خواب هایی که داستان می شوند

به گزارش وبلاگ هاپرسین، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، شهری از خواب مجموعه داستانی به هم پیوسته با المان های تکرارشونده است که در حال و هوایی مالیخولیایی در پی هم می آیند و یکدیگر را تکمیل می نمایند.

خواب هایی که داستان می شوند

شخصیت ها خواب می بینند و همین خواب ها موتور محرکه داستان هاست. هر داستان مملو از خرده روایت های ناتمام است است و کار شخصیت ها ابتر می ماند. فضا و زمان در داستان ها دستخوش بازی می شوند تا در نهایت خواننده را با حس کشفی بزرگ تنها بگذارند.

کتاب با داستان چشم هایی از آتش آغاز می گردد و با دشتی از گل سرانجام می یابد و دیگر عناوین داستان ها شامل چشم هایی از آتش، دست هایی از شب جنگل، نفس هایی از سیمان، طرحی از فلاکت، عابری از غبار، شهری از خواب، اختگی و پره هایی از خورشید است.

نویسنده این کتاب، متولد 1359 و داستان نویس است. وی پیش تر کتاب های مورد عجیب بلع اشیای ضروری، هزارپا و کتاب پاندای محجوب بامبو به دست با چشم هایی دور سیاه، در اندیشه انقراض را منتشر نموده است.

در قسمتی از داستان پره هایی از خورشید می خوانیم: سنگین شده بود پیرمرد. دو هفته خوابیده بود بیمارستان و وقتی سوار بر ویلچر ترخیصش نموده بودند، حس می کرد سنگین شده. چیزی در قفسه سینه اش سنگینی می کرد و می زد به دستش. کمتر از یک ماه فرصت لازم داشت تا دوبار سکته کند و تمام و کمال وبال گردن زن نیمه دیوانه اش بگردد. هنوز قدرت تکلم داشت پیرمرد و می توانست پیرزن را با دستوراتش کلافه کند. جای خوابم را بینداز پای آن پنجره بزرگ آشپزخانه... صندلی ام را بگذار روی تراس تا درخت های حیاط را دیدن کنم... وقتی پاهایم را در تشت آب گرم می شویی برایم آواز بخوان... کم کم کلیه ها از کار افتادند و کبد هم افتاد به بازی درآوردن.

انتشارات هیلا کتاب شهری در خواب را اخیرا در104 صفحه و قیمت 45 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خواب هایی که داستان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب هایی که داستان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید