خبرنگاران کوشش اسپانیا برای کاهش پیامدهای کرونا بر صنعت خودروسازی

به گزارش وبلاگ هاپرسین، تهران- خبرنگاران- دولت اسپانیا بسته حمایتی سه میلیارد و 750 میلیون یورویی برای احیای صنعت خودروسازی اختصاص داد.

خبرنگاران کوشش اسپانیا برای کاهش پیامدهای کرونا بر صنعت خودروسازی

به گزارش نشریه لاوانگواردیا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا دیروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی­ با روسای ایالت های خودمختار از درنظر دریافت بودجه سه میلیارد و 750 میلیون یورویی برای احیای صنعت خودروسازی اطلاع داد؛ طبق اعلام سانچز، این طرح پیشنهادی دولت توجه ویژه ای به بخش خودروهای برقی خواهد داشت.

صنعت خودروسازی در اسپانیا یک دهم فراوری ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و سهم بزرگی از صادرات را دربر می گیرد؛ همچنین موجب اشتغال 650 هزار نفر به طور مستقیم و حدود دو میلیون نفر به طور غیرمستقیم در این کشور است.

سانچز هدف از این برنامه جامع دولت را کاهش آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بدنه صنعت کلیدی خودروسازی اسپانیا خواند که با تعطیلی سراسری فراوریات خودرو و کاهش شدید تقاضا متحمل زیان جدی شده است.

این مقام ارشد اسپانیا ضمن تاکید بر اهمیت تاثیر صنعت حمل و نقل بر تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، برنامه اعلام شده را در راستای پاسخگویی به این چالش اساسی خواند و گفت: آثار مخرب خودروهای فراوریی آینده بر محیط زیست بسیار کمتر خواهد بود تا جایی که دستیابی به آلایندگی صفر در سال 2050میلادی دور از ذهن نخواهد بود.

سانچز همچنین اعلام نمود:این برنامه همان­طور که به سرمایه و بودجه وابسته است، باعث پیشرفت تحقیقات و اصلاح مالیات برای افزایش رقابت­ پذیری و همچنین موجب رونق دانش صنعت خودرو خواهد شد.

هدف از این طرح، یاری به صنعت خودرو در تبدیل به تحرکی پایدار و متصل بوده که این موضوع قابل تعمیم به کل بخش صنعت است تا در راستای تعهدات ملی و فراملی زیست-محیطی، رقابت پذیری خود را حفظ کند.

اقدامات اجرا شده توسط دولت های دنیا به منظور متوقف کردن گسترش ویروس کرونا تقریبا بر همه صنایع تاثیر گذاشته و صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بیشتر خودروسازها و فراوریکنندگان قطعات خودرو به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فراوریات و سفارشات خود را تعلیق نموده اند.

دستکم یک میلیون و 138 هزار و 536 موقعیت شغلی از مجموع 2.6 میلیون شغلی که در اروپا به طور مستقیم وابسته به فراوری خودرو هستند با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه ها، تعطیل شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کوشش اسپانیا برای کاهش پیامدهای کرونا بر صنعت خودروسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش اسپانیا برای کاهش پیامدهای کرونا بر صنعت خودروسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید