کشف شمشیر 2 هزار ساله رومی در انگلیس

به گزارش وبلاگ هاپرسین، دو شمشیر رومی فوق العاده کمیاب در کاتس وُلدز انگلستان حین یک گردهمایی بزرگ فلزیابی کشف شده است. این نوع شمشیر ها دو هزار سال قبل به وسیله سواره نظام ارتش روم مورد استفاده قرار می گرفتند.

کشف شمشیر 2 هزار ساله رومی در انگلیس

به گزارش فرادید، بر اساس بیانیه مطبوعاتی شورای منطقه کاتسوُلدز، دو شمشیر سواره نظام رومی به همراه غلاف و تجهیزات چوبی آن ها پیدا شده اند. بعلاوه یک کاسه شکسته از جنس آلیاژ مس نیز همراه آن ها کشف شد.

تجهیزات چوبی به وسیله یک جویندۀ آماتور به نام گلِن مانینگ طی یک گردهمایی بزرگ فلزیابی در شمال کاتسوُلدز کشف شدند. این گردهمایی ها به وسیله مسئولان منطقه ای ترتیب داده می شوند تا افراد آماتور و علاقمند به باستان شناسی بتوانند در جستجوی آثار باستانی نقش ایفا نمایند.

پروفسور سایمون جیمز از دانشگاه لستر این شمشیر ها را ارزیابی نموده و گفته است آن ها شمشیر های مربوط به دوران میانی امپراتوری روم هستند که معمولاً به آن ها اسپاتا (Spatha) می گویند.

پروفسور سایمون جیمز معتقد است از این شمشیر ها حدود دهه 160 میلادی در دنیای روم تا اواخر قرن دوم و سوم پس از میلاد استفاده می شده است.

طول این شمشمیر ها نشان دهنده این است که برای استفاده روی اسب در نظر گرفته شده بودند. داشتن چنین سلاح هایی برای غیرنظامیان و حمل آن ها برای سفر، غیرقانونی نبود، چون آن موقع، راهزنی در استان های رومی شایع بود.

پروفسور جیمز می گوید: از نظر تشابهات، نمی توانم به کشف بیش از یک شمشیر در شرایط مشابه از بریتانیای رومی فکر کنم. نزدیک ترین چیزی که به ذهنم می رسد یک جفت شمشیر مشابه است که در کانتربری یافت شد، همراه صاحبان شان که رو به شکم در گودالی داخل دیوار های شهر دفن شده بودند. واضح بود یک خاکسپاری مخفیانه است.

پل هاجکینسون، عضو شورا، درباره این کشف گفته است: این کشف تازه نشان می دهد کاتسوُلدز دارای چه تاریخ فوق العاده کهنی است. مردم می پرسند رومی ها برای ما چه نموده اند؟ خب، آن ها نمونه های شگفت انگیز از سلاح هایی را به ما دادند که تقریباً 2000 سال پیش از آن ها استفاده میشد، زمانی که Cirencester دومین شهر بزرگ بریتانیا بود. این واقعاً یک یافته باستان شناسی مهم است و من بی صبرانه منتظرم تا مردم آن را در سال های آینده در موزه بینند.

کِرت آدامز، متصدی یافته ها، بلافاصله پس از این کشف، شمشیر ها و اقلام دیگر را برای نگهداری به موزه کورینیوم در Cirencester برد. قرار است با استفاده از اشعه ایکس، تجزیه و تحلیل های بیشتری روی شمشیر ها انجام گردد.

ممکن است در محل کشف این شمشیر ها در قسمت شمالی Cotswolds یک ارزیابی باستان شناسی در خصوص شرایط یافته شدن شمشیر ها انجام گردد، چون مورخان هنوز در خصوص چگونگی دفن آن ها در جایی که پیدا شدند، مطمئن نیستند.

منبع: فرارو

به "کشف شمشیر 2 هزار ساله رومی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شمشیر 2 هزار ساله رومی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید