جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ هاپرسین به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در نشست شورای سیاستگذاری برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: ارج نهادن به فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشجویان محور اصلی این جشنواره است تا بستری برای شناسایی توانمندی های موجود و تبادل اندیشه و تجربه دانشجویان باشد.

جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی برگزار می گردد

وی با اعلام اینکه این جشنواره هشتم مهرماه همزمان با اختتامیه کنگره ملی و بین المللی پژوهشی دانشجویی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می گردد، اضافه کرد: باید تمام کوشش ها در بدنه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در جهت حفظ روحیه هم افزایی و تکثیر ایده های خلاق به کار گرفته گردد.

پناهی گفت: استقبال کم نظیر در ارسال مقاله در این دوره از کنگره ملی و بین المللی پژوهشی دانشجویی نیز یکی از جلوه های این نشاط است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با قدردانی از اقدامات رئیس و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، گفت: اشتیاق و تعهد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اجرای هر چه بهتر این دو رویداد ستودنی است و مجموعه این کوشش ها، منظره برگزاری کنگره و جشنواره ای با بالاترین کیفیت و بیشترین ضریب رضایت را نشان می دهد.

به گفته وی، برگزاری جشنواره ها و همایش های دانشجویی راهی برای کاهش فاصله میان دانشگاه و دانشجویان خواهد بود.

پناهی ارج نهادن به فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشجویان را به عنوان محور اصلی برگزاری جشنواره برشمرد و گفت: ضمن رصد و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های پژوهشی و فناورانه دانشجویان، امکان ارزیابی آنها نیز برقرار می گردد و با ایجاد زمینه تعامل و تبادل تجربه، شرایط برای تقدیر از دانشجویان و کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی برگزیده فراهم می گردد.

در ادامه دکتر نیما رضایی به تشریح جزئیات برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کمیته های تحقیقات و فناوری پرداخت و گفت: در این جشنواره کوشش می گردد تا مبنا و مبدا حرکتی نوین برای معرفی و تشویق فعالیت های علمی، پژوهشی و فناوری دانشجویی باشد که به صورت سالانه و با سیاستگذاری و برنامه ریزی کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی همزمان با کنگره برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش اصلی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش حقیقی در دو مقطع تحصیلات عمومی و تحصیلات تکمیلی در سه تیپ دانشگاه علوم پزشکی، بخش حقوقی در بین کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی در سه تیپ دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و در نهایت بخش محصول در قالب مقاله، کتاب، انتها نامه و فناوری برگزار می گردد.

دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه برای شناسایی و معرفی دانشجو در این جشنواره روش های متعددی در نظر گرفته شده است، گفت: کمیته های تحقیقات و فناوری دانشگاه ها، شورای سیاستگذاری تحقیقات و فناوری با استفاده از سامانه و نیز درخواست از سوی خود دانشجو مجموعه راه هایی است که در نظر گرفته شده تا شرایط برای مشارکت حداکثری فراهم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید