خواص شگفت انگیز برگ تربچه

به گزارش وبلاگ هاپرسین، تهران (پانا) - برخی از سبزی ها، گل سرسبد هستند و برخی دیگر، هر چقدر هم که کوشش نمایند، به سختی و با تک ماده! وارد سبد سبزی می شوند.

خواص شگفت انگیز برگ تربچه

به گزارش علاج نیوز، تربچه نقلی، از همان گل سرسبدهاست، اما برگ های آن، از همان موجودات تک ماده ای است. برگ تربچه خواص بی شماری دارد که اگر با خاصیت های آن آشنا شوید، از شرایط مشروطی و تک ماده خارج می گردد.

در برخی از نقاط کشور، علت اصلی کاشت تربچه، استفاده از برگ های آن است؛ به این علت که برگ تربچه حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. رنگ سبز تیره این برگ نشان می دهد که سرشار از آنتی اکسیدان کلروفیل است؛ بنابراین با مصرف برگ تربچه، اندازه مناسبی آنتی اکسیدان جذب بدن می گردد. این ترکیب برای از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن، بسیار مفید است. علاوه بر این در دوران کرونا، بدن ما احتیاج به سیستم ایمنی فعال تری دارد. دریافت اندازه کافی آنتی اکسیدان به عملکرد بهتر سیستم ایمنی یاری می نماید.

با گوارش همراهی می نماید

به طور کلی همه میوه ها و سبزی ها حاوی فیبر هستند اما اندازه فیبر برخی از آنها بالاتر است. برگ تربچه یکی از آنهاست. با مصرف اندازه کافی فیبر، عملکرد دستگاه گوارش تنظیم شده. و خطر ابتلا به یبوست و در پی آن بواسیر یا دیگر مسائل گوارشی ناشی از یبوست، برطرف می گردد. از سوی دیگر، فیبر باعث تنظیم قند خون می گردد.

عطش را می کاهد

برگ ترب، آب فراوانی دارد؛ بنابراین مصرف آن می تواند مانع از تشنگی و برطرف عطش گردد. مخلوط برگ آب ترب و تره می تواند به مدت طولانی، احتیاج بدن به آب را برطرف کند.

با پوست دوست است

از دیگر خواص برگ تربچه ویتامین (C) موجود در آن است که می تواند به حفظ سلامت پوست یاری کند. این ویژگی برای حفظ سلامت موها، افزایش انعطاف پذیری دیواره رگ ها و کاهش چربی بد خون هم مؤثر است.

با قلب مهربان است

پلی فنل های موجود حاوی برگ ترب، به حفظ سلامت قلب یاری می نماید. از سوی دیگر، باعث کاهش اندازه تری گلیسرید و کلسترول شده. و از این نظر هم برای حفظ سلامت قلب، داروی طبیعی بسیار مفیدی است.

علاوه بر این، خوراکی های حاوی پلی فنول می توانند به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر یاری نمایند.

وزنی که متعادل می گردد

مواد غذایی حاوی فیبر باعث پر شدن حجم معده می گردد و همین امر خطر پرخوری را کاهش می دهد. اگر در حال کاهش وزن هستید، حتماً برگ ترب را به سالاد یا ماست اضافه کنید. فیبر بالای برگ ترب به کاهش و کنترل وزن یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خواص شگفت انگیز برگ تربچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز برگ تربچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید