دوره های آموزشی پیشرفته و تخصصی ادبیات کودک و نوجوان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، حامد محقق در حاشیه برگزاری دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان قاصدک در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به نبودن مرکز تخصصی برای آموزش ادبیات کودک و نوجوان، گفت: متاسفانه در کشور ما مرکزی وجود ندارد که به صورت تخصصی آموزش ادبیات کودک و نوجوان عرضه کند و علت برگزاری دوره آموزش قاصدک آموزش تخصصی به افراد علاقه مند بود تا بتوانیم شاهد حضور نسل جدیدی از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان باشیم.

دوره های آموزشی پیشرفته و تخصصی ادبیات کودک و نوجوان برگزار می گردد

وی اضافه کرد: این دوره، اولین دوره طرح قاصدک است و هر دوره انشالله سه بخش دارد. هم اکنون فصل مقدماتی آن برگزار می گردد و انشالله در آینده دو دوره پیشرفته و تخصصی برگزار خواهد شد.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، به کاربدی بودن کارگاه های این دوره پرداخت و بیان نمود: ما کلاس ها را به خاطر اینکه تئوری محض نباشند، به صورت کارگاهی قرار دادیم. تعداد هر کلاس را حدود 25 نفر دیدیم تا استاد و شاگرد بتوانند کارها را به همدیگر آنالیز نمایند و انشالله در خاتمه دوره شاهد آثار خلق شده باشیم.

محقق توضیح داد: از سراسر کشور در این دوره حضور دارند و از استان هایی که به نوعی دور از تهران محسوب می شوند، ما هنرجوی علاقه مند داریم.

وی روند کار دعوت از هنرجویان در این دوره را تشریح کرد و یادآور شد: روند کار به این صورت بود به وسیله پایگاه نقد داستان و شعر هنرجویان ثبت نام می کردند و آثارشان را ارسال می کردند، یک پایش اولیه صورت می گرفت و افرادی که کارهای رجحان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان داشته اند به دوره دعوت شده اند. 40 نفر هنرجوی شعر داشتیم و 56 نفر هنرجوی داستان در این دوره شرکت کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دوره های آموزشی پیشرفته و تخصصی ادبیات کودک و نوجوان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزشی پیشرفته و تخصصی ادبیات کودک و نوجوان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید