این پیکاپ غول پیکر به زودی به ایران می آید، عکس

به گزارش وبلاگ هاپرسین، گجت نیوز نوشت: پیکاپ زامیاد زاگرس به زودی به بازار ایران عرضه می گردد. در ادامه مشخصات فنی، امکانات و قیمت این پیکاپ مالی دو دیفرانسیل چینی را آنالیز خواهیم کرد.

این پیکاپ غول پیکر به زودی به ایران می آید، عکس

پیکاپ زامیاد زاگرس که به عنوان نسخه ایرانیزه پیکاپ دو دیفرانسیل فوادی F22 شناخته می گردد به تازگی قیمت کارخانه آن به وسیله گروه خودروسازی سایپا تعیین شده و قرار است به زودی روانه بازار ایران گردد. به همین خاطر قصد داریم تعیینات فنی، امکانات و قیمت این پیکاپ مالی بازار ایران را آنالیز کنیم.

معرفی پیکاپ زامیاد زاگرس

بخش طراحی بیرونی

طراحی ظاهری پیکاپ زامیاد زاگرس به علت این که در ردیف خودروهای مالی قرار گرفته است، ساده بوده و در آن عناصر طراحی روز صنعت خودرو دیده نمی گردد. بعلاوه با توجه به این که این خودرو از پلتفرم مشترک با پیکاپ کلوت مکث موتور بهره می برد، این دو پیکاپ از لحاظ ظاهری به یکدیگر شباهت زیادی دارند. ضمن این که پیکاپ زامیاد زاگرس را می توان نسخه مالی پیکاپ کلوت مکث موتور دانست.

در نمای جلوی پیکاپ زاگرس زامیاد شاهد چراغ هایی با طراحی باریک و کشیده هستیم که ترکیب آن با چلوپنجره نسبتا بزرگ با خطوط کرومی افقی توانسته نمای مناسبی را به وجود آورد. سپر خودرو نیز دارای طراحی ساده بوده و در آن فقط دو چراغ دایره ای شکل مه شکن با قاب مشکی رنگ به همراه یک دیفیوزر ساده به چشم می خورند.

نمای کناری این پیکاپ دو دیفرانسیل نیز ساده بوده و با نمای جلو و عقب هماهنگی مناسبی دارد. طراحی و میزان رینگ ها نیز مناسب به نظر می رسد. طراحان با برجسته کردن گلگیر عقب توانستند این خودرو را کمی عضلانی تر نمایند. هرچند نسخه دو کابین این خودرو فضای بار کمتری را به همراه دارد، اما فاصله محوری این خودرو نسبتا زیاد بوده و به همین علت سرنشینان به فضای مناسبی دسترسی خواهند داشت.

در نمای عقب نیز شاهد چراغ های اصلی ساده و عمودی هستیم که بخشی از آن تا کناره های خودرو نیز کشیده شده است. طراحان برای بخش بار نیز درب ساده ای را در نظر گرفتند. در دو طرف سپر عقب نیز مه شکن ها به چشم می خورند و در وسط آن نیز محل نصب پلاک تعبیه شده است.

بخش طراحی داخلی

پیکاپ زامیاد زاگرس در نمای داخلی نیز ساده به نظر می رسد و هنگام ورود به کابین، یک داشبورد ساده و نسبتا قدیمی به چشم می خورد که با توجه به ماهیت مالی این خودرو می توان آن را قابل قبول دانست.

طراحان در بالای داشبورد یک نمایشگر نسبتا بزرگ نصب کردند که در پایین آن دریچه های بزرگ مستطیلی شکل تهویه مطبوع خودرو و کلیدهای تنظیم سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است. طراحان با قطعات دکوراتیو داشبورد و ورودی های دو رنگ کروم و مشکی توانستند تا حدودی سادگی کابین را کاهش دهند.

پیکاپ زامیاد زاگرس به غربیلک فرمان سه شاخه ساده به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل نیز مجهز شده است. از سایر ویژگی های این بخش می توان به صفحه کیلومترشمار آنالوگ و یک کامپیوتر سفری کوچک در میان عقربه های آن اشاره نمود.

با وجود ساده و قدیمی بودن کابین، همچنان این خودرو در این بخش نسبت به بعضی از پیکاپ های بازار فزونی دارد. ابعاد خودرو نیز در سطح مناسبی قرار داشته و می تواند برای سرنشینان فضای مناسبی را فراهم سازد. متریال استفاده شده در کابین نیز مناسب بوده و برای سرنشینان حس بدی را به همراه نخواهد داشت.

تعیینات فنی

پیکاپ زامیاد زاگرس در دو نسخه بنزینی و دیزلی روانه بازار خواهد شد. نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 136 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به شکل استدارد به چرخ های عقب ارسال می گردد، اما راننده می تواند در صورت احتیاج نیرو را به هر دو محور بفرستد.

زامیاد زاگرس دیزلی نیز از یک موتور 1.9 لیتری توربو دیزل 4 سیلندر بهره می برد که می تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر را فراوری کند. یک گیربکس 6 سرعته نیز قدرت فراوریی از این پیشرانه را به شکل استاندارد به چرخ های عقب می فرسنتد. نسخه بنزینی این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9 لیتر و نسخه دیزلی آن نیز حدود 7 لیتر سوخت مصرف می نماید.

امکانات رفاهی و ایمنی

پیکاپ مالی زامیاد زاگرس از امکانات نسبتا قابل قبولی چون شیشه بالابرهای برقی درها، رینگ های آلومینیومی، سنسورهای دنده عقب خودرو، سیستم ورود و استارت بدون کلید (فقط در نسخه دیزل)، کروز کنترل، صفحه نمایش 9 اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث و AUX، دوربین عقب، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک و آینه کناری تاشو برقی با گرم کن بهره می برد.

قیمت پیکاپ زامیاد زاگرس

شرکت زامیاد به تازگی قیمت کارخانه پیکاپ زاگرس بنزینی را 1 میلیارد و 95 میلیون تومان گفت. البته این قیمت پایه بوده و به قیمت نهایی آن باید هزینه هایی چون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری، مالیات حمل و نقل، مالیات هوای پاک، بیمه شخص ثالث و هزینه شماره گذاری را اضافه نمود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این پیکاپ غول پیکر به زودی به ایران می آید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این پیکاپ غول پیکر به زودی به ایران می آید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید