13 روش آسان برای پخت نودلی خوشمزه

به گزارش وبلاگ هاپرسین، نودل یا رشته فرنگی یکی از برترین مواد اولیه برای آشپزی است، زیرا به لحاظ مالی کاملا ارزان بوده، سرشار از کالری است و طرز تهیه آن بسیار آسان است. البته روش های متنوعی متناسب با ذائقه افراد برای تهیه نودل وجود دارد، برای آشنایی با آن ها همراه خبرنگاران باشید

13 روش آسان برای پخت نودلی خوشمزه

اگرچه نودل، غذایی آسان و خوشمزه است، ولی به مرور زمان طعم آن تکراری خواهد شد. بعلاوه، الزامی برای سرو آن با سبزیجات وجود ندارد و می توان آن را به روش های متنوعی تهیه کرد.

1. نودل کاسیو په په (Cacio e Pepe)

خانواده ماکارونی از آسان ترین غذاهای جهان است. برای تهیه یک وعده غذای خوشمزه میزانی پنیر پارمزان، کره، روغن زیتون، قارچ و یک بسته نودل کافی است. برای تهیه این نودل ابتدا باید آب، کره و روغن زیتون را در ظرفی ریخته و آن را روی شعله قرار دهید و منتظر بمانید تا مواد داخل ظرف بجوش بیایند. سپس حرارت را کم نموده و پنیر را به همراه فلفل سیاه به محتویات ظرف اضافه کنید. بلافاصله نودل را داخل ظرف مذکور ریخته و مرتب هم بزنید. اگر اندازه مایع زیاد بود، می توانید میزانی از آن را بیرون بریزید. در مرحله، خاتمهی قارچ را اضافه کنید. غذا آماده است، فقط به یاد داشته باشید که باید به صورت گرم صرف گردد.

2. سالاد نودل

این سالاد یکی از آسان ترین شکل ممکن برای تهیه نودل است فقط کافی است تا سالاد موردعلاقه خود را تهیه نموده و سپس نودل را به ترکیب آن اضافه کنید. یکی از متداول ترین سالادها برای تهیه این دستور، سالاد آسیایی (یا سالاد فصل) است که ترکیب آن مخلوطی از هویج، کلم خرد شده و نخودفرنگی است که می توان سس سویا و روغن کنجد را به همراه نودل به آن اضافه نمود. بادام زمینی نیز طعم جالبی به این ترکیب می بخشد.

یک ترکیب خوشمزه و ساده دیگر برای نودل، سالاد کنجد-میسو است. برای درست کردن این سالاد نودل احتیاج به خیار، لیمو تر، ادویه میسو، فلفل چیلی، پیازچه، روغن کنجد و روغن هسته انگور، شکر قهوه ای و سیر دارید. البته از نام این غذا پیدا است که کنجد را هم نباید فراموش کرد. با خرد کردن فلفل، پیازچه و گرفتن آب لیمو ترش مواد اصلی را آماده کنید. ادویه میسو، روغن کنجد و شکر قهوه ای را نیز با آب لیمو ترکیب کنید و هم بزنید و در آن یک حبه سیر رنده کنید. روغن هسته انگور و آب را به آن اضافه کنید تا مخلوط غلیظ حاصل گردد. نودل را که بر اساس دستور روی جعبه آماده نموده اید به این سس اضافه کنید. سبزیجات خرد شده را نیز اضافه کنید خوب مخلوط کنید تا نودل خوشمزه شما آماده میل کردن گردد.

3. نودل چیلی

طرز تهیه نودل چیلی نیز یکی از آسان ترین کارهای جهان است! فقط کافی است تا یک بسته نودل را به روش معمول در آب جوشانده و آب کشی کنید. سپس یک قوطی چیلی آماده را گرم نموده و نودل را به آن اضافه کنید. در صورت دلخواه و مطابق با ذائقه تان می توانید موادی مانند پنیر خرد شده، پیاز یا فلفل سبز نیز به این ترکیب اضافه کنید.

4. سوپ نودل

هیچ چیز نمی تواند مانند یک کاسه سوپ داغ نودل با آب مرغ گرمابخش روزهای سرد و دلگیر زمستان باشد طرز تهیه این سوپ نیز بسیار ساده است. سوپ مرغ را از قبل آماده نموده و سپس نودل را به آن اضافه کنیدو اجازه دهید تا کاملا پخته گردد. فقط کافی است تا یکبار این سوپ را امتحان کنید تا عاشق طعم بی نظیر آن شوید

5. املت صبحانه نودل

چه کسی گفته که نمی توان نودل را برای صبحانه صرف کرد! ترکیب نودل با ژامبون و تخم مرغ یکی از لذیذترین املت های جهان است. برای تهیه این املت ابتدا نودل را به روش مرسوم در آب پخته و آب کشی کنید. سپس آن را داخل ماهیتابه ای که از قبل گرم نموده اید، ریخته و تخم مرغ ها را اضافه کنید. ترکیب نودل و تخم مرغ را کاملا هم بزنید و صاف کنید. سپس ژامبون و پنیر را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا عطر و طعم مواد با هم ترکیب شوند.

6. نودل با بروکلی و پنیر چدار

آیا تصوری درباره ترکیب نودل با کلم بروکلی و پنیر چدار دارید؟ این وعده غذایی خوشمزه و خاص را می توانید به آسانی تهیه کنید. ابتدا نودل را به روش مرسوم و معمول آماده کنید و سپس پنیر را به آن اضافه کنید و بگذارید تا کاملا غلیظ گردد (از ترکیب های آماده پنیر چدار با نام Rice-a-Roni نیز می توان استفاده کرد). در خاتمه، بروکلی و میزانی فلفل سیاه را به ترکیب اضافه نموده و نوش جان کنید!

7. ترکیب نودل با سبزیجات سرخ شده

غذاهای بیرون بر چینی با وجود اینکه بسیار خوشمزه هستند، ولی قیمت بالایی دارند؛ در حالی که با اندکی حوصله می توان به صورت سالم آن ها را تهیه کرد. کافی است تا سبزیجاتی مانند بروکلی، فلفل دلمه ای و هویج را تفت دهید و سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید. در مرحله بعد، این مواد را به سس سویا آغشته نموده و حتی در صورت دلخواه میزانی تخم مرغ و لوبیا نیز به آن اضافه کنید. در خاتمه همه مواد را با نودل آماده شده مخلوط کنید.

یک نودل خوشمزه دیگر با سبزیجات سرخ شده را می توانید به سادگی درست کنید. نودل را طبق دستور روی جعبه آماده کنید ولی کامل آن را نپزید. برای آماده کردن سس نودل آب لیموی تازه، سس سویا، سس ماهی، سرکه سفید، شکر، فلفل سفید و فلفل چیلی تازه خرد شده یا خشک و پودر شده را مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر حل گردد. سپس تابه را روی شعله بگذارید و سیر و زنجبیل و موسیر را یک دقیقه تفت دهید. هویج و کمی از سس آماده شده را اضافه کنید و دو دقیقه تفت دهید. قارچ، بروکلی، فلفل قرمز و کمی دیگر از سس آماده شده را اضافه کنید و تفت دادن را سه تا چهار دقیقه دیگر ادامه دهید. نودل و باقی سس را توی تابه بریزید و خوب به هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. در آخر قبل از برداشتن تابه جوانه ماش اضافه کنید و نوش جان کنید!

8. نودل با پنیر

آیا شما نیز هوادار پر و پا قرص پنیر هستید؟ کافی است تا نودل را به روش معمول آماده نموده، نصف قاشق چای خوری کره را به همراه ورقه هایی از پنیر آمریکایی یا پنیر دلخواهتان اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا پنیر آب گردد. ترکیب را هم بزنید تا پنیر به خورد همه نودل ها برود. بنا به ذائقه می توانید همچون یک مزه شناس حرفه ای مواد دیگری مانند ژامبون، سبزیجات و ... را به آن اضافه کنید.

برای درست کردن نودل با پنیر روش دیگری نیز وجود دارد. برای درست کردن این ترکیب باید نودل را مثل همواره آماده و آبکشی کنید. کره را در یک تابه ذوب کنید و سپس به آن آرد اضافه کنید. میزان خیلی خیلی کمی به آن شیر اضافه کنید و پیوسته مخلوط را به هم بزنید تا یکدست گردد. دو فنجان پنیر رنده شده را بعد از آن اضافه کنید تا کامل آب گردد. سپس سس رو به نودل آماده اضافه کنید و به جای مانده پنیر را روی آن بریزید. این ترکیب را در فر که از قبل گرم شده است به مدت 20 تا 25 دقیقه با در بسته بپزید و 10 تا 15 دقیقه نیز با در باز در حرارت فر بگذارید تا پنیر روی آن قهوه ای گردد.

9. نودل با تخم مرغ آب پز و سبزیجات

اگر شیفته آشپزخانه و آشپزی هستید، می توانید ترکیب های تازه و نامتعارفی را با نودل امتحان کنید! برای مثال، می توان میان وعده ای خوشمزه را با ترکیب نودل و سبزیجات تهیه کرد. کافی است تا نودل را با آب مرغ پخته و سپس آن ا با ترکیب سبزیجات تفت داده شده مانند قارچ، اسفناج و برگ چغندر مخلوط نموده و در خاتمه، رویه آن را با تخم مرغ آب پز تزیین کرد. این ترکیب خوشمزه را می توان با سس تند مانند sriracha (ترکیب چیلی و سیر) به همراه کمی فلفل سیاه تازه میل کرد.

10. نودل پد تایلندی

این طرز تهیه نودل اندکی با سایر دستورهای تهیه فرق دارد. ابتدا باید نودل را طبق دستورالعمل روی پاکت آماده نموده و سپس آن را با میزان زیادی کره بادام زمینی مخلوط کنید. ترکیب مواد را به ظرف بزرگی منتقل نموده و آن را با انواع سبزیجات و دانه های کنجد ترکیب کنید.

11. ترکیب نودل با ادویه جات

نودل یکی از برترین مواد اولیه در آشپزخانه است، زیرا علاوه بر اینکه طرز تهیه آسانی دارد، می توان غذاهای متنوعی را با آن تهیه کرد. ازاین رو، کافی است تا انواع اویه ها را در اختیار داشته باشید، زیرا ترکیب نودل با ادویه جاتی مانند فلفل سفید، پودر زنجبیل و حتی فلفل تند قرمز بی نظیر است. حتی در صورت مطابقت با ذائقه می توان نودل را با چاشنی های خاصی مانند مرغ، عسل و سس تند Sriracha ترکیب کرد. ترکیب این مواد با یکدیگر طعمی ترش و شیرین خواهد داشت.

یکی از ترکیب های لذیذ نودل با ادویه های کنجد و سیر است. برای تهیه این غذا باید سس سویا، سیر خرد شده، روغن کنجد، شکر قهوه ای و سس چیلی تهیه کنید. نودل را بدون ادویه ای همراه آن طبق دستور روی بسته درست کنید، آبکشی نموده و کنار بگذارید. روغن کنجد را حرارت دهید، سیر را با آن تفت دهید و با سس سویا، شکر قهوه ای و سس چیلی مخلوط کنید. نودل را با ادویه ها ترکیب کنید و اگر دوست داشتید با پیازچه آن را تزیین کنید.

12. نودل و بیکن

نام این غذا معرف طعم آن است! اگر برای درست کردن شام هنوز تصمیم نگرفته اید، کافی است تا میزانی نودل را آماده نموده و آن را با میزانی اسفناج آماده، تخم مرغی نیم بند شده و میزانی بیکن ترکیب کنید. حاصل این کار شامی خوشمزه و سرشار از پروتئین خواهد بود.

13. تهیه نودل در آرام پز

با استفاده از آرام پز می توان نودل را به روشی سنتی تهیه کرد. برای این کار کلیه مواد اولیه مانند گوشت، پیاز، سیر، زنجبیل، قارچ، آب گوشت یا مرغ را به همراه سس سویا در داخل آرام پز ریخته و به مدت 8 ساعت بپزید. سپس، نودل ها را آماده نموده، تخم مرغ ها را به صورت کاملا سفت آب پز و با بقیه مواد پخته شده مخلوط کنید. شام خوشمزه شما آماده است!

منبع: کجارو / allday.com

به "13 روش آسان برای پخت نودلی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 روش آسان برای پخت نودلی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید