فرهنگ و هنر

فعالیت 12 اقامتگاه بوم گردی در اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: تا به امروز 12 اقامتگاه بوم گردی متعلق به بخش خصوصی در روستاها و منطقه ها شهری شهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است.

5 مهر 1402

کلنگ زنی سومین مجتمع فرهنگی ، گردشگری در جیرفت

مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز گفت: مجتمع فرهنگی، علمی و آموزشی بام بهشت در زمینی به مساحت چهار هکتار و با زیربنای بیش از دو هکتار احداث می گردد.

5 مهر 1402

کاروانسرای افضل شوشتر از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کاروانسرای افضل شوشتر از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد.

27 شهریور 1402

بازیگر مطرح سینما: با تأکید بنویسید؛ پشیمانم، از خیلی کارها پشیمانم

علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با اکران عمومی فیلم نارگیل2 با اشاره به تجربه های متنوع خود در ایفای نقش های فرعی، از علاقه اش به بازی در نقش های محوری تر گفت.

24 شهریور 1402

واکنش فدراسیون به توهین نژادی علیه طارمی

مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو که در تابستان سال جاری تا آستانه یک انتقال بزرگ هم رفت، اما در نهایت در پرتغال ماند، اتفاقات عجیبی را در آغاز لیگ تجربه می نماید و با اظهارات تند نژادپرستانه روبرو شده است.

19 شهریور 1402

خاص ترین ساختمان اداری جهان که با الهام از بال حشرات ساخته شده

این پروژه که Fab Lab نام دارد در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. استودیوی معماری راث این فضا را به یک فضای اداری خاص و منحصر به فرد تبدیل نموده است.

18 شهریور 1402

نمایشگاه تازه های کتاب بزرگسال در پارسیان برپا شد

کتابدار کتابخانه نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان در گفت وگو با خبرنگاران در پارسیان ، از برپایی نمایشگاه تازه های کتاب بزرگسال در این کتابخانه گفت و اضافه کرد: عناوین تازه و بسیار جالب کتاب ها در پایگاه بزرگسال به کتابخانه ارسال شده است که پس از آماده سازی...

17 شهریور 1402

وسایل حمل و نقل مردم تهران؛ 100 سال قبل

اولین درشکه ای که به ایران آمد در زمان فتحعلی شاه بود که پادشاه انگلیس از طریق ناپلئون بناپارت برای پادشاه وقت فرستاد.

13 شهریور 1402

قرابت های ایران و روسیه به حفظ دو کشور در برابر تهاجم فرهنگی غرب یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران ، اولین قسمت برنامه زنده سه قسمتی با کاروان فرهنگ: ویژه نمایشگاه کتاب مسکو با موضوع نقش نمایشگاه کتاب مسکو در توسعه و غنای دیپلماسی فرهنگی مابین ایران و روسیه آدینه (دهم شهریور 1402) به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب پخش شد. این...

11 شهریور 1402

مجموعه داستان های هشت نویسنده، کتاب شد

به گزارش خبرنگاران ،این مجموعه داستان شامل هشت داستان کوتاه است که تمام آنها ثمره اولین کوشش های جدی خالقینش به شمار میرود.داستان کوتاه به عنوان مجمل ترین قالب روایی داستان در این کتاب با افکار نویسندگان نوقلم آمیخته شده و مجموعه ای جالب توجهی را با...

10 شهریور 1402

ساماندهی دستفروشان تهران بر اساس تحقیقات دانشگاهی ، از تجربیات ترکیه، مغولستان هم استفاده می کنیم

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر از اجرای پروژه فراتحلیلی با همکاری پژوهشگران دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت که برای حل پدیده دستفروشی باید این موضوع دقیقا شناخته و راهکارها آنالیز گردد تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.

8 شهریور 1402

5 خودرو پرطرفدار سایپا به روسیه می رود ، کوییک در بازار صادراتی چند هزار دلار فروخته می گردد؟

مدیرعامل سایپا گفت: برای صادرات 120 هزار خودروی سواری و تجاری به روسیه قرارداد منعقد شده است.

7 شهریور 1402

چرا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان به یزد رفت؟ ، این جشنواره باید استانداردهای بین المللی را رعایت کند

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تاکید نمود که این جشنواره، یک جشنواره بین المللی است و نباید با مقیاس های یک جشنواره بومی یا استانی برگزار گردد.

5 شهریور 1402

تاکتیک جالبی که استالین برای ترساندن آمریکا به راه انداخت

در تمامی گزارش های رسیده مبنی بر دیده شدن جسمی پرنده در آسمان، تا به حال هیچ موردی مانند حادثه راسول در سال 1947 سر و صدای بسیار به پا نکرده است.

31 مرداد 1402

نشست ادبی چهارشنبه های آخر ماه در بندرعباس برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، دورهمی اهالی ادبیات هرمزگان تحت عنوان نشست ادبی چهارشنبه های آخر ماه، با خوانش، نقد و آنالیز علمی و تخصصی شعر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

24 مرداد 1402

بورک مشوک میرجاوه غذای ملی شد

فرهنگ غذا در سیستان و بلوچستان تنوع و گستردگی بی نظیری دارد به گونه ای که 31 غذای محلی در لیست آثار ناملموس کشور قرار گرفته و فرصت مطلوبی را برای معرفی این میراث ناملموس به گردشگران داخلی و خارجی فراهم نموده است.

16 مرداد 1402

بیف استروگانف روسی را چطور بپزیم؟

بیف استراگانف!، نامش آدم رو یاد یک رمان میندازه: میشل استروگف! اما اشتباه نکنید این نام یک غذاست که خیلی هم خوشمزه است مثل همان داستان روس که دلچسبی خاص خودش را دارد.

14 مرداد 1402

تخلف چند کارمند نباید به توقف فعالیت پلتفرم منجر گردد

به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرنگاران ، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه(11 مرداد ماه) در جلسه هیئت دولتبه پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

11 مرداد 1402

چهارمین نشست درآمدی بر شناخت فرهنگ و هنر ایران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، چهارمین نشست از دوره آموزشی مطالعات ایران شناسی با رویکرد درآمدی بر شناخت فرهنگ و هنر ایران با حضور ابوالعلا سودآور در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می گردد.

4 مرداد 1402

خانم تنیسور به وزیر شادی تبدیل شده است!

اُنس جابر تنس باز زن تونسی به میزان ای توانسته با پیروزی هایش لبخند و شادی را برای تونسی ها به ارمغان آورد که کشورش به عنوان وزیر شادی شناخته می گردد. برای این کشور 12 میلیونی آفریقایی که خود را در بحران مالی و پناهندگی می بیند جابر امید و شادی به ارمغان...

28 تیر 1402
تعداد: (305)