یک سال از برجام گذشت؛ ارتباط وزارت نفت با بانک های بزرگ اروپا برقرار نشد

به گزارش وبلاگ هاپرسین، مسئولان وزارت نفت اعلام می نمایند که مسئله ای برای دریافت پول نفت ایران در ارتباط با بانک های کوچک ندارند اما خبرهای غیررسمی نشان می دهد هنوز بخشی از پول نفت ایران با تهاتر با کالاهای مختلف دریافت می گردد.

یک سال از برجام گذشت؛ ارتباط وزارت نفت با بانک های بزرگ اروپا برقرار نشد

به گزارش خبرنگار مالی وبلاگ هاپرسین، در حالی که هدف از امضای برجام، برطرف محدودیت ها و قطع تحریم های ناعادلانه غرب بود، در مورد ارتباط با بانک های بزرگ هنوز با گذشت یک سال از برجام، برقراری این ارتباط برای وزارت نفت ایران میسر نشده است.

مسئولان وزارت نفت اعلام می نمایند که مسئله ای برای دریافت پول نفت ایران در ارتباط با بانک های کوچک ندارند اما خبرهای غیررسمی نشان می دهد هنوز بخشی از پول نفت ایران با تهاتر با کالاهای مختلف دریافت می گردد.

با وجود این، امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت تأکید کرد که ایران برای دریافت عواید فروش نفت هیچ مسئله ای ندارد و پول حاصل از فروش نفت به حساب بانک مرکزی واریز می گردد.

این مقام مسئول درباره ارتباط بانکهای ایرانی با بانکهای بزرگ اروپایی گفت: بانکهای بزرگ اروپایی با اینکه از لحاظ قانونی مسئله ای برای برقرار ارتباط با بانکهای ایرانی ندارند اما به دلیل جرایم سنگینی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه آنها اعمال شده تا حدود زیادی محتاطانه عمل می نمایند.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط با بانکهای متوسط اروپایی هم اکنون به طور کامل برقرار است، اضافه کرد: هیچ مانع قانونی برای ایجاد ارتباط بانکهای بزرگ اروپایی با بانکهای ایرانی وجود ندارد و مشکل بانکهای بزرگ به زودی برطرف خواهد شد.

منبع: تسنیم

به "یک سال از برجام گذشت؛ ارتباط وزارت نفت با بانک های بزرگ اروپا برقرار نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سال از برجام گذشت؛ ارتباط وزارت نفت با بانک های بزرگ اروپا برقرار نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید