سامانه بارشی با توپ و تشر در راه این استان ها!

به گزارش وبلاگ هاپرسین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی از کاهش 5 تا 8 درجه ای دما طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بعضی استان های اطلاع داد.

سامانه بارشی با توپ و تشر در راه این استان ها!

به گزارش تسنیم، تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز و فردا در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، بعضی منطقه ها استان های اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می دهد.

بعلاوه روز دوشنبه در منطقه های از کردستان و کرمانشاه افزایش ابر و بارش های پراکنده دور از انتظار نیست. سه شنبه در منطقه های از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار، رعدوبرق و وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

این شرایط روز چهارشنبه در شمال غرب، بخش هایی از غرب، استان های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و پنجشنبه در شمال غرب، استان های ساحلی دریای خزر، بخش هایی از شمال شرق، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز ادامه دارد.

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر 5 تا 8 درجه کاهش دما انتظار می رود.

گفتنی است از روز دوشنبه تا چهارشنبه برای منطقه های از غرب، مرکز و دامنه های جنوبی البرز و پنجشنبه علاوه بر این منطقه ها در بخش هایی از شمال شرق و شرق در بعضی ساعات وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد. از بعدازظهر امروز تا آخر هفته خلیج فارس و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه دما 27 درجه ای خواهد بود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان انتها: دوشنبه 1402/07/10

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر: شمال استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان های مسقف.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامانه بارشی با توپ و تشر در راه این استان ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی با توپ و تشر در راه این استان ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید