فراری Daytona SP3 نایاب شد ، چهارمین فراری Icona چگونه خواهد بود؟
به گزارش وبلاگ هاپرسین، فراری Daytona SP3 از ابتدا قرار نبود به تعداد 599 دستگاه فراوری گردد. اما اشتیاق خریداران فراری نسبت به این محصول آنقدر بالا بود که فراری برنامه فراوری این محصول فوق العاده را تغییر داد. Daytona SP3 در حقیقت سومین محصول سری Icona فراری بشمار می رفت. اما مدل بعدی این سری چه ویژگی هایی خواهد داشت؟
![فراری Daytona SP3 نایاب شد ، چهارمین فراری Icona چگونه خواهد بود؟ فراری Daytona SP3 نایاب شد ، چهارمین فراری Icona چگونه خواهد بود؟](https://hypersin.dabiblog.ir/upload/2022/01/22/e99344c1543a79-abe71b04c-71d969d9b8.jpg)
فراری Daytona SP3
وبلاگ هاپرسین - محمد فتح اللهی - سری Icona فراری با معرفی خودروهای SP1 و SP2 شروع شد. هر دو این خودرو ها مجهز به موتورهای دوازده سیلندری بودند که در پشت محور جلوی آنها نصب شده بود. اما فراری Daytona Sp3 برخلاف دو مدل قبلی یک سوپرکار موتور وسط است.
آیرودینامیک ترین فراری دنیا
یکی از کارهایی که فراری تخصص و تبحر بسیاری در آن دارد، تبدیل کردن ورقه های فلزی به طرح های متحرکننده ای است که سال ها می توان درباره آنها صحبت کرد. این کمپانی ایتالیایی در مراسم Ferrari Finali Mondiali سال جاری مطرح نمود که Daytona SP3 روحی است که از مدل های 330 P3/4 و 350 Can-Am و بعلاوه 512 S برخواسته است.
https://bitrun.ir/wp-content/uploads/2021/11/Ferrari-Daytona-SP3-exterior-and-interior.mp4
سری Icona در حقیقت برای مشتریان فوق العاده خاص فراری ساخته شده اند. مشتریانی که وفاداری آنها به این برند اثبات شده و فراری در حقیقت با فروش این خودروها، از آنها تقدیر می نماید.
مقایسه طراحی فراری Daytona SP3 و 330 P4
Daytona SP3 آیرودینامیک ترین فراری تاریخ است و این خودرو از هیچ قطعه فعال یا متحرک آیرودینامیکی در بدنه خود استفاده نمی نماید.
مقایسه طراحی بدنه فراری Daytona SP3 و 330 P4
تنها قطعه متحرک در بدنه این خودرو پنلی است که در بالای چراغ های جلوی این خودرو دیده می گردد. این پنل در زمان رانندگی با Daytona SP3 به عقب رفته تا نور بیشتری در اختیار راننده قرار دهد و حس چراغ های pop up قدیمی را تداعی کند.
تنها قطعه فعال یا متحرک در بدنه فراری Daytona SP3
قوی ترین موتور تنفس طبیعی فراری
موتوری که برای فراری Daytona SP3 در نظر گرفته شده است را از قبل می شناسیم. دوازده سیلندر و بیش از شش لیتر حجم موتور مشخصاتی است که پیش تر در مدل 812 Competizione دیده بودیم.
اما فراری آن موتور دوازده سیلندر را مجدداً مورد بازبینی قرار داده است. شاتون های تیتانیومی این موتور 40 درصد سبک تر از شاتون های 812 هستند .فراری در ساخت پیم های پیستون هم از کربن استفاده نموده است. فراری عنوان نموده است که این پیم های کربنی الماس مانند که DLC (Diamond-like carbon) نام دارد، اصطحکاک را کاهش داده و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شوند. از طرفی دیگر میل لنگ موتور هم 3% سبک تر از نمونه ای است که در موتور 812 Competizione دیده بودیم.
موتور تنفس طبیعی فراری Daytona SP3
این موتور که با کد F140HC شناخته می گردد در نتیجه این تغییرات اکنون 840 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. گشتاور آن نیز به رقم 700 نیوتن متر رسیده که 7 نیوتن متر بیشتر از مدل 812 Competizione است. از همین رو، این موتور قوی ترین انجین قرار گرفته در خودروهای شهری فراری نامیده می گردد.
موتور دوازده سیلندر Daytona SP3 می تواند تا 9500 دور در دقیقه دوران داشته باشد و از طریق یک گیربکس هفت سرعته سریع، در 2/86 ثانیه این خودرو را به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت می رساند. شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت این خودرو نیز 7/4 ثانیه به ثبت رسیده است.
Daytona SP3 نایاب شد!
فرایند فراوریات خودروسازان مشهور دنیا این فرایند را به ما نشان می دهد که اشتیاق به خرید خودروهای خاص در دنیا رو به افزایش است. این موضوع را می دانیم که در کمتر از بیست سال آینده خودرویی با موتور درون سوز فراوری نخواهد شد. شاید یکی از علل افزایش اشتیاق خریداران خودروهای خاص از برندهای مختلف هم همین موضوع باشد. حضور خاص ترین خودروهای موتور درون سوز در کلکسیون های خاص!
کمپانی فراری امروز اعلام نمود که تمامی مدل های Daytona SP3 را در کمتر از چند ثانیه فروخته است. فراری برنامه داشت تا 499 دستگاه از این خودرو خاص را به فراوری برساند. قیمت در نظر گرفته شده برای این اثر هنری هم 2 میلیون یورو بود.
موتور تنفس طبیعی فراری Daytona SP3
اما Enrico Galliera مدیر فروش و بازاریابی فراری اعلام نمود که تمامی خریداران مدل های SP1 و SP2 تصمیم دارند این خودرو را نیز در کلکسیون خود داشته باشند. به همین علت 100 دستگاه دیگر به برنامه فراوری این خودرو افزوده شد. او مطرح نمود که این صد دستگاه اضافه به راحتی و در طول چند ثانیه به فروش رفته و دیگر خودرویی برای فروش وجود ندارد.
فراری Icona بعدی چگونه خواهد بود؟
بسیاری از وبلاگ هاپرسین و رسانه ها باور دارند سری Icona فراری با معرفی یک مدل دیگر به انتها خواهد رسید. فراری در ابتدا خودروهای SP1 و SP2 را به مشتریان ویژه خود فروخت. SP1 خودرویی یک نفره و SP2 خودرویی دو نفره بود.
فراری های SP1 و SP2
در سری Icona یک خودرو یک نفره، یک خودرو دو نفره و یک خودرو دو نفره با سقف جمع شونده وجود دارند. با معرفی این خودروها متوجه شدیم که این سری از محصولات خاص فراری مجهز به موتورهای دوازده سیلندر هستند. پس Icona بعدی نیز از چنین پیشرانه ای بهره مند خواهد بود.
اما از آنجایی که دو خودرو دوازده سیلندر موتور جلو در سری Icona وجود دارد، بعید است که پیشرانه SP4 در جلوی آن قرار گرفته باشد. پس احتمال معرفی یک Icona موتور وسط دیگر نیز همچنان وجود دارد.
پس با معرفی دو خودرو بدون سقف و یک خودو با سقفی که قابل برداشتن است، احتمال اینکه Icona بعدی یک کوپه دو نفره با موتور دوازده سیلندر میانی باشد بیشتر است.
معرفی فراری پروسانگ و مقایسه این شاسی بلند با رقبا
با قوی ترین اسکوترهای ایران آشنا شوید
قیمت، مشخصات فنی و امکانات خودرو ساینا جی ساینا G / فراوری با تیراژ پایین
منبع: بیت ران