محققان دانشگاه تهران کاربرد کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان را آنالیز کردند

به گزارش وبلاگ هاپرسین، یافته های محققان دانشگاه تهران نشان می دهد که در حضور میدان مغناطیسی، مقدار فراوری سوپراکسید در زنجیره انتقال الکترون تغییر می نماید. آورده های این تحقیق گامی در جهت استفاده از میدان های مغناطیسی برای درمان سرطان است.

محققان دانشگاه تهران کاربرد کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان را آنالیز کردند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ هاپرسین، ، پژوهشگران مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در صدد کشف اثر میدان مغناطیسی با مقدار گیری نرخ فراوری سوپراکسید برآمدند که بعد از انجام شبیه سازی های دینامیک مولکولی و شیمی کوانتومی، این گروه با مشاهدۀ تغییر نرخ فراوری سوپراکسید، اثر میدان مغناطیسی بر مقدار فراوری سوپراکسید در بدن موجودات زنده را گزارش کردند.

پیمان شریعت پناهی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران درباره ضرورت انجام این تحقیق گفت: با توجه به اینکه استفاده از میدان مغناطیسی در بسیاری از مطالعات اخیر برای درمان سرطان پیشنهاد شده است، این پژوهش به مطالعه بنیادین مکانیزم این نوع تأثیرات می پردازد. بعلاوه این مطالعه گامی در جهت پیشبرد دانش نوین کوانتوم بیولوژی به عنوان یکی از پرامیدترین دانش های پیش روی زیست شناسی است.

وی با بیان اینکه یافته های محققان دانشگاه تهران نشان می دهد که در حضور میدان مغناطیسی، مقدار فراوری سوپراکسید در زنجیره انتقال الکترون تغییر می نماید، اضافه نمود: آورده های این تحقیق می تواند گامی در جهت استفاده از میدان های مغناطیسی برای درمان سرطان باشد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، تحقیق بر روی پروتئین کمپلکس 3 میتوکندری را ویژگی شاخص این تحقیق مطرح نمود و گفت: تحقیقات قبلی در زمینه کوانتوم بیولوژی بر روی پروتئین کریپتوکروم صورت گرفته است. در حالی که تحقیق حاضر بر روی پروتئین کمپلکس 3 میتوکندری که در تمامی سلول های جانوری موجود است، صورت گرفته است.

شریعت پناهی اضافه نمود: تحقیقات در این زمینه بسیار نوپا است، ولی آنالیز تأثیرات کوانتومی میدان مغناطیسی بر مواد زیستی در خصوص پروتئین هایی مانند کرپتوکروم سابقه حدود 20 ساله دارد.

یافته های این پژوهش حاصل تحقیقات و آنالیز های صورت گرفته در سرانجام نامه کارشناسی ارشد زهرا جیم آبادی مقدم، دانشجوی بیوفیزیک، با عنوان آنالیز نرخ فراوری سوپراکسید در دو حالت سینگلت و ترپلت با شبیه سازی کمپلکس 3 زنجیرۀ انتقال الکترون به منظور آنالیز اثر میدان مغناطیسی است که با هدایت سید پیمان شریعت پناهی و بهرام گلیایی در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران صورت گرفته است.

پیمان شریعت پناهی گفت: در سال های گذشته، تحقیقات زیادی، اثر میدان های مغناطیسی با شدت ضعیف بر روی سیستم های زنده را نشان می دهد. مکانیسم تأثیرگذاری این میدان ها به دلیل شدت بسیار کم آن ها بسیار چالش برانگیز بوده است. یکی از مکانیسم های پیشنهاد شده برای توجیه این اثر، مکانیسمی است که منجر به فراوری گونه های فعال اکسیژن می گردد.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد، یافتۀ پژوهشگران دانشگاه تهران در زمینه کاربرد کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان منجر به آزمایشات بالینی اثر میدان مغناطیسی در درمان سرطان گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محققان دانشگاه تهران کاربرد کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان دانشگاه تهران کاربرد کوانتوم بیولوژی در درمان سرطان را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید