خودرویی که با راننده حرف می زند

به گزارش وبلاگ هاپرسین، یک شرکت چینی میخواهد خودروی برقی جدیدی عرضه کند که مجهز به چت بات هوش مصنوعی بوده و با راننده حرف می زند.

خودرویی که با راننده حرف می زند

یکی از بزرگ ترین شرکت های چین به نام بایدو که بیشتر به خاطر موتور جست و جو در وب شناخته می گردد، میخواهد خودروی برقی جدیدی روانه بازار کند که مجهز به چت بات هوش مصنوعی است. بایدو میخواهد با این کار ارتباطی مکالمه محور بین راننده و خودرو برقرار کند.

محبوبیت هوش مصنوعی انگیزه بیشتری به چین داده است تا روی این حوزه متمرکز گردد، آن هم در شرایطی که آمریکا صادرات تراشه های پیشرفته هوش مصنوعی به چین را ممنوع نموده است.

خودروی برقی بایدو به وسیله یکی از زیرشاخه های این شرکت به نام Jidu Auto که در صنعت خودرو فعالیت می نماید ساخته می گردد. بایدو اولین شرکت جهان است که چت بات به خودرو های برقی اضافه می نماید.

به گفته شیا یی پینگ، مدیرعامل Jidu Auto، خودروی SUV موردبحث Robo-01 نام دارد و در فصل سوم 2023 با قیمتی بسیار رقابتی روانه بازار می گردد.

خودروی Robo-01 چند ماه پیش به نمایش گذاشته شد. بایدو گفته است Robo-01 با یک بار شارژ تا حدودا 600 کیلومتر مسافت طی می نماید. مدل ویژه این خودرو با قیمت پایه 399٬800 یوان (55٬245 دلار) در دسترس مشتریان قرار می گیرد. شیا یی پینگ با وجود کاهش قیمت محصولات تسلا، نسبت به رشد فروش خودرو های Jidu Auto خوش بین است.

ChatGPT که به وسیله شرکت OpenAI ساخته شده، یکی از خبرسازترین ابزار های هوش مصنوعی جهان است. این چت بات کدنویسی می نماید، به سؤالات پاسخ می دهد و حتی شعر هم می نویسد. محبوبیت ChatGPT باعث شد مایکروسافت 10 میلیارد دلار در شرکت خالق این چت بات سرمایه گذاری کند. ازطرفی گوگل و شرکت های دیگری مثل بایدو و علی بابا سراغ معرفی چت بات اختصاصی رفته اند.

پروژه فراوری خودروی برقی مجهزبه چت بات بخشی از برنامه گسترده تر بایدو برای تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین برند ها در بازار خودرو های برقی است. بایدو با محصول جدیدش در کوشش است خودرویی متفاوت در دسترس مشتریان قرار دهد.

منبع: باشگاه وبلاگ هاپرسین

منبع: فرادید

به "خودرویی که با راننده حرف می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی که با راننده حرف می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید