بنفش, جذاب ترین رنگ در دکوراسیون داخلی

به گزارش وبلاگ هاپرسین، امروزه موضوع دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین معماران و طراحان داخلی برخوردار است. اکثر طراحان سعی مینمایند دکوراسیون خانه را بر اساس رنگ های شیک و زنده طراحی نمایند. رنگ تاثیر بسزایی در روحیه افراد میگذارد. برخی رنگ ها حس شادابی و سرزندگی به افراد منتقل مینمایند و برخی دیگر یکنواخت و کسل نماینده هستند. رنگ بنفش از جمله رنگ هایی ست که حس شادابی و زندگی را در فرد ایجاد نموده و نمایی شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی فراهم مینماید.

بنفش, جذاب ترین رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ بنفش یکی از مرموزترین و اسرار آمیزترین رنگ هایی ست که میتوان تصور کرد. تن این رنگ از رنگ های قوی و پرمایه مانند آبی و قرمز حاصل میگردد. رنگ بنفش به شدت بر روحیه و سلامتی افراد تاثیرگذار میباشد. در این نوشته سعی داریم ایده هایی از طراحی داخلی با رنگ بنفش را در اختیار شما بگذاریم, طرح هایی که با دیدن آنها شگفت زده خواهید شد.

اگر به آسمان نگاه کنید رنگ ارغوانی آخرین سایه رنگی ست که مشاهده میکنید. رنگ گرم قرمز و رنگ سرد آبی را نیز میتوان در آسمان یافت. در میان رنگ های مختلف رنگ خاکستری, بنفش کمرنگ, نیلی و … جزء رنگ های شاخص میباشند.

در طبیعت, رنگ بنفش جزء رنگ های رایج نیست. این رنگ را میتوان گاهی در گل ها و یا لایه های عمیق بعضی دانه ها پیدا کرد. به همین دلیل رنگ بنفش نمادی از سلامتی, قدرت و ثروت است.

زمینه رنگ بنفش قدرت تخیل و بصیرت را بالا میبرد. در عمل این رنگ توسط افراد جدی و خلاق انتخاب میگردد. در تصویر زیر یک اتاق نهارخوری با زمینه بنفش را مشاهده میکنید که علاوه بر میز نهارخوری, در پس زمینه نقاشی دیوار نیز رنگ بنفش به چشم میخورد.

همانطور که گفته شد رنگ بنفش خاصیت جادویی دارد. این رنگ زمانی تاثیرگذارتر خواهد بود که در اتاق های مدیتیشن و یوگا استفاده گردد. شما با تجلی رنگ بنفش شاداب و سرزنده میشوید. این رنگ به فضاهای بی روح جانی دوباره میبخشد.

نکته ای که در استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار گیرد عدم استفاده زیاد از رنگ های تیره است. استفاده بیش از حد از رنگ های تیره فضا را شلوغ و گرفته نشان میدهد. اما استفاده متعارف از رنگ مشکی فضای دراماتیک ایجاد میکند که ممکن است با سلیقه بعضی افراد همخوانی داشته باشد.

بنفش کم رنگ رنگی ایده آل و مناسب برای طراحی اتاق خواب است. این رنگ طراوت, آرامش و زیبایی به اتاق میبخشد. روتختی, رومیزی, گل های تزئینی و دیگر وسایل اتاق خواب را میتوان به رنگ بنفش کم رنگ انتخاب نمود که اینکار نمایی زیبا و جذاب ایجاد میکند که با سلیقه خانم ها مطابقت دارد.

ترکیب رنگ های طلایی و نقره ای در دکوراسیون فضایی که در آن بنفش به کار رفته, نمایی شیک و سلطنتی ایجاد میکند. رنگ های طلایی و نقره ای به دلیل انعکاس نور, زیبایی فضا را دوچندان میکنند. برای انجام اینکار میتوان از لامپ های آویزان, آینه های دکوراتیو و وسایل تزئینی در دکور اتاق استفاده نمود.

ایجاد کنتراست در زمینه رنگ اتاق جذابیت خاصی ایجاد میکند. گاهی میتوان رنگ زرد یا سبز لیمویی را به شکل خارق العاده ای با رنگ بنفش ترکیب نمود. این ترکیب رنگ های سرد فضای اتاق نشیمن را خاص تر جلوه میدهند.

استفاده از رنگ قرمز در ترکیب با بنفش نمایی زیبا به اتاق نشیمن میبخشد. پرده, فرش و کوسن مبلمان را میتوان با زمینه رنگ قرمز انتخاب نمود, این رنگ در کنار رنگ قرمز نمایی گرم و صمیمی ایجاد میکند.

رنگ بنفش در دکوراسیون سرویس بهداشتی نمایی شیک و مدرن ایجاد میکند به نحوی که استفاده از آن در کنار رنگ سفید نمادی از خلاقیت و زیبایی ست. رنگ دیوار را میتوان بنفش انتخاب کرد و برای قاب دور آینه, کفپوش و سینک روشویی از رنگ سفید استفاده نمود.

منبع: ساختمانچی

به "بنفش, جذاب ترین رنگ در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنفش, جذاب ترین رنگ در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید