رمان نویس مشهور درگذشت

به گزارش وبلاگ هاپرسین، خاویر ماریاس رمان نویس، مترجم و ستون نویس مشهور اسپانیایی براثر ذات الریه درگذشت.

رمان نویس مشهور درگذشت

به گزارش وبلاگ هاپرسین، خاویر ماریاس رمان نویس اسپانیایی و خالق شیفتگی ها، قلبی به این سپیدی و سه گانه چهره فردای تو در خانه اش واقع در مادرید در سن 70سالگی درگذشت. او همیشه به عنوان یکی از نویسندگانی محسوب می شد که احتمال دریافت جایزه ادبیات نوبل را دارد.

ماریاس که به بیماری ذات الریه مبتلا شده بود روز یکشنبه درگذشت.

  • وقتی یک توده ای به نعمت بزرگ برای انقلاب اسلامی تبدیل شد
  • چرا هوشنگ ابتهاج از محمدرضا شجریان ناراحت بود؟

با انتشار خبر درگذشت این نویسنده که به عنوان مترجم و ستون نویس نیز فعالیت می کرد، دوستان و نویسندگان محترم با پیغام هایی به او ادای احترام کردند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا از ماریاس به عنوان یکی از بزرگ ترین نویسندگان تمام ادوار یاد کرد و روز یکشنبه را روزی غم انگیز برای ادبیات اسپانیا توصیف کرد.

ماریاس که در سال 1951 در مرکز اسپانیا به دنیا آمد نخستین رمانش را با عنوان قلمرو گرگ در سن 20سالگی منتشر کرد. در پی این کتاب، او 15 رمان دیگر را به چاپ رساند.

ماریاس علاوه بر اینکه یکی از اعضای آموزشگاه سلطنتی اسپانیا بود در روزنامه اسپانیایی ال پائیس به عنوان مترجم و ستون نویس مشغول بود. او که به زبان های انگلیسی و فرانسوی تسلط داشت، سال گذشته به عنوان یکی از اعضای بین المللی آموزشگاه سلطنتی ادبیات بریتانیا برگزیده شد.

آثار او با استقبال خوبی روبرو شدند و به گفته ناشرش بعضی از آن ها به 46 زبان جهان ترجمه و در 56 کشور حدود 9 میلیون نسخه از آن ها فروش رفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "رمان نویس مشهور درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان نویس مشهور درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید