این کارها دکور خانه شما را مجذوب کننده و دلنشین می نماید

به گزارش وبلاگ هاپرسین، داشتن خانه ای زیبا با دکوراسیونی چشم نواز برای هرکدام از ما مجذوب کننده است.

این کارها دکور خانه شما را مجذوب کننده و دلنشین می نماید

با وجود اینکه خیلی از افراد اعتقاد دارند که اصول چیدمان منزل امری سلیقه ای بوده و با کمی تجربه قابل اکتساب است، اما بد نیست که برای طراحی دکوراسیون خانه نیم نگاهی به قوانین چیدمان و دکوراسیون در منزل هم داشته باشید. با وبلاگ هاپرسین همراه باشید.

از شلوغ کردن خانه خودداری کنید

شلوغی بیش از حد فضا، زیبا به نظر نمی رسد. بهتر است وسایل اضافه را از اطراف خود جمع کنید. گاهی ما برای دکور کردن قسمتی از خانه به اشتباه از وسایل تزئینی زیادی استفاده می کنیم که این کار باعث بهم ریختگی و شلخته دیده شدن خانه می گردد.

ارتفاع کاذب ایجاد کنید

آیا فکر می کنید که سقف منزل تان به قدر کافی بلند نیست؟ این قانون از قوانین چیدمان منزل برایتان چند راه چاره دارد. می توانید از روش هایی بهره ببرید که دیوارهای منزل تان بلندتر به نظر برسند. به عنوان مثال از کاغذ دیواری با خطوط عمودی بهره ببرید. قفسه های کتاب را باریک و بلند بسازید. از پرده های بلند بهره ببرید. بعلاوه می توانید آباژورهای پایه بلند را به عنوان یک المان عمودی تاثیرگذار در دیزاین خانه به کار ببرید.

مرکز توجه ایجاد کنید

به جای تغییرات گسترده و هزینه بر در کل خانه، یک قسمت را که بیشتر مورد توجه است انتخاب نموده و تغییر بدهید. چون تغییرات در بخش محدودی اتفاق می افتد هم هزینه کمتری متحمل می شوید و هم قادر خواهید از مواد با کیفیت تری بهره ببرید. به عنوان مثال می توانید کاشی های اطراف شومینه را عوض کنید و از طرح و رنگ جدیدی بهره ببرید. در نظر داشته باشید که تغییرات اجرا شده نباید فضای خانه را از یکدستی خارج کند.

از عکس های خود یک نمایشگاه کوچک درست کنید

یکی از دیوارهای خانه را انتخاب نموده و قسمتی از آن را با عکس های خانودگی و یا هر عکس دیگری که دوست دارید پر کنید. می توانید تابلوهایی با سایزهای متفاوت را در این قسمت و در کنار هم به دیوار بیاویزید. یادتان نرود قبل از آغاز کار و سوراخ کردن دیوار، طرح کلی نحوه چیدمان عکس ها بر روی دیوار را، روی کاغذ ترسیم کنید.

یک قسمت از خانه را به گل و گیاه اختصاص دهید

می توانید یک میز پشت پنجره بگذارید و روی آن را با گلدان هایی که دوست دارید، پر کنید. اگر در خانه خود نور کافی برای نگهداری از گل و گیاه طبیعی را ندارید می توانید به جای آن ها از گلدان های گل مصنوعی یا حتی ریسه های برگ بهره ببرید تا حس زندگی را به خانه خود بیاورید.

از قاب عکس یا تابلوهای نقاشی، برای زیباتر کردن دیوار بهره ببرید

تابلو را نباید زیاد بالا نصب کنید تا در مرکز دید چشم باشد.

زمانی که تصمیم به انتخاب تابلو برای بالای مبلمان را دارید باید به نکات مهمی توجه کنید:

  • میزان مبلمان
  • ابعاد دیوار
  • ابعاد تابلو

بعد از آنالیز دقیق همه این موارد باید در خصوص نحوه چیدمان تابلوها و تعداد آن ها تصمیم بگیرید. برترین ارتفاع برای نصب تابلوها از زمین از مرکز تابلوی وسطی در نظر گرفته می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله زیبایی خانه شما را دوچندان می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این کارها دکور خانه شما را مجذوب کننده و دلنشین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها دکور خانه شما را مجذوب کننده و دلنشین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید