدار در تهران فعالیت می نمایند

به گزارش وبلاگ هاپرسین، سرپرست معاونت امور منطقه ها و محیط زیست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: علاقمندان به فعالیت در حوزه ون کافه ها می توانند به وسیله شهرداری منطقه ها و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل روند کسب مجوز را طی نمایند.

جزئیات دریافت مجوز فعالیت برای ون کافه ها ، فقط 85 ون کافه مجوزدار در تهران فعالیت می نمایند

به گزارش وبلاگ هاپرسین، یاسر نکوفال سرپرست معاونت امور منطقه ها و محیط زیست، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص ساماندهی ون کافه ها اظهار کرد: تأکید مصوبه شورای شهر بر ساماندهی تجهیزات و ون کافه هاست. شهرداری منطقه ها باید نقاط دارای ظرفیت را به ما معرفی نمایند تا ون کافه ها را به این نقاط بفرستیم و ساماندهی انجام گردد.

سرپرست معاونت امور منطقه ها و محیط زیست، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه 85 ون کافه دارای مجوز در مرکز فعالیت می نمایند، اضافه نمود: کسانی که مجوز ندارند باید جمع آوری شوند و افرادی هم که می خواهند مجوز بگیرند، برای کسب مجوز باید به منطقه مورد نظر و سپس به شرکت ساماندهی مراجعه نمایند.

نکوفال اضافه نمود: ما با سرعت بالایی صدور مجوز را برای ون کافه ها انجام می دهیم و مانعی جدی برای این روند وجود ندارد، اگر مدارک کامل باشد و استانداردهای مورد نظر رعایت شده باشد در کمتر از 3 روز، مجوز صادر خواهد شد.

او توضیح داد: در صورت تخلف ون کافه داران، بار اول به آنها تذکر داده می گردد و پس از تخلف دوم و عدم رعایت ضوابط مجوز ممکن است که مجوز آنها تمدید نگردد. بعلاوه در زمان صدور مجوز نیز تعهدات 28 بندی از جمله رعایت شئونات اسلامی، عدم ایجاد سر و صدا و پاسخگویی به ناظرا از آنها گرفته می گردد.

نکوفال توضیح داد: پلیس اماکن، اصناف، سازمان تعزیرات و سایر نهادها نیز موظفند بر فعالیت ون کافه ها نظارت داشته باشند. ما مجوز فضا و محل را به آنها اعطا می کنیم، اما مسئولیت ارائه مجوز بهداشت با ما نیست. بنابراین نهادهای ارائه مجوز بهداشتی باید نظارت خود را انجام دهند. بعلاوه اتحادیه های اصناف نیز مسئولیت هایی برای ساماندهی ون کافه ها دارند و پلیس هم باید نظارت کند که موارد و کالاهای غیرمجاز فروخته نشوند.

او اظهار داشت: هر ارگان باید وظایف خود را برای ساماندهی ون کافه ها انجام دهد. در شهرداری تهران ما مسئول اعطای مجوز فضا و مکان استقرار هستیم. در این خصوص نظارت های دیگر بر عهده سایر دستگاه ها از جمله اتاق اصناف، تعاونی ها، پلیس، بهداشت و سایر نهادهاست. ضروری است تا دستورالعملی تدوین گردد و با هم افزایی و همکاری بین بخشی بتوان نظارت دقیقی بر عملکرد ون کافه ها داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات دریافت مجوز فعالیت برای ون کافه ها ، فقط 85 ون کافه مجوزدار در تهران فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دریافت مجوز فعالیت برای ون کافه ها ، فقط 85 ون کافه مجوزدار در تهران فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید