فیدلیتی XB1 اولین کراس اوور 300 اسب بخاری بهمن موتور ، آنالیز تخصصی

به گزارش وبلاگ هاپرسین، تبلیغات محصول نو بهمن موتور یعنی فیدلیتی XB1 رسماً شروع شد. این کراس اوور بهمن موتور احتمالاً نخستین خودرو چینی با بیش از 300 اسب بخار قدرت در ایران خواهد بود.

فیدلیتی XB1 اولین کراس اوور 300 اسب بخاری بهمن موتور ، آنالیز تخصصی

وبلاگ هاپرسین - محمد فتح اللهی - در روزهای اخیر شاهد شروع تبلیغات محصول تازه بهمن موتور یعنی فیدلیتی XB1 بودیم. پیش از هر چیز ضروری است بگوییم که هنوز معینات فنی فیدلیتی XB1 از سوی بهمن موتور منتشر نشد. اما این احتمال وجود دارد که XB1 در نمونه هیبریدی 326 اسب بخاری وارد بازار خودرو کشور گردد.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور

همانطور که می دانیم، محصولاتی که با نشان فیدلیتی در بهمن موتور به فراوری می رسند در چین JETOUR نام دارند. XB1 هم یکی از کراس اوورهای این برند چینی است که زیر شاخه ای از چری به شمار می رود.

XB1 در چین Dasheng (داشِنگ) نام دارد و مردمان آن کشور نسخه هیبریدی آن را با نام Dasheng i-DM می شناسند. فروش این کراس اوور در چین از سال 2022 شروع شد و اگر امسال به ایران وارد گردد می توان گفت که با چینی به روزی روبه رو خواهیم شد.

پیش از هر چیز ضروری است بدانیم این محصول تازه بهمن موتور آیا در چین خریداری دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید مطرح کرد که فیدلیتی XB1 در بازار خودرو چین کراس اووری بسیار پر فروش بود. اما اکنون وارد دوران بلوغ خود در بازار خودرو چین شده است.

عمر فروش فیدلیتی XB1 در چین

اگر کمی درباره علم بازاریابی آگاهی داشته باشیم، حتماً مفهوم چرخه عمر محصول یا PLC را می دانیم. هر محصولی که از سوی سازنده آن قرار است وارد بازار گردد، پنج مرحله را در فروش طی می نماید.

مرحله اول ایجاد محصول نام دارد. در مرحله دوم محصول به بازار معرفی می گردد و در مرحله سوم رشد می نماید. در چهارمین مرحله به بلوغ می رسد و مرحله پنجم افول آن محصول است.

XB1 در بازار خودرو چین مراحل اول، دوم و سوم را پشت سر گذاشت. این کراس اوور ماه ها پیش که در دوران رشد قرار داشت، فروش بسیار بالایی را تجربه کرد.

در مرحله سوم، XB1 سهم در بازار را ایجاد کرد. سرعت فروش این خودرو بسیار زیاد بود و به همین خاطر عایدی JETOUR از این کراس اوور هم در اوج خود قرار داشت.

اما آنالیز آمار و منحنی های فروش فیدلیتی XB1 در چین نشان می دهد که این خودرو دوران رشد را پشت سر گذاشت و وارد دوران بلوغ شد.

در دوران بلوغ محصول، هزینه فراوری به دلیل فروش زیاد، کم است. محصول حداکثر فروش را تجربه نموده و حالا رقبای تازه در حال ورود به بازار هستند.

از همین رو، سازنده برای کسب سود بیشتر نسخه های تازهی از محصول خود (فراوری نمونه هیبریدی) فراوری می نماید. از سوی دیگر سازنده کوشش می نماید تا با ورود به بازارهای تازه (فراوری به وسیله بهمن موتور)، همچنان سود از فروش را بالا نگهدارد.

اما دیر یا زود، فیدلیتی XB1 در چین وارد دوران افول خود خواهد شد. یعنی قیمت آن کاهش خواهد یافت و JETOUR دیگر برای فروش آن بازاریابی نخواهد نمود. از طرفی دیگر نسخه تازه ای از آن هم به بازار معرفی نخواهد شد.

آمار فروش فیدلیتی XB1 در چین

آمار فروش فیدلیتی XB1 در چین

XB1 در نخستین ماه فروش در بازار خودرو چین توانست 3050 مشتری را به سمت خود جذب کند. در ماه اکتبر 2022 رقم فروش این کراس اوور در چین با 70/2 درصد افزایش به 5194 دستگاه رسید که بسیار خوب بود.

اما در ماه سوم فروش (نوامبر 2022) تعداد خریداران XB1 با 45/7 درصد کاهش به 2816 دستگاه رسید. در دسامبر 2022 جهش 26/5 درصدی فروش موجب شد تا 3565 دستگاه از این خودرو به دست مشتریان چینی برسد.

پس از چهار ماه فروش در بازار خودرو چین، روند افت فروش XB1 در چین شروع شد. به طوری که در ماه نخست امسال میلادی 3169 نفر در چین این خودرو را از نمایندگی های JETOUR تحویل گرفتند. یعنی 11/1 درصد کاهش در مقایسه با آخرین ماه سال گذشته میلادی.

آخرین آمار فروش اعلامی در بازار خودرو چین مربوط به ماه فوریه است. در این ماه XB1 فقط 1637 خریدار در کشور مبدا داشت. این بدان معناست که XB1 به مقدار 48/3 درصد از مشتریان خود را از دست داد.

پیش بینی می گردد یک یا دو جهش دیگر در فروش این کراس اوور در بازار خودرو چین رخ دهد. اما XB1 پس از آن به طور مداوم فروش یکهزار دستگاهی یا حتی کمتر از آن را تا سال آینده میلادی تجربه خواهد نمود تا در نهایت به کلی با بازار خودرو چین خداحافظی کند.

براساس چرخه عمر محصول، ماه اکتبر 2022 را می توان اوج رشد فروش XB1 در چین دانست. اما از نوامبر سال قبل تا فوریه امسال این کراس اوور در دوران بلوغ خود حضور دارد و به زودی وارد دوران افول خود خواهد شد.

معینات فنی فیدلیتی XB1

موتور 1/5 لیتری فیدلیتی XB1

XB1 احتمالاً در فاز اول با موتور بنزینی در بهمن موتور به فراوری خواهد رسید. موتورهای بنزینی این کراس اوور در بازار خودرو چین به دو نوع 1/5 لیتری توربو و 1/6 لیتری توربو تقسیم می شوند.

این کراس اوور یک نسخه هیبریدی نیز در بازار خودرو چین دارد که در ادامه به آنالیز معینات فنی آن خواهیم پرداخت. اما پیش از آن بهتر است با موتورهای بنزینی XB1 آشنا شویم.

ضعیف ترین قوای محرکه این خودرو موتور 1/5 لیتری توربو است. این موتور 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

نیروی این موتور نیز بنا به انتخاب مشتری به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته DCT خشک به محور جلو XB1 منتقل می گردد.

موتور 1/6 لیتری توربو فیدلیتی XB1

موتور 1/6 لیتری فیدلیتی XB1

اما نیروی موتور 1/6 لیتری توربو که با کد SQRF4J16 آن را می شناسیم به 197 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه می رسد. گشتاور این موتور چهار سیلندر هم 290 نیوتن متر است که در میان دورهای 2000 تا 4000 در دسترس واقع شده است.

نیروی این موتور به وسیله گیربکس 7 سرعته DCT تر به محور جلو منتقل می گردد و در واقع مدل های بنزینی XB1 دو دیفرانسیل نیستند.

تعلیق جلو از نوع مک فرسون است و در محور عقب هم شاهد بازوهای مستقل چندگانه هستیم. ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی هستند و در محور جلو از نوع خنک شونده استفاده شده است.

ترمز دستی این خودرو هم در تمامی مدل های بنزینی به صورت الکترونیکی است و XB1 های بنزینی را در ظاهر می توان از سایر رینگ و تایرهای آن تشخیص داد.

به طوری که مدل های پایه بنزینی از تایرهای 235/60 با رینگ های 18 اینچی استفاده می نمایند. مدل های میان رده تایرهای 235/55 با رینگ های 19 اینچی را در زیر خود می بینند. اما نسخه های فول دارای تایرهایی به ابعاد 255/45 و رینگ های 20 اینچی هستند که کاملاً در مقایسه با مدل های دیگر قابل شناسایی اند.

معینات فنی فیدلیتی XB1 هیبریدی

موتور هیبریدی فیدلیتی XB1

مجذوب کننده ترین گزینه قوای محرکه برای فیدلیتی XB1، موتور هیبریدی آن است. اگر بهمن موتور XB1 را با این قوای محرکه به بازار ایران معرفی کند، تبدیل به قوی ترین کراس اوور چینی بازار خواهد شد.

این موتور هیبریدی که با کد SQRE4T15C شناخته می گردد در حقیقت همان قوای محرکه 1/5 لیتری توربو 156 اسب بخاری است که در بالا به آن اشاره شد.

اما موتور برقی 125 کیلوواتی (170 اسب بخار) با گشتاور 315 نیوتن متری همراه با موتور بنزینی قدرتی برابر با 326 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

گشتاور این قوای محرکه (ترکیب موتور بنزینی و برقی) برابر با 545 نیوتن متر است که برای یک کراس اوور 1805 کیلوگرمی رقم بدی به شمار نمی رود.

تکنولوژی هیبریدی XB1

موتور هیبریدی فیدلیتی XB1

فیدلیتی XB1 کراس اووری پلاگین هیبرید است. یعنی شارژ باتری لیتیومی 19/27 کیلوواتی آن که به دست کمپانی Guoxuan Hi-Tech فراوری می گردد، به وسیله پریز برق میسر است.

این کراس اوور چینی در صورت پر بودن شارژ باتری آن می تواند تا 80 کیلومتر بدون استفاده از موتور بنزینی به حرکت خود ادامه دهد. مقدار مصرف انرژی از باتری این خودرو، 21/2 کیلووات در هر یکصد کیلومتر است.

البته NEDC (استاندارد اروپایی پیمایش خودروها) پیمایش این خودرو را تا 100 کیلومتر هم ممکن می داند. استاندارد پیمایش دنیای یعنی WLTC می گوید XB1 هیبریدی در هر یکصد کیلومتر فقط 1/8 لیتر بنزین مصرف می نماید.

این رقم کاملاً طبیعی است. چون XB1 از یکصد کیلومتر پیمایش، 80 کیلومتر را با نیروی برق می پیماید. برای طی کردن 20 کیلومتر به جای مانده هم 1/8 لیتر بنزین کافی است. اما در یکصد کیلومتر بعدی دیگر این ماجرا تکرار نخواهد شد!

چون شارژ باتری این خودرو به اتمام می رسد و ناچاراً باید مابقی سفر را صرفاً با موتور بنزینی طی کرد. در نتیجه با تمام شدن شارژ باتری، موتور بنزینی آن نیز مصرف 6/7 لیتری در هر یکصد کیلومتر را دارد. البته اگر سوخت یورو 6 را بتوانید برای این موتور جور کنید!

گیربکس فیدلیتی XB1 هیبریدی

جعبه دنده این خودرو برقی، 3 سرعته است که DHT نام دارد. این گیربکس برای خودروهای هیبریدی طراحی و ساخته شد. حال که با جعبه دنده تازهی روبرو هستیم، بهتر است کمی بیشتر راجع به آن بدانیم.

گیربکس های Dedicated Hybrid Transmissions که به اختصار DHT نام دارند، از حداقل دو منبع نیروی محرکه استفاده می نمایند. یکی از این منابع موتور احتراق داخلی است و دیگری موتور برقی.

دنده فیدلیتی XB1 بهمن موتور

DHTها می توانند چندین حالت رانندگی را ارائه دهند. برای مثال راننده قابلیت این را دارند که فقط در حالت تمام الکتریکی با خودرو خود رانندگی کند.

یا از ترکیب نیروی برق و موتور درون سوز برای به حرکت درآوردن خودرو می توان استفاده کرد. جالب است بدانیم که تویوتا پریوس نخستین خودرو فراوری سری در دنیا بود که از این نوع گیربکس برای حرکت کردن استفاده می کرد.

اما گیربکس فیدلیتی هیبریدی ارتباطی به تویوتا پریوس ندارد. بلکه Chery این گیربکس های DHT را می سازد. Tiggo 8 Pro PHEV نیز اولین خودرو هیبریدی چری بود که از گیربکس DHT استفاده کرد.

ابعاد، حجم ها و شتاب فیدلیتی XB1 بهمن موتور

طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور چینی به ترتیب 4590 × 1900 × 1690 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به 2720 میلیمتر می رسد.

این کراس اوور پنج نفره می تواند با زاویه 22 درجه از شیب جاده بالا برود و با زاویه 20 درجه از آن خارج گردد. حجم مخرن سوخت XB1 به مقدار 60 لیتر (57 لیتر در نسخه صرفاً بنزینی) است و دو وزن 1795 و 1805 کیلوگرم برای آن اعلام شد.

نمونه سبک تر 1795 کیلوگرمی، Low Optionترین مدل هیبریدی XB1 است و به دلیل کمبود امکانات وزن پایین تری دارد. اما نمونه 1805 کیلوگرمی Full Option ترین نوع این خودرو است که به دلیل دارا بودن تمامی آپشن ها و امکانات، وزن بالاتری نیز دارد. وزن نمونه فول بنزینی (غیرهیبرید) این کراس اوور 1580 کیلوگرم است.

گارانتی XB1 بسیار جالب است. JETOUR بیان کرد که اولین خریدار این خودرو از گارانتی بدون محدودیت کیلومتر/سال بهره مند خواهدشد. یعنی خریدار نخست تا زمانی که زنده باشد و XB1 خود را نفروخته باشد، می تواند از گارانتی بدون محدودیت این خودرو استفاده کند.

اما اگر مالک اول این خودرو را به فروش برساند، در این صورت گارانتی XB1 شامل 3 سال زمان یا 100 هزار کیلومتر پیمایش خواهد بود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این کراس اوور هیبریدی، 8/5 ثانیه اعلام شد. راننده XB1 بعلاوه می تواند تا سرعت 180 کیلومتر در ساعت به شتاب گیری با این خودرو ادامه دهد.

JETOUR باور دارد که XB1 هیبریدی با هر بار شارژ باتری می تواند تا 1146 کیلومتر پیمایش داشته باشد. اما با توجه به مصرف سوخت 6/7 لیتری که به طور رسمی اعلام شد، این کراس اوور صرفاً با مصرف بنزین (در ایده آل ترین شرایط) 895 کیلومتر را می تواند طی کند.

اگر پیمایش 100 کیلومتری حالت برقی را هم اضافه کنیم به رقم 995 کیلومتر در ازای پر بودن باتری ها می رسیم. پس، نتیجه می گیریم که پیمایش 1146 کیلومتری صرفاً یک رقم تبلیغاتی است.

شارژ فیدلیتی XB1 هیبریدی

فیدلیتی XB1 در مدت زمان 30 دقیقه با استفاده از شارژر سریع حجم باتری 19/27 کیلوواتی (19/270 وات) خود را پر می نماید. اگر شارژر بیرونی را هم برای آن سفارش دهید، می توانید در کمپ ها و مناطقی که احتیاج به برق دارید از نیروی 3 هزار واتی (یک کیلووات برابر با یکهزار وات است) برق خروجی XB1 بهره ببرید.

یعنی XB1 هم شارژ می گردد، هم می تواند قسمتی از شارژ باتری خود را در اختیار بگذارد. البته این کابل به صورت آپشنال در اختیار خریدار قرار می گیرد. پس معین نیست که در نسخه فراوریی به وسیله بهمن موتور چنین چیزی را ببینیم یا خیر.

آپشن های فیدلیتی XB1

نمای عقب فیدلیتی XB1 بهمن موتور

XB1 هیبریدی فقط با تایرهای 255/45 و رینگ های 20 اینچی به دست خریدار می رسد. اما نمونه های بنزینی بسته به نوع پیکربندی آپشن ها از 18 تا 20 اینچ رینگ های متفاوتی دارند که در بالا اشاره شد.

هیچکدام از نسخه های بنزینی و هیبریدی این خودرو تایر زاپاس ندارند. به جای آن کیت پنچرگیری در درون محفظه بار این خودرو واقع شده است.

ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی BA، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، هشدار نبستن کمربند ایمنی، ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ایربگ جانبی برای ردیف اول و ایربگ پرده ای برای ردیف دوم (فقط در نسخه های فول بنزینی) از جمله امکانات ایمنی XB1 به شمار می روند.

سنسور پارک جلو (فقط در نسخه فول بنزینی و هیبریدی)، سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه با پرسپکتیو شاسی، کروز کنترل آداپتیو (کروز معمولی در نسخه های مقرون به صرفه)، Modeهای رانندگی اسپرت، کامفورت و اکونومی، هشدار خستگی راننده (در نسخه های فول)، پارک اتوماتیک و سامانه های کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری هم امکانات کمکی این خودرو هستند.

امکانات دستیار راننده

فضای داخلی فیدلیتی XB1 بهمن موتور

اما درباره امکانات دستیار راننده می توان به مواردی چون هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی و هشدار برخورد از جلو اشاره نمود. این امکانات فقط در نمونه های فول بنزینی و هیبریدی وجود دارند.

سامانه هشدار برخورد از عقب در نمونه هیبریدی وجود ندارد. اما در نسخه های فول بنزینی مشاهده می گردد. ترمز اظطراری هم در هر دو نمونه بنزینی و هیبریدی وجود دارد. البته در نسخه های فول.

یکی از امکاناتی که در نسخه فول بنزینی وجود دارد و در نمونه های هیبریدی نیست، تغییر لاین اتوماتیک به وسیله دسته راهنما است. دوربین ثبت وقایع هم در تمامی مدل های بنزینی و هیبرید استاندارد است.

اما سانروف پانورامیک در فیدلیتی XB1 در مدل های فول و گرانتر قابلیت باز شدن دارد و در مدل های مقرون به صرفهتر باز نمی گردد. ورود بدون کلید (فقط درب راننده) و استارت دکمه ای هم در تمامی مدل های بنزینی و هیبریدی وجود دارد.

درب صندوق عقب در مدل های هیبریدی برقی است و این امکان فقط در مدل های گران قیمت بنزینی مشاهده می گردد. علاوه بر این، مدل های بنزینی رکاب استاندارد ندارند. این در حالی است که هیبریدی ها به طور استاندارد از این امکان بهره مند هستند.

مدل های فول بنزینی و هیبریدی گرمکن فرمان دارند. اما تنظیم زاویه فرمان در تمامی مدل ها به صورت دستی انجام می گردد. نمایشگر کلاستر 8.46 اینچی به همراه HUD (در مدل فول بنزینی) تمامی اطلاعات مورد احتیاج راننده را به او نشان خواهند داد.

شارژر بدون سیم تلفن همراه فقط برای ردیف اول وجود دارد. مدل های فول بنزینی و هیبریدی دارای تنظیم صندلی های جلو برقی هستند که ماساژور، گرمکن و سردکن هم در آنها وجود دارد.

امکانات مولتی مدیا

فضای داخل کابین فیدلیتی XB1 بهمن موتور

بعلاوه نمایشگر 15.6 اینچی لمسی در مدل های هیبریدی استاندارد است و در مدل های فول بنزینی هم وجود دارد. اما مدل های مقرون به صرفه تر بنزینی نمایشگر لمسی 12.8 اینچی دارند.

قابلیت WiFi 4G، مسیریاب های چینی Baido و Tencent در تمامی نسخه ها استاندارد هستند. ضمن اینکه با فرمان صوتی بسیاری از امکانات داخلی خودرو را می توان فعال کرد.

امکان تشخیص چهره در مدل های فول بنزینی و هیبریدی وجود دارد و 4 عدد USB-C در بخش جلو و عقب کابین مشاهده می شوند. نمونه فول بنزینی دارای سیستم صوتی SONY با 8 اسپیکر است. این سیستم صوتی در تمامی مدل های هیبریدی هم وجود دارد. اما نسخه های مقرون به صرفه بنزینی سیستم صوتی دیگری با 4 و 6 اسپیکر دارند.

چراغ روشنایی روز، نورپردازی داخلی با قابلیت امکان چندین رنگ، آیینه های جانبی برقی تاشونده و گرمکن دار، سنسور باران، برف پاکن عقب، ایرکاندیشن دو نقطه ای با خروجی های تهویه در عقب هم از جمله امکانات مشترک نمونه های بنزینی و هیبریدی این خودرو به شمار می روند. تهویه فیدلیتی XB1 بعلاوه به فیلترهای PM2.5، یونیزه و تصفیه نماینده هوا نیز مجهز است.

پکیج های سفارشی

خریداران نسخه های هیبریدی از این امکان محروم هستند. اما مالکان نمونه های بنزینی می توانند پکیج های متنوعی برای خودرو خود انتخاب نمایند.

نخستین پکیج، تکنولوژی کیت نام دارد. در این پکیج مموری دوربین دید عقب، امکان زاویه دار شدن آیینه جانبی در هنگام حرکت رو به عقب و سانروف پانورمیک با لایه های محافظ نور بیشتر به خریدار ارائه می گردد.

بعلاوه در این پکیج صندلی راننده در هشت جهت مختلف به صورت برقی تنظیم می گردد و حالت Welcome نیز در آن وجود دارد. نورپردازی داخلی Magic Light Show، سامانه پارک خودرو به صورت اتوماتیک و نویگیشن به صورت لاین به لاین هم در این پکیج وجود دارد.

پکیج دوم، Headrest نام دارد. همانطور که از نام این پکیج نیز معین است خریدار با پرداخت مبلغ بیشتر، اسپیکرهای نصب شده در پشت سری را نیز دریافت خواهد نمود.

پکیج سوم Queen Car است. در این پکیج علاوه بر تنظیم برقی صندلی سرنشین کناری، مموری، گرمکن، سردکن، زیر زانویی و ماساژور هم برای آن پیش بینی شده است.

اما پکیج آخر این خودرو Kombat Kit است. پکیجی که در آن کلیپرهای ترمز سبز رنگ، زیر سپری جلو، چهار لوله اگزوز واقعی در عقب، فرمان چند منظوره Racing Grade (شبیه خودروهای مسابقه ای) و اینترفیس متفاوت با سایر نمونه های هیبریدی و بنزینی هم به خریدار ارائه می گردد.

قیمت فیدلیتی XB1 بهمن موتور مدل بنزینی

فیدلیتی XB1 بنزینی نسخه King ULTRA

مدل بنزینی فیدلیتی XB1 در 6 نسخه مختلف در بازار خودرو چین قابل خرید است. به ترتیب از مقرون به صرفه ترین تا گران ترین مدل قیمت XB1 را در چین اعلام می کنیم. ذکر این نکته ضروری است که مقرون به صرفه ترین یعنی کم آپشن ترین و گران ترین به معنای فول آپشن ترین است.

مقرون به صرفه ترین نمونه این خودرو (مدل King) در کشور مبداء 96/900 یوان قیمت دارد که براساس نرخ تبدیل ارز برابر با 709/308/000 تومان خواهد بود.

پس در همین ابتدای کار می دانیم که اگر حتی مقرون به صرفه ترین مدل فیدلیتی XB1 در ایران به فروش برسد، قیمتی نزدیک به 1/5 میلیارد تومان خواهد داشت.

مدل King PRO این کراس اوور چینی، 106/900 یوان یعنی 782/508/000 تومان قیمت دارد. نسخه King PLUS هم در بازار چین 116/900 یوان به فروش می رسد که برابر با 855/708/000 تومان است.

تیپ King SPORT این خودرو نیز 118/900 یوان است که معادل 870/348/000 تومان خواهد بود. King MAX که با امکاناتی چون رینگ های 20 اینچی به فروش می رسد، 126/900 یوان قیمت دارد. این رقم برابر است با 928/908/000 تومان.

اما گرانترین مدل XB1 در نمایندگی های JETOUR مدل King ULTRA است. این نسخه 132/900 یوان قیمت دارد که برابر با 972/828/000 تومان است.

در این مدل تمامی آپشن های XB1 نظیر سامانه پارک اتوماتیک، تغییر لاین اتوماتیک با راهنما، سانروف پانورامیک بازشونده، سیستم صوتی SONY و… وجود دارد.

برای تخمین قیمت واقعی مدل های بنزینی فیدلیتی XB1 بهمن موتور در بازار خودرو ایران، کافیست قیمت های بالا را حداقل در 2 ضرب کنیم.

قیمت فیدلیتی XB1 بهمن موتور مدل هیبریدی

فیدلیتی XB1 هیبریدی نسخه Lightning 02

فقط 2 مدل هیبریدی فیدلیتی XB1 در نمایندگی های JETOUR وجود دارد. هر دو مدل قابلیت پیمایش 80 کیلومتر با یکبار شارژ باتری را دارند و بخش فنی در هر دو مدل یکسان است.

مدل Lightning 01 یعنی مقرون به صرفه ترین نسخه هیبریدی XB1 فاقد امکاناتی چون کروز کنترل آداپتیو، سنسور پارک جلو و هشدار خستگی راننده است.

آپشن هایی مانند رادار خطی، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اظطراری، دوربین ثبت وقایع، گرمکن فرمان، تنظیم برقی صندلی شاگرد، صندلی های جلو بدون گرمکن، سردکن و ماساژور، جالیوانی عقب، قابلیت تشخیص چهره، خروجی برق 220 ولت، نورپردازی داخلی و فیلترهای ضد غبار تهویه هم در این مدل مشاهده نمی شوند.

این نسخه در نمایندگی های JETOUR به قیمت 149/900 یوان به فروش می رسد که معادل 1/097/268/000 تومان است. اما نمونه فول هیبریدی XB1 که تمامی آپشن های بالا را دارد با نام Lightning 02 به فروش می رسد.

این مدل هم در بازار خودرو چین 169/900 یوان که برابر با 1/243/668/000 تومان است قیمت دارد. در نتیجه اگر بهمن موتور نسخه هیبریدی XB1 را وارد ایران کند باید منتظر اعلام قیمتی در حدود 2 میلیارد تومان برای این کراس اوور چینی باشیم.

مطالب مرتبط:

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در یک قدمی بازار خودرو / آنالیز فنی و هزینه سرویس ها

FIDELITY زیر ذره بین ؛ آیا این تک دیفرانسیل چینی رقیب خودروهای کره ای کارنموده می گردد

فیدلیتی بهمن موتور و حاشیه های پیش از ورود به بازار خودرو ایران

آیتو M5 کراس اوور احتمالی بهمن موتور و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم

رسپکت بهمن موتور در بازار خودرو چین از دنا مقرون به صرفه تر است؛ اما در ایران چطور؟

دیگنیتی بهمن موتور در بازار خودرو چین مشتری دارد؟

افزایش نرخ کرایه تاکسی ، قیمت بلیت مترو و نرخ کرایه اتوبوس اعلام شد

قیمت خودروهای پر فروش در بازار امروز؛ هر خودرو چقدر گران شده است؟

منبع: بیت ران

به "فیدلیتی XB1 اولین کراس اوور 300 اسب بخاری بهمن موتور ، آنالیز تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیدلیتی XB1 اولین کراس اوور 300 اسب بخاری بهمن موتور ، آنالیز تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید